• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Spännande matcher absolut men med de resultaten kan iaf jag lägga ner nattamanglandet, ser nog tom. superbowl i efterhand via GamePass
Mvh
Ola G

Sport kan vara brutal ibland men instämmer i kören, som fotbollsälskare kan det inte bli så mycket bättre. Grymma matcher!
Håller med om OT-reglerna, collegereglerna skulle kunna överföras rakt av för "rättvisans" skull.
Båda lagen får en varsin drive oavsett om ena laget börjar med TD?

Båda lagen får en varsin drive oavsett om ena laget börjar med TD?
Precis, kortfattat så börjar driven på motståndarens 25y linje, det lag som scorat mest när övertiden löper ut vinner.

Har en egen idé också som spinner vidare på collegereglerna som träder in om det fortfarande är oavgjort efter två OT-perioder:
Straffläggning fast med 2-point conversions, fem omgångar var 😁

Precis, kortfattat så börjar driven på motståndarens 25y linje, det lag som scorat mest när övertiden löper ut vinner.

Har en egen idé också som spinner vidare på collegereglerna som träder in om det fortfarande är oavgjort efter två OT-perioder:
Gillar idén! Tycker inte "sudden death" gör sig väl i amerikansk fotboll. Spela en hel 15-min period, båda lagen måste ha fått en possession var (minst) och den som har flest poäng vinner. Vid lika hade jag dock kört "straffläggning" redan efter en OT

Gillar idén! Hade dock kört "straffläggning" redan efter en OT
Ja, varför inte? Ändrades lite i collegereglerna inför -21 för att få till snabbare avslut. Övertiderna kunde hålla på hur länge som helst innan.
Hur man än vrider och vänder på det är det mer rättvist än en slantsingling 🤷

Kom på en till...kicka FGs med spelare som inte är kickers eller punters?

Ja, varför inte? Ändrades lite i collegereglerna inför -21 för att få till snabbare avslut. Övertiderna kunde hålla på hur länge som helst innan.
Hur man än vrider och vänder på det är det mer rättvist än en slantsingling 🤷

Kom på en till...kicka FGs med spelare som inte är kickers eller punters?
Eller öka avståndet varje omgång. 20yd, 30yd, 40yd osv tills någon missar

Låter ju onekligen hästlängder bättre än nuvarande upplägg 👍

• Like
Reactions: v0n
Jahopp, vad tror vi om söndagens drabbningar då? Logiken säger Rams - Chiefs i SB men jävlar va kul det hade varit med 49ers - Bengals.

Skulle bli myyycket förvånad om vi får se annat än Chiefs - Rams i SB och unnar även jag Stafford en ring.
Statistiskt sett är inte Conference Championships direkt upplagt för skrällar men vem vet...galen säsong 🤷

Fast kan några andra än Bengals vinna under 2022 aka Year of the Tiger? You heard it here first! 😁
Unless? 👀
adyQvyJ.jpg

Seriöst, det är ju Brownies divisionsrivaler och ett lag jag aldrig kommer säga att jag fruktar 😁

Totalchokar mot Bengals liksom, väck mig när den här konstiga drömmen är över. Bengals i Super Bowl, sug på den 😲
Sinnessjukt. Rent skräp i 30 min, räddad av Butker när han bajsar i sängen, räddad av en slantsingling för att direkt bajsa i sängen igen. Inte blir man gladare över att man lade cash på att C Jones skulle få till minst 1 sack heller….. Jeez.

• Sad
Sinnessjukt. Rent skräp i 30 min, räddad av Butker när han bajsar i sängen, räddad av en slantsingling för att direkt bajsa i sängen igen. Inte blir man gladare över att man lade cash på att C Jones skulle få till minst 1 sack heller….. Jeez.
Det sjuka är att KC kunde springa med bollen för big yards heeela tiden...men nä, vi låter en stressad Mahomes dansa omkring och kasta omöjliga bollar istället.

Totalchokar mot Bengals liksom, väck mig när den här konstiga drömmen är över. Bengals i Super Bowl, sug på den 😲
Vill minnas att det var någon här inne som sa att det var tigerns år…? 😉
giphy.webp

La en liten slant på Bengals faktiskt och det gick ju hem!

• Wow
Sååååååååå skönt och slippa se Chiefs i en SB för omväxlingens skull! Spännande matchup nu helt klart! 😎 Rams ser ju på pappret bättre ut men jag tror på skräll!

Brian Daboll ny HC i Giants. Mycket Bills nu… Aldrig varit HC i NFL tidigare, bara Offensive Coordinator och Assistant Coach. Vad tycker vi om valet @galácticon ? Själv hade jag hoppats på någon mer beprövad, typ Flores. Visst han var väl den som utvecklade Josh Allen men tror inte det går att göra så mycket mer med Danny Dimes…

Brian Daboll ny HC i Giants. Mycket Bills nu… Aldrig varit HC i NFL tidigare, bara Offensive Coordinator och Assistant Coach. Vad tycker vi om valet @galácticon ? Själv hade jag hoppats på någon mer beprövad, typ Flores. Visst han var väl den som utvecklade Josh Allen men tror inte det går att göra så mycket mer med Danny Dimes…
Jag tänker nog som du: hade gärna sett ett beprövat namn men hämtar man GM från Bills så var detta nog nästa steg. Är också tveksam till att alla går ut så hårt och ställer sig bakom DJ - för borde vi tänka om.

Men om vi inte skulle ha Flores lutar jag ändå åt att valet känns spännande. Vårt defense är okej och att då välja en OC som HC säger mig att vi vet vad vi behöver jobba med. Men han har aldrig stått ensam vid rodret och det är lite läskigt.

Samtidigt, bra med draftkapital och med några fina free agents så kan det bli helt okej.

Bara hoppas att SB inte blir den snooze-fest det brukar vara, åtminstone första halvlek.
Otroliga matcher hittills i slutspelet.
Fast det här slutspelet har ju varit snoozefest i första halvlek nästan alla matcher med.
Det ska ju explodera i andra halvlek när lagen känt på varandra och gjort ändringar.

😳 😳 😳

Kändes väl i och för sig väntat. Bucs var en "money grab" för honom innan pensionen och det sista året har han ju gjort hutlöst många endorsements (IWC, Under Armour, Sam Adams, Foot Locker, Hertz, Subway, Crypto.com). Var väl sista chansen att casha in efter att ha tagit en mängd cap friendly deals i Pats antar jag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp