• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om Fifa World Cup 2018!

Om Zlatan är skadefri och vill göra come back, ska han med?

• Ja!

Röster: 52 45.2%
  • Nej!

Röster: 37 32.2%
  • Ja, men ej som startspelare. Han får sitta på bänken och ladda och plockas in när det

Röster: 26 22.6%

• Totala väljare
    115
  • Enkät stängd .
Ok då, det hade vart bättre med Zlatan än Berg...
En blind get hade varit bättre än Berg :hilarious:

Förstår inte varför en sådan spelare har fått starta varje match.
Ge killen 45 minuter och byt ut, om det inte blir någon resultat...
Finns det verkligen inte någon annan forward/spelare som är målkåt, kan sikta och inte träffar målvakten varje gång han skjuter?

Kändes som Sverige mest spelade flipper och chansade att någon försvarare eller målisen skulle klanta sig, rensa, långa bollar och hoppas på det bästa :rage:
Tyvärr måste man säga att rätt lag gick vidare...:(

England var bättre idag, iaf i andra. Surt ändå. Men fan kvartsfinal för detta gäng, vi vinner gruppen (tyskarna sist) och underbara profiler och lagsammanhållning. Och toivonens mål. Egentligen vilket VM Sverige gör, har gett mig mycket glädje. Tack! Glädjs ändå åt att tänka på det :)

Det är ju betydligt större ”titelkandidater” som lämnat. Tycker Sverige lämnar efter en bra turnering och mot en motståndare som blev för svår helt enkelt. Offensivt har ju England bra resurser, så även på bänken men pickford var bra idag med!

En blind get hade varit bättre än Berg :hilarious:

Förstår inte varför en sådan spelare har fått starta varje match.
Ge killen 45 minuter och byt ut, om det inte blir någon resultat...
Finns det verkligen inte någon annan forward/spelare som är målkåt, kan sikta och inte träffar målvakten varje gång han skjuter?

Kändes som Sverige mest spelade flipper och chansade att någon försvarare eller målisen skulle klanta sig, rensa, långa bollar och hoppas på det bästa :rage:
Tyvärr måste man säga att rätt lag gick vidare...:(
Alexander Isak känns ju given....ung, måltok....konstnär......

Synd att vi förlorade igår men det kändes ju rätt väntat. Visst skulle vi kunnat gneta till oss en vinst mot engelsmännen men sett till hur dåligt vi spelat i tidigare matcher så hade jag inga större förhoppningar.

8F9F9C0A-D20E-4FF0-8011-B6FD6720AA32.png

Härligt med domare som står i centrum :banghead:
Griezmann lägger sig innan kroaten ens hinner fram vid frisparksmålet. Straffen går ju diskutera men vet i fasiken om Kroatien fått den...
Mjo, Griezmann träffades nog av nåt slags spökben, det gjorde han. Ganska osnyggt egentligen. Hade han väntat en millisekund eller så, så hade han träffats av ett riktigt och kunde fått en mer legitim frispark.
Straffen är nog en straff, däremot. Den vill jag tro att Kroatien också fått.

• Like
Reactions: par
Mjo, Griezmann träffades nog av nåt slags spökben, det gjorde han. Ganska osnyggt egentligen. Hade han väntat en millisekund eller så, så hade han träffats av ett riktigt och kunde fått en mer legitim frispark.
Straffen är nog en straff, däremot. Den vill jag tro att Kroatien också fått.

Vet inte, tycker en fått se ”större” fotbollsnationer fått lite mer billiga fördelar än mindre och där situationer, trots VAR, bedöms, helt annorlunda match för match. Att han sen dömmer straff det är ju som Ericsson säger 50/50. Inget fel egentligen i det. Bollen stoppas av handen, och sett mkt billigare straffar än denna.

Hur som haver segt för Frankrike verkar inte sugna spela någon offensiv fotboll idag mer ån kontra även fast de gör det väldigt bra..

Senast ändrad:
Skön han är, Lloris! ;)
Oavsett straffar och frisparkar som kan diskuteras... Roligt med en final med lite mål i alla fall!

Nåja. Ses om fyra (två?) år!

Hur summerar ni VM?
Mina egna reflektioner:
- många (nästan bara) spännande matcher.
- mycket mål
- många lag som velat spelat offensivt
- ett Sverige som gjorde mig glad
- VAR, på gott och ont. Men mest bra!
Vann rätt lag? Ja Frankrike är värdiga, och kan inte påstå vägen till final varit enkel med Argentina, Uruguay och Belgien i slutspel. Så grattis till dem :)

Hur summerar ni VM?
Mina egna reflektioner:
- många (nästan bara) spännande matcher.
- mycket mål
- många lag som velat spelat offensivt
- ett Sverige som gjorde mig glad
- VAR, på gott och ont. Men mest bra!
Vann rätt lag? Ja Frankrike är värdiga, och kan inte påstå vägen till final varit enkel med Argentina, Uruguay och Belgien i slutspel. Så grattis till dem :)

Tycker att det varit ett bra VM överlag!

Många spännande matcher, som du säger. Gott om (riktigt) sena mål i många av dem, vilket gjort att man suttit engagerad hela vägen till slutsignal i så gott som alla matcher.
Gott om favoritfall, vilket alltid är roligt. Att Polen/Tyskland inte ens tar sig förbi gruppstadiet och att Portugal/Spanien/Argentina lämnade redan i åttondel får väl räknas som sådana.

Sverige tyckte jag var över förväntan. Det var väl egentligen bara i sista matchen man kanske kände att de borde gjort lite mer.
Som vanligt (åtminstone sedan Zlatans frånfälle) har vi väldigt svårt med avsluten på de bra lägen vi väl spelar oss fram till.

VAR... Som jag, tidigare, alltid förespråkat...
Numera förstår jag mina meningsmotståndare mer. Men vidhåller dock att det är något man bör fortsätta använda.

Frankrike gjorde fjorton mål. Giroud spelade alla matcher men nätade noll gånger. Sen gjorde han klart en del annat bra, men ändå.
Statistiken över skott som träffar mål liknar Marcus Bergs. ;)

Tillbaka
Topp