• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tja... En del på nätet märkte minutvisarens beteende först efter att det läst om det och kollat extra, så jag är kanske bara extra gnällig? :)

Drop-priset är samma som det jag betalade när den var nysläppt om jag minns rätt. 98 USD / 135 SGD inkl frakt men exklusive moms / införsel kostade det då.
Typ samma pris då, tror att dessa skickas från USA. Aja, är man sugen så finns de där i alla fall! :)

OK, hjälp en mikrobroder nu.

Funderar på en GMT. Valet faller lätt på CW pga av kvalitet. Länk osv. Dock så gör dom ju inte det lätt för en direkt. Finns vintage varianten på 41mm eller den nyare som dock är 38mm (tycker nästan för liten).

Vad ska man köra på? Tror ni jag kommer uppleva en 38 som för liten? Har ju haft Zelos tidigare men tyckte den nästan var för liten på sina 38mm.

Dessa har jag tittat på. Färg är inte riktigt lätt att välja heller. Just nu sugen på Pepsi.

Vad för andra märken ska jag titta på. Vill inte ha en som baseras på sub. Länk är ett krav.

@kjesul GMT mästare. Vad säger du?

Screenshot_20190906-183005__01.jpg

Screenshot_20190906-183135__01.jpg

Screenshot_20190906-183430__01.jpg

Screenshot_20190906-183450__01.jpg
Pepsi GMT! Om du inte kan tänka dig en 42mm c60...? Hur stora handleder har du?

Klassiker, den har väl sett likadan ut sen Lenin gick i kortbyxor :D Verkar vara grym i terräng och snö.

Sugen på att åka och provköra, det finns ju en återförsäljare här i Skåne. Hoppas att det är en lika surrealistisk upplevelse som när jag provkörde Nivan hos Lada i Göteborg. Jag gick in och bad att få provköra en och säljaren gav mig nycklarna och sa att skogen ligger åt det hållet kom tillbaka med den om ett par timmar. Vill du inte ha mitt körkort frågade jag och fick till svar ”nä, vem fan vill stjäla en Lada”. När jag kom tillbaka så undrade han varför jag ville ha en Lada och jag sa att jag ville ha något fyrhjulsdrivet varpå jag fick svaret ”du skall inte kika på en Suzuki istället?” :D
Hahahah! Om du far och provkör får du ju nästan skriva några rader om upplevelsen här på forumet, låter ju nästan som om till och med jag skulle kunna få provköra, var visserligen inga problem på Audi här i stan men dom brukar kunna va lite skeptisk till en ung karl tatuerad lite här och var :D

Goda nyheter från Japan, Alpinist kommer tillbaka 2020 med facelift :D Strax under 7000kr dock :bawling:

The Alpinist will make a comeback in Jan 2020.

POSTED BY SEIYA KOBAYASHI · SEPTEMBER 06, 2019

1. It has been newly fitted with 6R35 movement. The power reserve has been upgraded to 70hr. *(The 6R15 movement had a 50hr power reserve.)
  2. It will keep the 20 ATM water resistance but will come with a see-through back.
  3. The green dial will remain pretty much the same. It was announced that a black and white contrasting dial will be offered as well.
There aren’t any available photos, and details are subject to change.
But I still can’t wait for it to come out.

SBDC091
Green dial + Brown leather strap -- 75000 Yen

SBDC089
White dial + Black leather strap -- 75000 Yen

SBDC087
Black dial + SS bracelet -- 77000 Yen

SeiyaJapan.com

Goda nyheter från Japan, Alpinist kommer tillbaka 2020 med facelift :D Strax under 7000kr dock :bawling:

The Alpinist will make a comeback in Jan 2020.

POSTED BY SEIYA KOBAYASHI · SEPTEMBER 06, 2019

1. It has been newly fitted with 6R35 movement. The power reserve has been upgraded to 70hr. *(The 6R15 movement had a 50hr power reserve.)
  2. It will keep the 20 ATM water resistance but will come with a see-through back.
  3. The green dial will remain pretty much the same. It was announced that a black and white contrasting dial will be offered as well.
There aren’t any available photos, and details are subject to change.
But I still can’t wait for it to come out.

SBDC091
Green dial + Brown leather strap -- 75000 Yen

SBDC089
White dial + Black leather strap -- 75000 Yen

SBDC087
Black dial + SS bracelet -- 77000 Yen

SeiyaJapan.com

Antar att Seiko tyckte dom var för billiga sist och dödade produktionen. Kul med ett uppdaterat verk. Fantastisk klocka!

Edit: see through back :banghead:

Antar att Seiko tyckte dom var för billiga sist och dödade produktionen. Kul med ett uppdaterat verk. Fantastisk klocka!

Edit: see through back :banghead:
Eeexakt! Hur fan kan de plocka bort en av de mest ikoniska baksidorna någonsin och sätta dit en jäkla glasruta? :rage: Först dödade de SKX och nu ska de förstöra Alpinisten. Saknas bara en jäkla prospex-logga på tavlan också så är vi hemma... :shifty:

Senast ändrad:
Eeexakt! Hur fan kan de plocka bort en av de mest ikoniska baksidorna någonting och sätta dit en jäkla glasruta? :rage: Först dödade de SKX och nu ska de förstöra Alpinisten. Saknas bara en jäkla prospex-logga på tavlan också så är vi hemma... :shifty:

Fattar inte varför de ska envisas med dessa jäkla glasbaksidor. Som du säger är den ju grym på originalet. Lär ju lätt smacka på prospex... :confused:

På nya 5:an kan jag förstå att de vill ha det. Riktar väl sig till en grupp som kanske vanligtvis inte köper automatare och då är det ju ganska roligt att se verket (askul verk för övrigt :banghead:).

Jag känner att jag skulle vilja testa en Helm Vanuatu. Någon här som har en till salu eller måste man vänta på att de kommer in i lager igen?

Fattar inte varför de ska envisas med dessa jäkla glasbaksidor. Som du säger är den ju grym på originalet. Lär ju lätt smacka på prospex... :confused:

På nya 5:an kan jag förstå att de vill ha det. Riktar väl sig till en grupp som kanske vanligtvis inte köper automatare och då är det ju ganska roligt att se verket (askul verk för övrigt :banghead:).
Frågan är vem den nya Alpinisten riktar sig till? Inga inbitna Seiko-entusiaster kommer ju att uppskatta baksidan och prospex-loggan... :confused:

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp