• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

I brist på schyssta fällknivsfodral som vissa har införskaffat så köpte jag en liten beteslåda. Det var kaos bland banden. Tyvärr fick inte alla band plats, men det blev lite ordning på torpet. 59pix på xxl. På sikt blir det nog fällknivsfodralslösningen istället :pompus:
1510CA3A-6A3A-4B22-99BF-A72203955EA3.jpeg
Ramlade fram några band som inte används så om någon microkompis behöver ett hirsch rally 22mm (greveosten på bilden) eller hirsch ayrton (L) sv/blå 20mm så vet ni var det finns ;) ”sista pris kompis” PM isf.
 

FOQ

Audemars
Räknas detta som affordable? Har ju historia osv. Riktigt snygga iaf. Mido Ocean Star Tribute.

Screenshot_20190924-214246__01.jpg


Specs stulna från W&W (bild likaså!).

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Black, blue
  • Dimensions: 40.5mm
  • Crystal: Sapphire
  • Water Resistance: 200 meters
  • Crown: Screw down
  • Movement: Caliber 80 (ETA C07.621, which is a base ETA 2836-2 with an 80-hour power reserve)
  • Strap/bracelet: Stainless steel bracelet, technical fabric, fabric-look leather
  • Price: $1,150
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Räknas detta som affordable? Har ju historia osv. Riktigt snygga iaf.

Screenshot_20190924-214246__01.jpg


Specs stulna från W&W (bild likaså!).

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Black, blue
  • Dimensions: 40.5mm
  • Crystal: Sapphire
  • Water Resistance: 200 meters
  • Crown: Screw down
  • Movement: Caliber 80 (ETA C07.621, which is a base ETA 2836-2 with an 80-hour power reserve)
  • Strap/bracelet: Stainless steel bracelet, technical fabric, fabric-look leather
  • Price: $1,150
Anrikt märke så det förslår är det ivartfall.
 
  • Like
Reactions: FOQ

FOQ

Audemars
Räknas detta som affordable? Har ju historia osv. Riktigt snygga iaf. Mido Ocean Star Tribute.

Screenshot_20190924-214246__01.jpg


Specs stulna från W&W (bild likaså!).

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Black, blue
  • Dimensions: 40.5mm
  • Crystal: Sapphire
  • Water Resistance: 200 meters
  • Crown: Screw down
  • Movement: Caliber 80 (ETA C07.621, which is a base ETA 2836-2 with an 80-hour power reserve)
  • Strap/bracelet: Stainless steel bracelet, technical fabric, fabric-look leather
  • Price: $1,150

@Von den svarta är väldigt lik instegaren från Doxa. I tavlan iaf.
 
  • Like
Reactions: v0n

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Räknas detta som affordable? Har ju historia osv. Riktigt snygga iaf. Mido Ocean Star Tribute.

Screenshot_20190924-214246__01.jpg


Specs stulna från W&W (bild likaså!).

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Black, blue
  • Dimensions: 40.5mm
  • Crystal: Sapphire
  • Water Resistance: 200 meters
  • Crown: Screw down
  • Movement: Caliber 80 (ETA C07.621, which is a base ETA 2836-2 with an 80-hour power reserve)
  • Strap/bracelet: Stainless steel bracelet, technical fabric, fabric-look leather
  • Price: $1,150
Fina! Gillar deras captain ocean eller vad den nu heter men den är hiskeligt lång lug längd på. Denna verkar bättre! Riktigt snygg länk också....
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Räknas detta som affordable? Har ju historia osv. Riktigt snygga iaf. Mido Ocean Star Tribute.

Screenshot_20190924-214246__01.jpg


Specs stulna från W&W (bild likaså!).

  • Case Material: Stainless steel
  • Dial: Black, blue
  • Dimensions: 40.5mm
  • Crystal: Sapphire
  • Water Resistance: 200 meters
  • Crown: Screw down
  • Movement: Caliber 80 (ETA C07.621, which is a base ETA 2836-2 with an 80-hour power reserve)
  • Strap/bracelet: Stainless steel bracelet, technical fabric, fabric-look leather
  • Price: $1,150
Helt ok men samtidigt rätt generisk IMO. Man får väl se vad den kostar när den väl hamnar i butik för jag skulle aldrig i mitt liv betala 10+ lakan för den där...
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ska vi dra igång en hommage & kopiedebatt :)
Usch nej :hungover:

Här inne gillar vi väl Tisell, Marine Diver är ju en affordable favorit.

Deras uppdaterade flygare såg ju också spännande ut, gillade den skarpt när jag hade den och saknar den lite. Sjukt skönt med en automat som är 9,5mm tjock och som ändå går att bada med. Blå tavla istället för svart gav den lite met personlighet tycker jag :)
AED0C450-A3C4-45A4-8C18-79721D289A65.jpeg


Edit: Släppt med emaljtavla också :hungry:
B9F6F2B5-616D-4CEE-8519-908C4E12C92D.jpeg
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: FOQ

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Vad kul att det fanns en svart också! Kände bara till @Hjelm blåa. Var fick du fatt i din? Dom är ju inte helt vanliga..
20190629_202651.jpg
. På ämnet band så fick jag med original gummit också o även om det är dyrt så är det svinbra för att vara gummi. (såklart eftersom det har Everest härkomst). Så det är ju ett alternativ men ganska dyrt dock.
Köpt direkt från Monta. Kostar ju en del, men jag är väldigt nöjd med klockan.Har kikat på originalgummi och det är väl det som är bäst om vi pratar gummi. :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Köpt direkt från Monta. Kostar ju en del, men jag är väldigt nöjd med klockan.Har kikat på originalgummi och det är väl det som är bäst om vi pratar gummi. :)
Bra beslut! Man ser många som tycker den är för dyr även för runt 9 beggad men det beror nog på att man aldrig klömt o känt på något ex. Jag påstår att den snarare är prisvärd även som ny. Det är svårt att låta bli att tjata om hur fin den där klockan är. Jag brukar roa mig med att gå över mina klockor med lupp bara för att se hur mycket energi som lagts på detaljer och för att jag blir imponerad av tex Grand Seikos omutliga perfektion. Och Montan är inte riktigt där men inte långt efter heller. Påminner mycket om Tudor o Rolex DJ i känslan när man hanterar den.
 

FOQ

Audemars
Ja tavlan har sina likheter, sen tycker jag inte riktigt denna kittlar lika mycket som Doxan men det är jag det. Mido är bra skit med rolig historia :)
Affordable kan diskuteras kanske...runt 10k
https://www.chrono24.se/mido/ocean-star-tribute-automatik-special-edition--id11708280.htm

edit: ser den inte väldans högpolerat blingig ut? gillart inte alls ju mer jag kollar

Nä usch! Såg billig ut på dom där bilderna.

Doxan är sjukt nice. Hade varit roligt att se dom andra färgerna. :)
 
  • Like
Reactions: v0n

FOQ

Audemars
Usch nej :hungover:

Här inne gillar vi väl Tisell, Marine Diver är ju en affordable favorit.

Deras uppdaterade flygare såg ju också spännande ut, gillade den skarpt när jag hade den och saknar den lite. Sjukt skönt med en automat som är 9,5mm tjock och som ändå går att bada med. Blå tavla istället för svart gav den lite met personlighet tycker jag :)
AED0C450-A3C4-45A4-8C18-79721D289A65.jpeg


Edit: Släppt med emaljtavla också :hungry:
B9F6F2B5-616D-4CEE-8519-908C4E12C92D.jpeg

Schysst den där på sista bilden!
 
Topp