• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Nyinkommet höstband, tycker det flyger ok men tyvärr blev spännet lite kompromissat...kommer jag undan med det här tro?
CbQfTCL.jpg

G9uRLzw.jpg

Va ju riktigt snyggt!
 
  • Like
Reactions: v0n

Jockinho

Patek
2-Faktor
Äh, de är ju ihopsatta av 35-40 år gamla delar. Inget att hänga upp sig på. :)

Och alla visare ser nya ut medan alla tavlors lysmassa är gul, tycker det ändå är lite konstigt :pompus:

Min ocd klarar nog inte det iaf, knappt på vintage :D Nu går det ju att reluma så inte helt omöjligt den testas ändå vid något tillfälle :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Och alla visare ser nya ut medan alla tavlors lysmassa är gul, tycker det ändå är lite konstigt :pompus:

Min ocd klarar nog inte det iaf, knappt på vintage :D Nu går det ju att reluma så inte helt omöjligt den testas ändå vid något tillfälle :)
Kan dock intyga att både tavla och visare är gamla för lumen håller inte många sekunder. :D Har inget emot att det skiljer så länge det är genuint, värre om man relumat och det inte passar. :eek:
 
Letat skitlänge efter nåt passande men det är en riktigt klurig klocka/spänne att få till bra (20/20mm plus konstigt isofrane style spänne). Flesta schysta band som finns smalnar ju av några mm vid spännet.
Tack, bandet heter Diloy och köpte från nån tysk handlare jag tappat namnet på just nu. Inte jättedyrt heller :)

Var det trendart-24.de ? Hittar bara massa camo-canvas där.
Vart riktigt sugen. Du får gärna pma webadress, artnr etc om du orkar :)
Ta det när det passar ingen brådis
 
  • Like
Reactions: v0n
I brist på schyssta fällknivsfodral som vissa har införskaffat så köpte jag en liten beteslåda. Det var kaos bland banden. Tyvärr fick inte alla band plats, men det blev lite ordning på torpet. 59pix på xxl. På sikt blir det nog fällknivsfodralslösningen istället :pompus:
1510CA3A-6A3A-4B22-99BF-A72203955EA3.jpeg
 

Bilagor

  • EC0DC777-95EB-4C67-9443-9C1914FBB952.jpeg
    EC0DC777-95EB-4C67-9443-9C1914FBB952.jpeg
    121.5 KB · Visningar: 1

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kompis!
Gillar länk mest helt klart, men undrar om någon har tips på band som borde passa om man vill variera sig lite.
IMG_20190924_194445.jpg
Vad kul att det fanns en svart också! Kände bara till @Hjelm blåa. Var fick du fatt i din? Dom är ju inte helt vanliga..
20190629_202651.jpg
. På ämnet band så fick jag med original gummit också o även om det är dyrt så är det svinbra för att vara gummi. (såklart eftersom det har Everest härkomst). Så det är ju ett alternativ men ganska dyrt dock.
 

Glappis

Omega
Har varit med om att moms och tullhantering tog sex veckor för p-n. Skickar pappersbrev och håller på. Hoppas på nåt bättre...

Mmm, det hoppas jag också. Har dock inte så stora förhoppningar efter att ha pratat med två pers på kundtjänt idag varav den ena hävdade att dröjsmålet berodde på att den var skickad som brev :confused: Alltså, vet ju att det är så passé att gnälla på postnord och det har gått så långt så att gnälla på postnord numera nästan är som att skratta åt downisar ..... Svårt att låta bli men alltid förknippat med skam efteråt då det är taskigt att "sparka på dom som ligger".

Men men, till något trevligare ..... Jag verkar ha utvecklat en slags fetisch för turtlar. Efter SRPD01K1 (Dawn Grey LE) och SRPC95K1 (Nemo LE) sprang jag på ett ex. av:

SRPB11K1.jpg

SRPB11K1 (Blue Lagoon LE) på Smycka Sveavägen. Klockan jaaa, butiken njaaa. Detta exemplar håller förövrigt tiden läskigt bra. Har använt den 4 dagar på raken och på den tiden har den bara "fortatt" sig 2 sekunder.
 
Topp