Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Feel you! Bor också i Finland och jag hade bara två burkar kvar i frysen hann få panik på riktigt men efter mycket trixande har jag nu 5 stockar liggande i frysen köpta för inköpspris!
Ändå imponerad över hur många som snusar i Finland, och hänger då främst i Oulu, Jyväskylä och Helsinki. Misstänker det är svårast att få tag i det i östra/mellersta Finland med tanke på att det är båtar som gäller i södra och svenska gränser i norr?
Det var banne mig på tiden, satt och fundera tidigare idag på vad som hände med denna trådenDags att återuppväcka denna ytterst viktiga tråd!
Fick idag hem en rejäl leverans av det som ger oss alla en guldkant på tillvaron!
Det var banne mig på tiden, satt och fundera tidigare idag på vad som hände med denna tråden
Vi på KS borde boka tid på Swedish Match Cafe, finns på flera ställen runt om i landet.
Träffas, snacka klockor, ta en dagens prilla och lite kaffe
Ja, eller hur!det låter som en otroligt trevlig GTG
Köpte på mig lite innan den hysteriska skattehöjningen på råtobak i juni. Ska väl klara mig en 5-6 år i alla fall, då det borde bli ca 2.200 dosor (40x55) ...
Flera gånger har jag tänkt att jag skulle testa att köpa och göra själv, men jag vet inte vad som är bra och dåligt.
Mitt vardags snus är General XR (orgnial) och när jag vill "festa" till det brukar jag köra, Ettan, Grov eller General.
Vilka aromer och vilken prilla är bra? Vill gärna ha lite kvalité.
Jag är igen expert, men jag gissar att det du har i dina böcker innan den 1 Aug får säljas för det gamla priset. Men som sagt jag bara kill gissarSkatten på råtobak skulle ha höjts kraftigt, knappt 2.000:- per kilo, från första juli men sköts upp till 1'a augusti. Dom flesta som säljer på nätet har bara enstaka snussatser kvar av enstaka märken, konstigt nog till det gamla priset. Du kan alltid höra med @sjökvist som jobbar i tobaksbutik om dom har något kvar till det gamla priset och kan tänka sig att skicka. Prillan Norrland i bilden ovan ger en smak av Ettan med enbart tillsatt rökarom men är något grövre.
Hos oss finns inte ett korn kvar och inte heller hos leverantören.Skatten på råtobak skulle ha höjts kraftigt, knappt 2.000:- per kilo, från första juli men sköts upp till 1'a augusti. Dom flesta som säljer på nätet har bara enstaka snussatser kvar av enstaka märken, konstigt nog till det gamla priset. Du kan alltid höra med @sjökvist som jobbar i tobaksbutik om dom har något kvar till det gamla priset och kan tänka sig att skicka. Prillan Norrland i bilden ovan ger en smak av Ettan med enbart tillsatt rökarom men är något grövre.
offroad är inget kvalitativt öht.Fick två lådor offroad portion 600, halv tråkig utan aromer men dumt att klaga på gratis snus, men googlade runt lite och är det så jävligt att dom till och med gick hårt ut på portionssnuset?
Nej det är ju helt klart i det lägre sortimentet, men gratisoffroad är inget kvalitativt öht.
Hur menar du gick hårt ut på portionssnuset?
portionssatser finns kvar, vi säljer prillan portion så det sprakar om det.Nej det är ju helt klart i det lägre sortimentet, men gratis
Med skatten, försökte hitta åt just offroad snus”satsen” för att kolla gram och såg att den inte fanns i lager på dom ställena jag kollade
Edit - Längesen jag gjorde snus men hade fått för mig att portion skulle flyga underradarn då den ses som dry och endas behöver fuktas
Tråkigt är bara förnamnet.. inte bara kul för plånboken utan jag tyckte bak var riktigt kul, inte sambon dock därav har jag vant mig med portion men då handlar jag stockar, men får nog bli satser framöver isåfall! Har ni lm365 eller är det prillan som gäller?portionssatser finns kvar, vi säljer prillan portion så det sprakar om det.
Lössatserna lyckade de rävarna lägga rökskatt på, därför blev det så pass dyrt dock så kommer det en variant med ingredienserna redan iblandade och kommer ligga på cirkus 800-900 kilot.
prillan och en massa olika sorter med x-15, smaksatta och neutrala och nåt som heter dunderprillan som tydligen ska få det krulligaste håret att rakna.Tråkigt är bara förnamnet.. inte bara kul för plånboken utan jag tyckte bak var riktigt kul, inte sambon dock därav har jag vant mig med portion men då handlar jag stockar, men får nog bli satser framöver isåfall! Har ni lm365 eller är det prillan som gäller?
att hitta ett alternativ till ettan blir svårt, tror inte att det finns något som likar ettan.Jag snusar Ettan portion och försöker byta till nåt billigare men lyckas inte. Allt jag testar har bergamott-olja i sig och har citrus/tallbarr toner i smaken.
Jag vill ha den rena, lite salta tobakssmaken från världens bästa snus Ettan. Finns det nån billigare sort som liknar ettan eller måste jag fortsätta att betala premium?
Misstänkte det... Grov är ju det näst bästa så jag testar Knox dark då, tack för tipset!att hitta ett alternativ till ettan blir svårt, tror inte att det finns något som likar ettan.
Att de flesta använder sig av bergatmotte och citrus beror på att de vill efterlikna general så långt det går då det är den som är den stora storsäljaren.
Grov har ett alternativ som heter knox dark och ska vara någorlunda neutral men tror inte att den kan konkurrera med ettan men kanske kan vara värt att prova.
det blev faktiskt en riktig succéDen här var rätt trevlig