• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Riley

Panerai
Kollade precis lite highlights och det verkar ha varit en bra match :) Gör inte alls ont att ha Dangeruss i mitt fantasylag heller... ;)
Han har ett väldigt bra år :)
Vilket behövs då vapnen runtomkring är okej, men långt ifrån ligans bästa.
NFC West kommer avgöras week 17 och tror alla tre förutom Cards kommer vara med i racet.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Första NFL matchen jag sett live är avklarade med en vinst för Chicago. Bra match även om den var ganska poängfattig i jämförelse med andra matcher i denna omgången. Riktigt bra insats av bears defence. Tråkigt med Trubisky som skadade sig i första driven. Ryktades om att axeln hoppat ur led.

Fick träffa Cordarrelle Patterson mfl.
51C8D95F-ABED-4627-8EA2-46F7B289EB8F.jpeg

(Omega PO XL på armen)

Fick även en riktig NFL-boll som ska få en plats hemma i bokhyllan
9D7ACF92-01D8-4D6C-B7DE-0AECAB0884B5.jpeg


På det hela en riktigt häftig upplevelse som jag verkligen kan rekommendera!
Snart dags att åka hem till Sverige för att tvätta och packa om så blir det Bears - Raiders i London till helgen!
Wow!
 

Riley

Panerai
Bjuder på lite statistik jag såg om Russ första TD till Lockett. Vilket godis det var!
Screenshot_20191004-121356.png

Tror att det blir jämnt men att Rams faller bort tidigare än så. Har en känsla av att Seahawks tar det.
Hoppas du har rätt :)
Tror Rams studsar tillbaka, man var en decimeter från att vinna igår.
Ser Rams som ett större hot än 49ers trots ställningen just nu.
Jag undrar om Jimmy G håller en hel säsong.
Bra match och grattis.
Man börjar bli lite less på exakt samma passningar från Goff till Kupp, på tiden att Rams får tänka till lite om de ska hänga med
McVay måste börja hitta på nya sätt att anfalla.
Motståndarna har ju knäckt koden med att ta bort springspelet på kanterna och ändå om "Goff till Kupp över mitten" fungerar bra just nu håller det inte en hel säsong.
Nu spelar också Seahawks ett slags "bend, don't break" - försvar vilket bjuder in till såna passningar.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Då kör vi igen då gubbs! Mitt CLE spelar inte ikväll men ser fram emot rivalernas match BAL - PIT.
Sen blir det definitivt GB - DAL i den senare avsparken. Lycka till med era lag :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Vet inte om det finns några Redskins fans i tråden men föga förvånande fick nu Jay Gruden foten, lika bra så kan jag tycka. Ser riktigt illa ut i Washington för tillfället..
Kul att Colts lyckades tvåla till Chiefs på Arrowhead också, dom är uppenbarligen inte oslagbara :D
 

Erikd

Cartier
Nyligen hemkommen från London ocg ännu en Bears match. De fick ju tyvärr pisk av Raiders trots en bra insats i 3:e och inledningsvis 4:e quartern. Det ser ut som att de behöver lösa sina QB problem för att inte halka efter. Daniel gör lite väl många misstag.

Arenan, Tottenham Hotspur Stadium, var nice och det fungerade fint med en footballs match där. Det var bra tryck på läktarna. Även om det räknades som hemmamatch för Raiders så kändes det som att det var fler Bears supportrar på plats. Det var en hel del amerikaner faktiskt. Det kändes dock lite underligt att besökarna hade alla möjliga tröjor på sig och viftade med flaggor för andra lag men det är väl så det blir när man inte har så stort val av matcher att se i europa. Folk går på den match man får en biljett till.
Får ni chansen så åk till London och kolla på en match. Man slipper den långa resan över atlanten och London är ju alltid trevligt att besöka. Rekommenderas starkt!
 

Erikd

Cartier

v0n

Patek
2-Faktor
Nyligen hemkommen från London ocg ännu en Bears match. De fick ju tyvärr pisk av Raiders trots en bra insats i 3:e och inledningsvis 4:e quartern. Det ser ut som att de behöver lösa sina QB problem för att inte halka efter. Daniel gör lite väl många misstag.

Arenan, Tottenham Hotspur Stadium, var nice och det fungerade fint med en footballs match där. Det var bra tryck på läktarna. Även om det räknades som hemmamatch för Raiders så kändes det som att det var fler Bears supportrar på plats. Det var en hel del amerikaner faktiskt. Det kändes dock lite underligt att besökarna hade alla möjliga tröjor på sig och viftade med flaggor för andra lag men det är väl så det blir när man inte har så stort val av matcher att se i europa. Folk går på den match man får en biljett till.
Får ni chansen så åk till London och kolla på en match. Man slipper den långa resan över atlanten och London är ju alltid trevligt att besöka. Rekommenderas starkt!
Låter grymt roligt, det såg väldigt gemytligt ut på TV om man jämför med Twickenham (Wembley också för den delen).
Blev för ett tag sen erbjuden att hänga med på Bucs-Panthers nästa vecka men sa nej korkad som jag är. Nu är det för sent och jag får sitta hemma och uggla istället, prutt också
 

Riley

Panerai
Vad säger du @Riley , kör ni över oss imorgon eller?
Jäkligt oviss match.
Inte förvånad om Hawks åker på en näsbränna.
Ser ut som vi saknar två ordniare i offensiva linjen varav ena är left tackle.
Inte optimalt när andra laget har Myles Garrett :nailbiting:
Tror nyckeln är att inte ge Baker en bra start så han växer inför hemmafansen.
 

riotvan

Cartier
Ett Seahawksfan här, och en W är alltid en W, men jag måste ärligt säga att det kändes som att vi fick lite väl mycket hjälp från domarna igår. En del ytterst tveksamma calls mot Browns.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ett Seahawksfan här, och en W är alltid en W, men jag måste ärligt säga att det kändes som att vi fick lite väl mycket hjälp från domarna igår. En del ytterst tveksamma calls mot Browns.
Ja jag vet inte riktigt om man ska skylla på domarna heller, vi spelar så jäkla odisciplinerat hela tiden, biter oss själva i svansen gång på gång.
Seahawks var det bättre laget ändå så för min del kvittar det. Alla pratar om Baker hit o dit men tycker inte det är där största problemen ligger för vår del... defensiven sätter noll press och kan ju fan inte ens tackla längre. Browns hade möjligheten att punktera matchen i tidigt skede men D läcker som det berömda sållet
 
Topp