• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Ekberget

Cartier
Framförallt i NFC. Varken Packers, Vikings, Niners eller Saints känns lika bra som deras record. Alla har haft 3-4 matcher de vunnit som de lika gärna kunnat förlora hittills. Samtidigt som lag som Falcons, Lions, Eagles och Bears kunde haft ett par vinster till om bollar studsat rätt eller med några domslut med sig som i fallet med Lions.
Inte bears va?? Tycker de vart rätt usla. Jobbiga o möta deras D men framåt känns de inte speciellt farliga. Vete katten om trubisky får mer än denna säsongen på sig
 

M.U

Rolex
Jag var oerhört nervös under nästan hela matchen inatt... Packers såg inte alls ut som dom gjort tidigare varken defensivt eller offensivt.. Tackar gudarna för Aaron Jones!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Haha! Tro fan att vi leder penalty-ligan!
Alltså utan Chubb’s två sinnessjuka och oturliga fumbles och Mayfields bisarra hjärnsläpp tror jag att vi åtminstone kunnat ge dem en match.
Så sjukt odisciplinerat, skjuter oss själva i foten hela tiden (oh well, ingen nyhet iofs) Tror och hoppas att vi fortfarande kan vända trenden, lite lättare matcher på pappret framöver också :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Trots riktigt svagt third-down defense ( cowboys OL var riktigt bra i pass pro) så tar Vikes en bra skalp i natt. Cousins stabil och springspelet vinner matchen. Cook/Mattison en grym duo och kul att se Rudolph få några tds. Blir en intressant avslutning med alla resterande divisionmatcher på hemmaplan
 
  • Like
Reactions: v0n

Riley

Panerai
Efter att ha sett första halvlek mellan 49ers-Seahawks i natt och sparat andra halvan tills idag så är jag helt jävla slut.

Årets match hittills!
Hawks försvar ledda av Clowney steppade verkligen upp!
Att man plockat upp Clowney och Quandre Diggs som gjorde sin första match för en trea och femma samt ett par avbytare är verkligen hatten av till John Schneider.

Kommer bli ett jäkligt spännande race mellan dessa två vem som tar hem NFC West.
Man ska inte glömma att 49ers saknade Kittle och tappade Sanders rätt tidigt i matchen.
Saknade även Robbie Gould och ersättaren bränner ett FG på övertid.
Men Seahawks har vunnit såna här täta matcher hela säsongen med flytet på sin sida och jag tackar och tar emot.
 

Ola G

Cartier
Trots riktigt svagt third-down defense ( cowboys OL var riktigt bra i pass pro) så tar Vikes en bra skalp i natt. Cousins stabil och springspelet vinner matchen. Cook/Mattison en grym duo och kul att se Rudolph få några tds. Blir en intressant avslutning med alla resterande divisionmatcher på hemmaplan

Ja jag tro f*n ta mig att HC Garrett börjar hänga löst, JJ måste snart tröttna på att linea upp alla bra spelare och sen få ett Hawaiilag levererat med blandade topp- och bottenprestationer :wtf:
Mvh
Ola G
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Austin Hooper skadad?! Mitt fantasylag sjunker som en sten. Den här veckan är Dangeruss och Aaron Jones på BYE och Hooper skadad. Det är alltså i runda slängar 60 poäng som ska ersättas, i en 12-lagsliga...
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Ja jag tro f*n ta mig att HC Garrett börjar hänga löst, JJ måste snart tröttna på att linea upp alla bra spelare och sen få ett Hawaiilag levererat med blandade topp- och bottenprestationer :wtf:
Mvh
Ola G
Tycker nog inte den här matchen ska räknas allt för mycket emot Garrett. Var jämnt hela vägen och krävdes ett riktigt bra spel av Hendricks för att slå ner passningen mot Zek på 4th downi slutet. Hade den gått fram för first down och sen TD, hade det setts som en bra seger för cowboys mot ett potentiellt slutspelslag
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ska vi diskutera Myles eller släpper vi det?

Tycker personligen det är ganska uttjatat och håller mig gärna till att snacka fotboll. Alla har samma åsikt ändå
Har sett det säker 10 ggr och har så jäkla svårt att förstå hur det kan brinna till så jä*ligt i huvudet på honom. Och att Pouncey sen bara får tre matcher är väl lika dumt det..?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har sett det säker 10 ggr och har så jäkla svårt att förstå hur det kan brinna till så jä*ligt i huvudet på honom. Och att Pouncey sen bara får tre matcher är väl lika dumt det..?
Ja nu motsäger jag mig själv lite och kommenterar ändå. Den enda som agerade vettigt var DeCastro. Har suttit på jänkarforum några dagar men är så jäkla less på"assault with weapon" vinklingen. MG får sitt straff, bra så kan jag tycka. Kanske det är den gamla hockeyspelaren i mig som talar men tycker inte det var SÅ farligt.

Så trist att själva prestationen att spöa (ursäkta ordvalet) Steelers för första gången på 5 år försvann på några få sekunder...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ja nu motsäger jag mig själv lite och kommenterar ändå. Den enda som agerade vettigt var DeCastro. Har suttit på jänkarforum några dagar men är så jäkla less på"assault with weapon" vinklingen. MG får sitt straff, bra så kan jag tycka. Kanske det är den gamla hockeyspelaren i mig som talar men tycker inte det var SÅ farligt.

Så trist att själva prestationen att spöa (ursäkta ordvalet) Steelers för första gången på 5 år försvann på några få sekunder...
Fast att slita av honom hjälmen och dra den i huvudet på honom är ändå ett steg för långt. Särskilt med tanke på att man den här säsongen sagt att domarna ska skydda QBn... :D
 
Topp