• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det vettefasen. Men kul att göra nått tillsammans. :D Säg till om du är sugen på att testa. Inget tvång att hysta i saker.
Vet inte om det är något bra för min separations ångest :D.. Men hade tänkt prova sälja 1-2Gshocks jag knappt använder som lite kbt hahah.. iallafall en till att börja med

• Like
Reactions: FOQ
Tack ändå för att erkänna mig som en värdig medlem i tråden :)
Jag har färdats fel (enligt somliga) väg hit. Började mitt intresse med Rolex, och har med tiden sökt mig längre och längre "nedåt" vad pris vardar. Befann mig länge i ett 'ingenmansland', var bara trött på allt vad (dyra) klockor hette och funderade länge och väl över att bara avsluta detta intresse hux flux. Tursamt nog hittade jag denna tråd, som så småningom gav mig tron och intresset tillbaka.
Jag får la ta och citera mig själv så det blir rätt gjort:
När jag en gång började få armbandsur på hjärnan var jag 21 år gammal.
Köpte då hösten -94, en 2 år gammal Rolex 16234 hos Nymans ur i Västerås för 16000:-
Nu, många många år senare är klockvärlden helt annorlunda (och med annorlunda menar jag sämre)
Ingen 'vanlig' löntagare kan längre köpa en stål Rolex rätt ur butik.
Detta faktum tycker jag är dåligt.

Ni andra i tråden, speak out and shout om ni är eniga.

Senast ändrad:
Mycket klockreklam som seglar förbi på en dag. Denna kanske inte klassas som en mikro men kanske affordable. Köp 2 för 60$ och spara 20$ :hilarious:
A903953F-74AA-404B-AA2F-BA25D57EBCBE.jpeg

Nu mina herrar, börjar min husflytt lida mot sitt slut. Allt börjar komma på plats och jag kan åter gå till det normala. Dvs ett sjukligt tvångsbeteende om klockor.

Nu har jag stirrat på en av NTH's nya modeller ett tag, och jag gillar vad jag ser.
NTH_Amphion_Commando_No_Date_1_900x.png

Jag ska erkänna att det rycker i avtryckarfingret.

Ja, denna modell känns mer egen och mindre homage, något jag ser som positivt.
Nu mina herrar, börjar min husflytt lida mot sitt slut. Allt börjar komma på plats och jag kan åter gå till det normala. Dvs ett sjukligt tvångsbeteende om klockor.

Nu har jag stirrat på en av NTH's nya modeller ett tag, och jag gillar vad jag ser.
NTH_Amphion_Commando_No_Date_1_900x.png

Jag ska erkänna att det rycker i avtryckarfingret.
de

Jag får la ta och citera mig själv så det blir rätt gjort:
När jag en gång började få armbandsur på hjärnan var jag 21 år gammal.
Köpte då hösten -94, en 2 år gammal Rolex 16234 hos Nymans ur i Västerås för 16000:-
Nu, många många år senare är klockvärlden helt annorlunda (och med annorlunda menar jag sämre)
Ingen 'vanlig' löntagare kan längre köpa en stål Rolex rätt ur butik.
Detta faktum tycker jag är dåligt.

Ni andra i tråden, speak out and shout om ni är eniga.
Somnade igår, men en annan fick ju inte uppleva det där då man är relativt ung

Tillbaka
Topp