Just nu 9 grader plus.Hur kallt har ni det på island?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just nu 9 grader plus.Hur kallt har ni det på island?![]()
Ja, har förstått det. Har dock inte lärt mig vilka som är vilka än.Det vet du säkert redan men de tre första siffrorna i reffen är boetten och de tre sista är tavlan. Om man är sugen på en speciell kombo har man ofta tur när man petar ihop sin egen ref och söker20atm boetterna bland Komandirskie finns också som Amphibior men inte alla Amphibior finns som Komandirskie. Alla är i helstål numer förutom Komandirskie Classic som är kromad mässing. Vill man ha lite bättre finish och kvalitet än Amphibia så kolla in Neptune och SE och vill du ha en bättre Komandirskie kolla in K34.
Borde jag också göra, finns hur många tavlor som helst att välja mellan och kostar typ 400kr, då finns ju ingen anledning att inte köpa en egentligenJa, har förstått det. Har dock inte lärt mig vilka som är vilka än.Ska köpa mig en vintagepjäs i mässing sen.
![]()
Nä, det är bara att slå till. Kul att testa.Borde jag också göra, finns hur många tavlor som helst att välja mellan och kostar typ 400kr, då finns ju ingen anledning att inte köpa en egentligen![]()
Jag erkänner ju att den där lockar lite mer än vad jag trodde...Vad kan vara bättre än en Squale TT? Två Squale TT?
![]()
Jag erkänner ju att den där lockar lite mer än vad jag trodde...![]()
Den är verkligen grym, men qc är sådärJag erkänner ju att den där lockar lite mer än vad jag trodde...![]()
Så jäkla kungligt!Fantastiskt fin!
Woooow! Helt galet! Såååååå braaaaaa.
Sicken kung du är, grattis till grym klocka.
Grattis!
Jäkla kul med folk som vågar ta sig en bra bit ifrån mittfåran.
Den duon är ju det coolaste på länge!Tack gubbar, erat stöd värmer i hjärtatDet är alltid lite av en exponering när man väljer att handla utanför sin bekvämlighets zon men dessa köpte jag faktiskt med hjärtat och inte med huvudet och måste säga med facit i hand att det var helt rätt beslut enligt min ödmjuka mening
Two brothers
![]()
![]()
Grattis! Sjukt finaTack gubbar, erat stöd värmer i hjärtatDet är alltid lite av en exponering när man väljer att handla utanför sin bekvämlighets zon men dessa köpte jag faktiskt med hjärtat och inte med huvudet och måste säga med facit i hand att det var helt rätt beslut enligt min ödmjuka mening
Two brothers
![]()
![]()
Då funkar väl qc utmärkt, om alla levereras med samma utseendeDen är verkligen grym, men qc är sådärVerkar nästan som att alla har samma två fel. Ocentrerad bezel, ojämn lume på nians index.
Får man fråga vad de kostade ?Tack gubbar, erat stöd värmer i hjärtatDet är alltid lite av en exponering när man väljer att handla utanför sin bekvämlighets zon men dessa köpte jag faktiskt med hjärtat och inte med huvudet och måste säga med facit i hand att det var helt rätt beslut enligt min ödmjuka mening
Two brothers
![]()
![]()
Komandirskie 650539Vet du reffen på den med gmt?![]()
Något mindre än en Submariner och en Daytona i guldFår man fråga vad de kostade ?
Okej då! Bara för din skull.För dåligt med bärs i tråden idag, är ju ändå lillördag...ha en fin quell alla! @M26 tycker klockan var grym!
![]()
Tja, lite mer precist skulle inte skadaNågot mindre än en Submariner och en Daytona i guld![]()
Härlig layout på den bilden! När fan e de Fredag!?Okej då! Bara för din skull.
![]()
Edit: Inte ens fulöl för en gångs skull!
Det svåra är nog inte priset utan tillgängligheten. Finns inte speciellt många av dem.Tja, lite mer precist skulle inte skada
Jag är mest nyfiken för ifall det är möjligt att spara ihop till dem eller ifall det bara är att glömma.
Tack!Komandirskie 650539
Sök på 24 bezel så får du en del alternativa bezels
![]()
![]()
Får man fråga vad de kostade ?
Något mindre än en Submariner och en Daytona i guld.... och betydligt mer bang for the buck
![]()
Knappt 40tkr resp. drygt 50tkrTja, lite mer precist skulle inte skada
Jag är mest nyfiken för ifall det är möjligt att spara ihop till dem eller ifall det bara är att glömma.
Just så, endast 10st av varje ex. men det skulle inte förvåna mig om de släpper nya i lite annan tappningDet svåra är nog inte priset utan tillgängligheten. Finns inte speciellt många av dem.
Bra klocka och öl!För dåligt med bärs i tråden idag, är ju ändå lillördag...ha en fin quell alla! @M26 tycker klockan var grym!
![]()
Fantastisk duo! Du är grymTack gubbar, erat stöd värmer i hjärtatDet är alltid lite av en exponering när man väljer att handla utanför sin bekvämlighets zon men dessa köpte jag faktiskt med hjärtat och inte med huvudet och måste säga med facit i hand att det var helt rätt beslut enligt min ödmjuka mening
Two brothers
![]()
![]()
Fasen, det är ju en kolumnhjulskronograf! Fina grejor detEn liten bonus på baksidan också!
![]()
Fasen, det är ju en kolumnhjulskronograf! Fina grejor det. Trodde det satt i dyra grejor bara. Den kanske är dyr...?
![]()
Stämmer bra det, column wheel och svanhals. Min klocka kostar 2,5' ny så väldigt affordable!Den är ganska affordable. Sitter ett Seagull ST19 i dom. Vad jag förstår nån slag Venus kopia/ vidareutveckling. Sitter nog samma urverk i @MaBr Chrono.
Citerar mig själv här men om det är någon som har bra tips på band till denna så är det välkommet!Stämmer bra det, column wheel och svanhals. Min klocka kostar 2,5' ny så väldigt affordable!
![]()
![]()
![]()