Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Onsdag är bronsdag.
Snyggt!
Oj, kuggfråga! Nä men jag vet faktiskt inte, förmodligen isåfall? HahaE det möjligt min gamla?
Grattis! Gillar boetten och tufft med stålbezel.Dags för lite paketöppning! Vissa här kan nog gissa genom texten på lådan vad det är för märke.
Jepp, en Nodus! Alltid lika trevligt med en liten låda och en klockrulle som man faktiskt har nytta av. Snygg är den också!
Vad blev det den här gången då? Jo, en Avalon! Jäklar vad bra den är, långt över förväntan.
Vilka härliga former det är på caset, som en blandning mellan Seiko Turtle och Sumo fast tunnare.
Baksidan var riktigt trist med bara en lasergravering men det spelar mindre roll när den sitter på handleden.
På tal om handlezen så bärs den riktigt bra för dina 43,5mm. På grund av formen och att den är så pass tunn sitter den mycket bättre och bekvämare än t.ex. Turtle. Bärs mer som en Doxa T300 tycker jag.
Lite mer detaljbilder för att det är kul!
Så, här är den med sin bror. Vilket team!
Japp den är det! Om jag inte minns fel är den 52 lug2lug o jag maxar 48.Menar du denna?
https://twobrokewatchsnobs.com/mido-ocean-star-titanium-review/
Måste mäta eller leta på nätet om längden..
Tack! Har varit avundsjuk på fruns Traska med vridringsinlägg i stål länge nu så jag är glad att jag hittade en egen.Grattis! Gillar boetten och tufft med stålbezel.
49 läste jag mig till.Japp den är det! Om jag inte minns fel är den 52 lug2lug o jag maxar 48.
Grymt snygg! Ser mycket bättre ut på dina bilder än på de jag sett innan.Dags för lite paketöppning! Vissa här kan nog gissa genom texten på lådan vad det är för märke.
Jepp, en Nodus! Alltid lika trevligt med en liten låda och en klockrulle som man faktiskt har nytta av. Snygg är den också!
Vad blev det den här gången då? Jo, en Avalon! Jäklar vad bra den är, långt över förväntan.
Vilka härliga former det är på caset, som en blandning mellan Seiko Turtle och Sumo fast tunnare.
Baksidan var riktigt trist med bara en lasergravering men det spelar mindre roll när den sitter på handleden.
På tal om handlezen så bärs den riktigt bra för dina 43,5mm. På grund av formen och att den är så pass tunn sitter den mycket bättre och bekvämare än t.ex. Turtle. Bärs mer som en Doxa T300 tycker jag.
Tack! Ser mycket bättre ut i verkligheten än de bilder jag har sett tidigare också. Blev riktigt positivt överraskad!Grymt snygg! Ser mycket bättre ut på dina bilder än på de jag sett innan.
Grymt!Då var det dags
Enligt @kjesul skall man använda en väl försluten burk eller liknande.
Jag valde ett syltglas.
Objektet på plats och patineringsvätskan påfylld
Hoppas verkligen jag lyckades diska glaset ordentligt.
Vill inte riskera att klockan doftar jordgubbe...
På med locket
Sen är stora frågan om vägen vidare.
Uppskattar att den skall ligga i saltvatten en veckas tid.
Dock finns det några alternativa sätt.
Jag tänker eventuellt låta den stå i patineringsmaskinen. (kan också användas till att dra upp klockor)
På det sättet får den kanske en jämn patinering. Men vill man ha det?
Det går också att komplettera med några stenar i glaset och på så sätt snabbare åstadkomma "1 år på havsbotten" looken... Det kanske kommer som nästa steg.
Många svåra val man står inför som klockintresserad... Bara det att välja varv per dygn...
Här är vad som skall förbättras. Som värst när jag hade den.Snygg patina på den.
Själv tycker man bronsdag är lite tråkigt när den enda man har ligger i syltglaset.
Ångrar lite försäljningen av Hammarheaden
Megagrattis asså! Boetten är ju övercoolDags för lite paketöppning! Vissa här kan nog gissa genom texten på lådan vad det är för märke.
Har bara sett dem i skyltfönstret i Reykjavik, Schweiziska urverk, ihopbyggda på Island. För dyra för mig@Equilibrium , såg att det finns åtminstone ett islänskt klockmärke JS i Reykjavik. Fina men lite dyra kanske, nåt du spanat in?
Tack så mycket!Megagrattis asså! Boetten är ju övercool
Någon fanboy i tråden som hann slå till på Yema’s Batman GMT?
Själv landade jag på en Coke. Blir nice när den dyker upp i november!
Kommer vara den mest (och bäst) ärrade nautilusen i världenHär är vad som skall förbättras. Som värst när jag hade den.
Osså efter lite avborstning/tvättning. Det som sitter där sitter hårt...
Det kommer bli bättre i god omvård.
Hur står sig isländska valutan/kronan, står 1 800 000 på nån av dem. Lite som italienskans lire när det begav sig: 10 miljoner för en liter mjölk (eller nåt).Har bara sett dem i skyltfönstret i Reykjavik, Schweiziska urverk, ihopbyggda på Island. För dyra för mig
Kallas kärlek...Kommer vara den mest (och bäst) ärrade nautilusen i världen
Jag har skrivit in det i posten om du rullar tillbaka liteHur står sig isländska valutan/kronan, står 1 800 000 på nån av dem. Lite som italienskans lire när det begav sig: 10 miljoner för en lite mjölk (eller nåt).
Specsen känns riktigt bra. Har det mesta alla entusiaster tjatar om hela tiden. 39mm, borrade lugghål, visare true to history etc.Grymt! Tycker att den där är en väldigt lyckad design.
Väldigt snyggt med grå/blått vridringsinlägg. Ser ut som min naturligt blekta Seiko 7548.Någon fanboy i tråden som hann slå till på Yema’s Batman GMT?
Själv landade jag på en Coke. Blir nice när den dyker upp i november!
Fett!Väldigt snyggt med grå/blått vridringsinlägg. Ser ut som min naturligt blekta Seiko 7548.
Oki då hade jag ju helt åt skogen fel ju....49 läste jag mig till.
Och nu mätte jag, exakt 49mm.