Väldigt kul tråd, har faktiskt undrat över att det inte funnits en snustråd tidigare.
Min första erfarenhet var i 14 års åldern med ettan lös. Jag minns att jag kliade mig i ögat med snus på fingrarna, det sved och jag mådde illa som fan. Men under de följande åren blev det ändå en daglig vana, dock förhfållandevis små mängder, ca 2-3 dosor i veckan, främst lössnus (ettan och general). Jag bor i Finland och efter att vi gick med i EU blev det givetvis svårare att att få tag på snus till vettiga priser, men det löste sig alltid på något sätt. Detta pågick i ca 10 år tills jag flyttade till London och slutade helt och hållet. Inga problem alls, faktiskt. Sex år senare flyttade jag tillbaka till Finland och började även ha arbetsresor till Sverige rätt ofta. Under de två första resorna lyckades jag motstå frestelsen att köpa snus men sedan gick det utför rätt snabbt och de senaste två åren har jag snusat mer än någonsin, nästan en dosa per dag (endast portion). Favoriten är G.3 vit, men gillar även svart trots att det rinner lite väl mycket i mitt tycke.
Dock är jag nu mycket nära en snuskris, orsakad av koronakrisen! Jag köpte på mig ett stort lager då jag var i Göteborg i mars, men på bilden nedan ser ni min allra sista dosa. Kommer att bli tufft men kanske jag borde se detta som ett bra läge att sluta igen