Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brons i 23-24mm bara tyvärrNu finns det MN-straps utan single loop hos Cheapestnatostraps. Dessutom har dom plockat in med brons detaljer (vet ej om riktigt brons).![]()
Det är dels som @Lindellc skriver, men det går heller inte att använda microjusteringen alls då spännet inte längre går att stänga.Är det? Jag har bara använt klockan 2 gånger med länken, men inte märkt något konstigt/bristfälligt i spännet![]()
Det plus att det inte går att stänga spännet om microjusteringen inte är i de yttersta hålenDet är egentligen inte så himla dåligt. Det är mest onödigt bulkigt
Kollade på Meradon och det finns vissa modeller med mässing med som du säger så verkar de flesta vara rostfritt stål nu.Stämmer icke.. Äldre Vostoks är i mässing men de nya Amphibia är i rostfritt stål. (Eventuellt kan det finnas vissa moderna Komandirskies som är pläterad mässing, lite osäker där).
Det har jag förvisso inte ändrat något på, men den polerade delen var jag något fundersam till haha!Det är dels som @Lindellc skriver, men det går heller inte att använda microjusteringen alls då spännet inte längre går att stänga.
Det plus att det inte går att stänga spännet om microjusteringen inte är i de yttersta hålen
Plus att spännet är blankpolerat. Inte en enda del av klockan är blankpolerad annars. Märkligt beslut![]()
Jag kör den just nu på ett helsvart sailcloth. Det passar klockans karaktär jättebra.@thewordfox & @Lindellc har ni tips på vad som kan klä Nanok i bandväg? Den känns lite dressad på läder, inte riktigt jag
Åh, bra tips! Jag var inne på ett Cordura canvas, men ett sailcloth kan nog bli bättre!Jag kör den just nu på ett helsvart sailcloth. Det passar klockans karaktär jättebra.
Åh, bra tips! Jag var inne på ett Cordura canvas, men ett sailcloth kan nog bli bättre!
Jag diggar den på länken så har faktiskt inte testat runt så mycket. Men skulle jag byta, skulle det nog vara till något liknande som @thewordfox har@thewordfox & @Lindellc har ni tips på vad som kan klä Nanok i bandväg? Den känns lite dressad på läder, inte riktigt jag
Fått guld?.........
![]()
Guld???.........
![]()
Inte stekar-Squalen väl? Den stekigaste av de stekiga?.........
![]()
Nä den lådan är stekigareInte stekar-Squalen väl? Den stekigaste av de stekiga?![]()
Brons i 23-24mm bara tyvärrÄr ute efter nåt liknande i 20mm men har ingen lust att pröjsa 1000 spänn för ett bronsnato från Erikas.
Svårt att hitta schysta aftermarket grejer i brons/mässing. Har ett Helson originalspänne som är stört omöjligt att sätta på andra band (brett jäkla Isofrane stil spänne)
Syslöjd med band från cheapestnato som var för långa. Blev bra.![]()
![]()
![]()
ja ugh vad krångligt det va. Har precis klickat hem lite band till mässingen, tänkte testa skära till lite utan att slakta för mycket eller eventuellt byta ut själva"låspiggen" (hjälp vad heter den egentligen?) mot nån smalare historia, I-lands problem kanske heheHade samma problem när jag letade.![]()
Ja, verkligen.Den där blåa är riktigt bra. Har också ett från CNS.
Fått guld?
Guld???
Inte stekar-Squalen väl? Den stekigaste av de stekiga?![]()
Jaaaa, guldkrono!![]()
Fyfan vad coolt! Bra där!................
![]()
![]()
................
![]()
![]()
Ser ju betydligt bättre ut på dina bilder än på Gnomons! Jäklar vilken galen klocka, haha.................
![]()
![]()
PS. Nu vill vi se många bilder!................
![]()
![]()
Galen! Wow. Stort grattis................
![]()
![]()
Vilken pjäs!................
![]()
![]()
Fyfan vad coolt! Bra där!![]()
Stort grattis, hoppas du är nöjd!
Ser ju betydligt bättre ut på dina bilder än på Gnomons! Jäklar vilken galen klocka, haha.Stort grattis till en unik pjäs!
Galen! Wow. Stort grattis![]()
Tackar, tackar! Ja, jag misstänkte att den skulle se och bära bättre än vad Gnomons bilder kunde antyda. Rent generellt så brukar dom tyvärr ha dåliga produktionsbilder enligt min ödmjuka mening. Mycket bra men lite trög i kronans tredje steg, den vill ofta hoppa tillbaka till Day/date position. Gillar den första lite bättre men jäkligt häftig denna medVilken pjäs!![]()