S
sahlback
Guest
Haha, jag fick plötsligt en längtan till min båt på Öckerö.Min egna, det är på altanen haha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, jag fick plötsligt en längtan till min båt på Öckerö.Min egna, det är på altanen haha
En gmt utan datum har jag nog inte sett förut... San martin är nytänkare?
Urverket har faktiskt datum men San Martin har snålat på datumrutanEn gmt utan datum har jag nog inte sett förut... San martin är nytänkare?
Dito.Jag kör med den billigaste timegraphern. Kostade en liten slant, tror att jag gav en 1000lapp totalt, men inte jättefarligt ändå i långa loppet. Funkat kanon. Köpte ny på eBay från Tyskland.
![]()
Ännu mer kreativtUrverket har faktiskt datum men San Martin har snålat på datumrutan![]()
Möjligtvis i Filippinerna.Vad säger ni, från Filippinska ”KS” idag![]()
Jag håller med så därför släpper jag den för 4000kr inom tråden
![]()
![]()
Haha @M26 classic! Är nog snabbaste flipparen i tråden.
Haha @M26 classic! Är nog snabbaste flipparen i tråden.
Här kommer en dagsfärsk klocka. Kan varken motivera eller förklara köpet men ibland måste man ju prova en liten färgklick.![]()
![]()
![]()
Verkar som det finns lite brister men den är åtminstone väldigt snygg!ibland så, men nu när jag har ställt in den på näst minsta inställning (på gränsen till blodstopp) så måste jag revidera mitt omdöme och säga att den faktiskt är riktigt trevlig. Jag lär behålla den ett tag i alla fall
Det positiva är bra boett med bra finish, bra känsla i vridringen utan någon backplay, safirglas och inlägg med lume, bra solid länk inkl. ändlänkarna även om den är något gnisslig. Negativa är att urverket är något högljutt och inte så delikat, när man skruvar upp kronan så tenderar man att hamna i GMT/Datum position och måste trycka tillbaka kronan för att kunna dra upp, alternativt att man ställer GMT och tid och sedan går tillbaka till första positionen för att dra upp. Länken är något gnisslig dock så märker man inte av det om den sitter tajt, går endast att ta bort tre länkbitar vilket gör att länken tyvärr blir för stor för de flesta handleder under 17cm. Finns endast två justeringshål på klaspen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den är så snygg! Är det Indiglo?Här kommer en dagsfärsk klocka. Kan varken motivera eller förklara köpet men ibland måste man ju prova en liten färgklick.![]()
![]()
![]()
Stämmer bra det.Den är så snygg! Är det Indiglo?
1 dag? Snacka om att det har gått smidigt till, vad är det för klocka? Riktigt härlig dialDHL express is the shit. Skickades från Tyskland igår.Den här känns riktigt bra.
![]()
![]()
Det var då en ruskigt trevlig tavla, den är rätt farlig den här trådenSaxat från poljot24.de
New and exclusive at Poljot24 = RED STAR Traveler Dualtime automatic with retrograde date and power reserve indicator!
This novelty of Red Star w as introduced to me at the Baselworld 2018 and I was immediately impressed!
A large automatic with two time zones, retrograde date and power reserve indicator - with glass bottom, high-quality workmanship and a surprisingly low price!
Large stainless steel case made of vintage stainless steel with 45mm diameter, 22mm lug width and screwed glass bottom.
Creme white dial with raised red star, two time zones, power reserve indicator and retrograde date.
Seagull automatic caliber with shock protection.
Caliber Seagull ST2545, automatic with 2 times, 40 jewels, 21.600 halfrotations/hour, Incabloc-shock protection, stone anker, retrograde date and power reserve indicator. With second stopp!
Slightly curved mineral glass. 5 ATM waterproof.
Det är helt klart en rejäl klocka men den bärs mindre då bandhornen följer handleden.
![]()
Aldrig hört om dom tidigare men verkar ju onekligen ha gått riktigt smärtfritt tillOnekligen. Poljot24 hittade jag häromdagen och de har en massa balla klockor.
Tack, din är inte dålig den heller. Lite till min sorg har "vår" fina OM hittat ett nytt hem. Får se om/vad jag gör åt det framåt. Hoppas ju på en my/LE också ännu.
Fet och snygg!!Bronsarn är ute och åker med mig idag. Gott är det.
![]()
Den var cool! 39mm låter lovande men sånna boetter brukar bäras ganska stort. Bra pris också
Wow! Asgrym!
Tippar på US and A.Wow! Asgrym!
Edit: Var skickar dom sina klockor från? Eller rättare sagt blir det till och moms på paketet?
Gillar din inställning, bådar gottDå kom internposten igen med nytt paket för att tillfälligt lugna ner köpsuget. (17 in, 24 ut så långt i år)
Mycket smidig och trevlig liten pjäs.
Tyvärr har nån jävel polerad skiten ur stackaren så den är i nära nyskick
I och med att Östersjöns består av endast en gnutta salt och mestadels rutten tång och giftiga alger fick man ta fram frugans finaste porslin och grovsaltet.
Förhoppningsvis kan den på det sättet återställas till forna storhet.
Lyckas man inte får en roadtrip till västkusten med plastdunk i bagaget planeras in snarast möjligt.
![]()
![]()