• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om Fifa World Cup 2018!

Om Zlatan är skadefri och vill göra come back, ska han med?

• Ja!

Röster: 52 45.2%
  • Nej!

Röster: 37 32.2%
  • Ja, men ej som startspelare. Han får sitta på bänken och ladda och plockas in när det

Röster: 26 22.6%

• Totala väljare
    115
  • Enkät stängd .
Ehrm, när kan man tänka sig att matchen tar slut i kväll?
Har nada-nada koll på fotboll, tror det är 2xnånting (45min?), men är det paus emellan, och kan det bli mycket förlängning? Ska iväg på en grej sen, och funderar om det blir något folk där.
2x45 min + några minuters övertid per halvlek, ev förlängning 2x15 min, ev straffläggning svår att uppskatta tid för men säg dryga 20 min. Till 19-tiden borde det senast vara klart.

Ehrm, när kan man tänka sig att matchen tar slut i kväll?
Har nada-nada koll på fotboll, tror det är 2xnånting (45min?), men är det paus emellan, och kan det bli mycket förlängning? Ska iväg på en grej sen, och funderar om det blir något folk där.

45 min (+2) Första halvlek
15 min Pausvila
45 min (+5) Andra halvlek
5 min Vila innan förlängning
15 min Första förlängningshalva
2 min Sidbyte
15 min Andra förlängningshalva (+1 min)
15 min Straffläggning

Typ så.
I värsta fall framåt halv åtta-åtta.
Hoppas att vi slipper straffar, men tror absolut att den kan gå till förlängning.

EDIT
Fan vad märkligt... Det är andra gången nu som jag missar massa inlägg trots att jag precis klickat in på sidan. @Strindberg ursprungliga var det senaste jag kunde se.

Sverige är ju knappast kända för att spela "rolig" fotboll. Men man vinner inga matcher på att glida runt och vara snygg.
Vad sa du?
4B0F30C500000578-0-image-a-6_1523554011478.jpg

Du ser väl att nån har rufsat honom i håret, han är helt vansinnig.

Och apropå snygg så har nog aldrig sett andra primater än babianhannar få upp munnen så stort. Han får stänga det där spjället så ingen råkar sätta ett inlägg i gomseglet på honom.

Jag vet att antalet platser har justerats , jag menar att charmen med VM är just att lag från flera olika kontinenter möts. Vad har vi idag.. 4 lag från Asien? Hur skulle du vilja justera fördelningen av platserna om du fick bestämma?
Fler platser för Europa så att VM är ett mästerskap för de bästa lagen och inte någon kvoteringshistoria.Tänk om man skulle tillämpa "charmen med olika kontinenter" i andra sporter. Lite afrikanska lag i hockey och nordisk representation i cricket.

Fler platser för Europa så att VM är ett mästerskap för de bästa lagen och inte någon kvoteringshistoria.Tänk om man skulle tillämpa "charmen med olika kontinenter" i andra sporter. Lite afrikanska lag i hockey och nordisk representation i cricket.

Mycket gnäll från folk. Jag tycker det har varit ett av de bästa världsmästerskapen på väldigt länge. Jag hade inte ändrat någonting.

Sen tycker jag inte ditt argument gällande hockey och cricket håller. Om du anser att cricket är lika stort i Sverige som fotboll är i Japan eller Sydkorea är du ute och cyklar min vän. Japan höll på att slå ut Belgien, Iran höll på att slå nuvarande europamästarna Portugal och Sydkorea vann med 2-0 mot Tyskland. Kan lova dig att det inte skulle sluta 2-0 till ett afrikanskt lag mot Sverige i hockey.

Senast ändrad:
Mycket gnäll från folk. Jag tycker det har varit ett av de bästa världsmästerskapen på väldigt länge. Jag hade inte ändrat någonting.

Sen tycker jag inte ditt argument gällande hockey och cricket håller. Om du anser att cricket är lika stort i Sverige som fotboll är i Japan eller Sydkorea är du ute och cyklar min vän. Japan höll på att slå ut Belgien, Iran höll på att slå nuvarande europamästarna Portugal och Sydkorea vann med 2-0 mot Tyskland. Kan lova dig att det inte skulle sluta 2-0 till ett afrikanskt lag mot Sverige i hockey.
Kan man få tycka saker utan att det kallas för gnäll tack.

Kan man få tycka saker utan att det kallas för gnäll tack.
Sorry, men det är exakt vad jag tycker att det är. Detta VM har varit bättre än både 2010 och 2014 enligt mig. Jag har njutit av skrällarna. Tre av mina favoritmatcher hittils är Japan - Belgien, Sydkorea - Tyskland och Iran - Portugal. Att Iran var 20cm ifrån att vinna en grupp bestående av av europamästarna och f.d. europamästarna tycker jag bevisar att de var mer än en "slagpåse" i gruppen.

Sen om du inte tycker dessa matcher var värda att se på så har du självklart rätt till din åsikt och jag ber om ursäkt för att jag kallade det för gnäll, om du tog åt dig.

Sorry, men det är exakt vad jag tycker att det är. Detta VM har varit bättre än både 2010 och 2014 enligt mig. Jag har njutit av skrällarna. Tre av mina favoritmatcher hittils är Japan - Belgien, Sydkorea - Tyskland och Iran - Portugal. Att Iran var 20cm ifrån att vinna en grupp bestående av av europamästarna och f.d. europamästarna tycker jag bevisar att de var mer än en "slagpåse" i gruppen.

Sen om du inte tycker dessa matcher var värda att se på så har du självklart rätt till din åsikt och jag ber om ursäkt för att jag kallade det för gnäll, om du tog åt dig.

Titta du på Tyskland - Sydkorea istället för Sverige - Mexico? Känns weird att se den i efterhand.

Älskar VM. 25% VM-tillägg på ett akutjobb jag tog på mig nu, ovanpå ordinarie helgtillägg. Hinner höra delar av matchen på sportradion ändå, och inte ett dugg oroliga att missa något med alla flashar från nyhetsapparna :)

Tillbaka
Topp