Vad bra, så känner jag mig tryggare. Ska testa i eftermiddag så får vi se hur det går.Kemiskt ren bensin är ej skadligt ör plast, plexi mm!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad bra, så känner jag mig tryggare. Ska testa i eftermiddag så får vi se hur det går.Kemiskt ren bensin är ej skadligt ör plast, plexi mm!
Snygg. Tummen upp.Dök upp lite nytt i lådan idag! Jag vet inte om man kan kalla det för Micro men utan tvekan affordable.
Från Merkur?
![]()
Yes! FOD kronografen!
![]()
![]()
Perfekt med 38mm! Bandet som satt på lär ryka snabbt för det var varken snyggt eller skönt.
![]()
Vilket jäkla plexi!
![]()
Men den bästa biten är ändå baksidan. Manuellt Seagull-verk med column wheel. Jäklar vad sexigt detta är, klockporr när den är som bäst!
![]()
![]()
Är det förresten någon som vet hur man bäst får bort den här blåa skiten? Trodde att det var tejp men det sitter som berget och är som någon form av lack.
![]()
Tack så mycket!Snygg. Tummen upp.
Väldigt märklig indelning. Seiko t.ex. passar ju in i typ fem kategorier, speciellt om man räknar in GS.Vad säger ni, från Filippinska ”KS” idag![]()
Oerhört vackert!![]()
Fin höstdag![]()
Min resa , om man ska gå enligt denna modell, minus massa Microbrands, har gått från luxury, till ultra luxury, till luxury för ”sluta” som enthusiast, quasi luxury plus ngn vintageVad säger ni, från Filippinska ”KS” idag![]()
Skoj listaVad säger ni, från Filippinska ”KS” idag![]()
Får ta för vad det är, vet ej original källan, mest postad som kuriosa, debatt än ngn sanning, antar jag, kul läsning, även om lite missvisande, at timesVäldigt märklig indelning. Seiko t.ex. passar ju in i typ fem kategorier, speciellt om man räknar in GS.Finns flera av märkena som passar in i flera kategorier och även om de skulle valt det som passar bäst så håller jag inte med.
![]()
AmenSkoj listaVet inte om jag håller med dock. Steinhart saknas ju t.ex. under "luxury" och alla mikroklockor i tråden måste ju vara med under "enthusiast"
![]()
Riktigt läckert![]()
Fin höstdag![]()
Nice![]()
Fin höstdag![]()
Grym, har kollat på den många gånger. Hur känns den?
Oh, den var sexig. Vad är det för något? Kände just ett oförklarligt behov av en nitad länk
Läcker? Det står ju att den klarar 300 meter?!Riktigt, riktigt läcker![]()
Läcker? Det står ju att den klarar 300 meter?!![]()
Helt ok men lite gnisslig länk samt avsaknad av tillräckligt med justeringar, endast en länk på vardera sida och två justeringshål på spännet, gör den svårställd för mig. Bör funka bra på 18-20cm handleder. Kinesiska 2893 klonen är inte så delikat hellerGrym, har kollat på den många gånger. Hur känns den?
San Martin GMTOh, den var sexig. Vad är det för något? Kände just ett oförklarligt behov av en nitad länk![]()
Very nice
Gillade den som attans, men 5700kr känns lite saftigtHelt ok men lite gnisslig länk samt avsaknad av tillräckligt med justeringar, endast en länk på vardera sida och två justeringshål på spännet, gör den svårställd för mig. Bör funka bra på 18-20cm handleder. Kinesiska 2893 klonen är inte så delikat hellerFår se om jag överlever tillkortakommanden annars åker den ut på K&S inom kort
San Martin GMT![]()
Jag kör med den billigaste timegraphern. Kostade en liten slant, tror att jag gav en 1000lapp totalt, men inte jättefarligt ändå i långa loppet. Funkat kanon. Köpte ny på eBay från Tyskland.Vad använder ni för att kolla era affordables accuraracy? Jag har apparna Toolwatch, Watch Tuner och Timegrapher. Med de två sista använder jag mikrofonen på ett vanligt headset och det funkar ganska bra, men någon kanske har tips på bättre mikrofon. Kanske inte helt rätt tråd men det handlar ju om att mäta sina klockor utan att behöva köpa ett dyrt instrument.
Jag håller med så därför släpper jag den för 4000kr inom trådenGillade den som attans, men 5700kr känns lite saftigt![]()
Vilken brygga är du på?Jag håller med så därför släpper jag den för 4000kr inom tråden
![]()
![]()
Min egna, det är på altanen hahaVilken brygga är du på?