• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Nedan följer ett nördigt statistikinlägg.

Det där med att Vikings dalade på slutet finns ju intressant statistik som även visar på skillnaden Eagles och Vikings som absolut kan ha varit en faktor.

Fletcher Cox i Eagles sa i en intervju att han känt sig mycket fräschare i år mycket pga av att coachen hållit nere antal snaps han deltagit i.
Jämför man lite statistik mellan Eagles och Vikings viktigaste pass rushers är det tydlig skillnad.

Hur många av lagets defensiva snaps man varit med på.
Vikings: Danielle Hunter 77%, Everson Griffen 79%, Linval Joseph 66%
Eagles: Fletcher Cox 59%, Brandon Graham 64%, Vinny Curry 56%

I snitt hade alltså Vikings bästa pass rushers spelat ca 120 st fler snaps under ordinarie säsong jämfört Eagles.
Sånt sliter på kroppen och orken.
Mycket intressant. Eagles bredd är helt klart bättre, där har Vikes en bit kvar.
 

Riley

Panerai
Kanske nördig statistik men ack så viktig. Det är en avvägning man måste göra och alla lag har inte råd att vila sina bästa spelare, men har man privilegiet att göra det är det en självklarhet.

Mycket intressant. Eagles bredd är helt klart bättre, där har Vikes en bit kvar.

Har inte följt varken Eagles eller Vikings noga i år så vet inte riktigt hur man lagt upp sina försvar.
Men Eagles lyckades helt klart hitta ett bra sätt att rotera sina bästa spelare och fortfarande spela riktigt bra defense.
Och som Vikings spelat defense så kan man ju knappast kritisera det upplägget.
Sen har ju Saints och Eagles ett par av ligans bästa O-line så nog hade man fullt upp senaste två veckorna.
 

Higgis

Omega
Vårt senaste nyförvärv kanske inte var helt fokuserad... Vad tror ni om Shurmur till Giants?
http://www.giants.com/news-and-blog...ad-Coach/b07223fe-dbbc-4ed2-825c-a5010ec45b93

Hoppas han kan "tygla" OBJ och att dom drafta en ny QB men låter Eli få minst ett år till med en riktigt bra O-line och ett bättre springspel så tror jag att detta kommer att gå toppen . Jag tror att laget behöver ha tillbaka lita av Tom Coughlin´s tänk och inte låta alla stjärnor göra som dom vill.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hoppas han kan "tygla" OBJ och att dom drafta en ny QB men låter Eli få minst ett år till med en riktigt bra O-line och ett bättre springspel så tror jag att detta kommer att gå toppen . Jag tror att laget behöver ha tillbaka lita av Tom Coughlin´s tänk och inte låta alla stjärnor göra som dom vill.
Helt enig. Draften blir viktig och jag tror att vi tar Rosen när vi nu har chansen. Dock behöver vi en riktigt bra RB också, så vi får se vad som händer.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Helt enig. Draften blir viktig och jag tror att vi tar Rosen när vi nu har chansen. Dock behöver vi en riktigt bra RB också, så vi får se vad som händer.
Inte omöjligt att Shurmur plockar med sig Jerick McKinnon. han har gått ut och sagt att han vill ha mer speltid. Med Cook tillbaka nästa år lär det inte bli i Vikings.
Jag är själv lite tveksam till att han är en 3-down back, men han är bättre på inside run än många tror.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Inte omöjligt att Shurmur plockar med sig Jerick McKinnon. han har gått ut och sagt att han vill ha mer speltid. Med Cook tillbaka nästa år lär det inte bli i Vikings.
Jag är själv lite tveksam till att han är en 3-down back, men han är bättre på inside run än många tror.
Har inte så bra koll på hans stats men det vore välkommet med något annat än en rookie, och McKinnon har sett fin ut de gånger jag sett honom. Med vår besättning lär springspelet inte bli prio ett men det är ändå viktigt att ha det.
 

Riley

Panerai
Nästan dags att börja tagga inför söndag.
Även om jag inte sympatiserar med Patriots i den här matchen är det en dynasti att beundra.
Dock verkar resten av USA också trötta.
5a68edbd08003f5b4547650b.jpeg
 

Higgis

Omega
Blev tyvärr ingen match för min del två sjuka barn ta för mycket energi. Roligt att patriots förlorade men hade samtidigt varit rolig om Giants va det enda laget som kunde slå deras dynasti, få glädja mig med att dom gått på proppen 3ggr mot nfc east lag. Nu få vi börja se fram emot free agentse och draften :cigar::cigar::cigar:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Blev tyvärr ingen match för min del två sjuka barn ta för mycket energi. Roligt att patriots förlorade men hade samtidigt varit rolig om Giants va det enda laget som kunde slå deras dynasti, få glädja mig med att dom gått på proppen 3ggr mot nfc east lag. Nu få vi börja se fram emot free agentse och draften :cigar::cigar::cigar:
Har jag hittat ett Giants-fan? Skönt att dela sin misär med ngn...
 

Riley

Panerai
Seahawks fick ett lågt draftbetyg av experter men jag (tror) jag förstår tanken med valen som gjordes.
Hoppas man får igång springspelet igen.
 

larsbeg

Panerai
Packers prioriterande secondary, med rätta. Kanske skulle valt en ”välvuxen gosse” till linjen istället för en punter dock.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Ospektakulärt från Vikings, men ser ju ofta ut så om man draftar runt 30...
Tror Hughes blir en bra CB (kan man aldrig ha för många). Fortfarande lite frågetecken runt OL dock.. OT O'Neill kan bli bra, men behöver nog ett år eller två för att bli större och starkare.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Giants: Barkley är såklart ett "kap" och Will Hernandez som #34 är jag grymt nöjd med. Han kommer att bli brutal tillsammans med Solder. Lauletta (QB) sägs vara oväntat bra. Lorenzo Carter är också spännande.

Allt som allt: mer än godkänt.
 
Topp