• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora snustråden

sjökvist

<—Axel Nilson
Något fel med den här? Testade den idag och den ska vara extra strong men känner mindre än Lundgrens Skåne Stark. Känns som en vanlig snusprilla, typ Göteborgs XR Slim White.
15907806368497048854394229912384.jpg
Kittlar inget speciellt med den hos mig heller, vi är antagligen för nikotinstinna
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Väldigt kul tråd, har faktiskt undrat över att det inte funnits en snustråd tidigare.

Min första erfarenhet var i 14 års åldern med ettan lös. Jag minns att jag kliade mig i ögat med snus på fingrarna, det sved och jag mådde illa som fan. Men under de följande åren blev det ändå en daglig vana, dock förhfållandevis små mängder, ca 2-3 dosor i veckan, främst lössnus (ettan och general). Jag bor i Finland och efter att vi gick med i EU blev det givetvis svårare att att få tag på snus till vettiga priser, men det löste sig alltid på något sätt. Detta pågick i ca 10 år tills jag flyttade till London och slutade helt och hållet. Inga problem alls, faktiskt. Sex år senare flyttade jag tillbaka till Finland och började även ha arbetsresor till Sverige rätt ofta. Under de två första resorna lyckades jag motstå frestelsen att köpa snus men sedan gick det utför rätt snabbt och de senaste två åren har jag snusat mer än någonsin, nästan en dosa per dag (endast portion). Favoriten är G.3 vit, men gillar även svart trots att det rinner lite väl mycket i mitt tycke.
Dock är jag nu mycket nära en snuskris, orsakad av koronakrisen! Jag köpte på mig ett stort lager då jag var i Göteborg i mars, men på bilden nedan ser ni min allra sista dosa. Kommer att bli tufft men kanske jag borde se detta som ett bra läge att sluta igen;)
image.jpg

Citerar mig själv då jag känner att jag måste skriva av mig lite. Min sista dosa som syns på bilden i mitt tidigare inlägg tog slut 5 maj. Jag bor som sagt i Finland och det är inte helt lätt att få tag på snus i dessa koronatider, så jag har inte ens försökt. Som väntat har det varit några tunga veckor, och jag har även börjat med nikotintuggummi för att stilla abstinensen (funkar sådär). Jag har varit på ganska dåligt humör och har även gått upp i vikt då jag har börjat äta en massa snacks hela tiden.

Men idag hittade jag en gammal dosa med 4 stycken helt torra påsar G3 i en kavaj jag inte använt sedan början av mars! Jag funderade några minuter om jag borde slänga dosan...men nej, i med några droppar vatten och nu sitter jag med den första prillan under läppen. Jävlar vilken skön känsla, och gott smakar det också trots att snuset är urgammalt! :)
 

demondave

Rolex
Citerar mig själv då jag känner att jag måste skriva av mig lite. Min sista dosa som syns på bilden i mitt tidigare inlägg tog slut 5 maj. Jag bor som sagt i Finland och det är inte helt lätt att få tag på snus i dessa koronatider, så jag har inte ens försökt. Som väntat har det varit några tunga veckor, och jag har även börjat med nikotintuggummi för att stilla abstinensen (funkar sådär). Jag har varit på ganska dåligt humör och har även gått upp i vikt då jag har börjat äta en massa snacks hela tiden.

Men idag hittade jag en gammal dosa med 4 stycken helt torra påsar G3 i en kavaj jag inte använt sedan början av mars! Jag funderade några minuter om jag borde slänga dosan...men nej, i med några droppar vatten och nu sitter jag med den första prillan under läppen. Jävlar vilken skön känsla, och gott smakar det också trots att snuset är urgammalt! :)

Desperata tider kräver desperata handlingar!
 
15912808413221019129429945387662.jpg
Skruf solglimt varvat med Skruf Norrsken, helt underbara!
Solglimten snusas varje dag, medans Norrskenet blir någon gång mellan alla Solglimtsdosor.
Kan även rekommendera Skruf Havsbris..
 

LI0N

Panerai
Citerar mig själv då jag känner att jag måste skriva av mig lite. Min sista dosa som syns på bilden i mitt tidigare inlägg tog slut 5 maj. Jag bor som sagt i Finland och det är inte helt lätt att få tag på snus i dessa koronatider, så jag har inte ens försökt. Som väntat har det varit några tunga veckor, och jag har även börjat med nikotintuggummi för att stilla abstinensen (funkar sådär). Jag har varit på ganska dåligt humör och har även gått upp i vikt då jag har börjat äta en massa snacks hela tiden.

Men idag hittade jag en gammal dosa med 4 stycken helt torra påsar G3 i en kavaj jag inte använt sedan början av mars! Jag funderade några minuter om jag borde slänga dosan...men nej, i med några droppar vatten och nu sitter jag med den första prillan under läppen. Jävlar vilken skön känsla, och gott smakar det också trots att snuset är urgammalt! :)

Feel you! Bor också i Finland och jag hade bara två burkar kvar i frysen :D hann få panik på riktigt men efter mycket trixande har jag nu 5 stockar liggande i frysen köpta för inköpspris!
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Sjuk prisutveckling. 12kr 1994? Jag började snusa 2005 och då kostade en dosa (general, ettan osv.) 16kr. Så 4kr skillnad på 11år. Nu 15år senare kostar en general 47kr för portion och 60kr för lös på snusbolaget....

Önskar verkligen att jag aldrig började snusa. Påverkar mig rätt mycket, min högra sida av ansiktet känns annorlunda än vänstra osv. Förstört tandkött.
 

[Bobo]

Rolex
Försöker sluta efter 25år det är verkligen inte lätt, men den här gången tänkte jag fixa det.
Finns ju en sluta snusa tråd också om man vill göra ett försök och vill ha tips. Inte för att vi inte vill ha dig här, men vi kanske inte är dom bästa att ha som stöttning.;)

Personligen har jag inte upplevt några negativa hälsoeffekter av mitt snusande. Det som påverkats är plånboken, men numera köper jag storpack, så det gick att fixa med små medel.:)
 

demondave

Rolex
Sjuk prisutveckling. 12kr 1994? Jag började snusa 2005 och då kostade en dosa (general, ettan osv.) 16kr. Så 4kr skillnad på 11år. Nu 15år senare kostar en general 47kr för portion och 60kr för lös på snusbolaget....

Önskar verkligen att jag aldrig började snusa. Påverkar mig rätt mycket, min högra sida av ansiktet känns annorlunda än vänstra osv. Förstört tandkött.

Jag snusar på båda sidorna, varannan. Då märker man inte förändringarna :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag snusar på båda sidorna, varannan. Då märker man inte förändringarna :)
För sent för mig. Brukar ha på vänster ibland men saknas nåt på höger då. Har snus inne 23 timmar drygt per dygn. Men att variera mellan lös och portion känns bra, lös känns inte som det river sönder som en vit portion. En fördel är att jag inte haft ett enda tandproblem sen jag började. Tandköttet är helt kaos men inga hål eller nånting i tänderna. Inte varit hos tandläkaren på typ 10år.

När jag inte snusade hela tiden, särskilt innan jag sov med snus så var det nog lättare att uppskatta det. Gillar inte mycket modernt snus heller, det ska inte smaka godis tycker jag hehe. Stark tobak ska det vara. Har polare som snusat typ lika länge som har svårt för Siberia, men jag har väl snusat så sjukt mycket att jag inte känner av den knappt. Numera känns det bara som en dålig vana. En till fördel är väl att det (oftast) håller mig borta från att röka.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet om Skruf Fresh Slim White Extra Strong ska vara torr/hård? Den jag köpte idag är lite torrare och hårdare med bitar i sig. Inte som andra slim White's jag köpt. Och nej, den har inte gått ut.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Trevlig tråd som jag har lyckats missa! :) Här är mitt senaste bak som blev färdigställt idag:
20200720_103719.jpg

Jag har blandat Prillan "Stark" med Swedsnus "Bravo" 50/50 och smaksatt med lite rökarom och bergamotte. Detta är knappa 5 kg och räcker ett halvår ungefär för mig. Har gjort eget snus i 3,5 år nu. Kör i ugn och brukar handla tobak och ingredienser på i huvudsak snusbolaget.se och tobakskemi.se.
 

Acos

Audemars
Har provat det mesta ifall man bortser från allt som kommit på senaste tid, förr var det mycket lössnus både köpes och eget innan man träffade sambon och fick övergå till portion men det är bara en vanesak.. Har nu senaste månaderna skiftat mellan Onyx guld och silver och kan verkligen slå ett slag för dom! Betalar runt 300kr för en stock på Willys :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har provat det mesta ifall man bortser från allt som kommit på senaste tid, förr var det mycket lössnus både köpes och eget innan man träffade sambon och fick övergå till portion men det är bara en vanesak.. Har nu senaste månaderna skiftat mellan Onyx guld och silver och kan verkligen slå ett slag för dom! Betalar runt 300kr för en stock på Willys :)
Har du provat näs-snus ?
 
Topp