• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mycket snygg!! Så synd att denna, ocean One vintage samt vintage GMT inte finns i 39mm. Eller tur för min plånbok kanske...
Screenshot_20190926_132542_com.android.chrome.jpg
 
Fick bli bandbyte till originalet för att prova på det, nån som har tips på bra hemsida för att beställa nåt band? Gärna brett utbud och inrikes men man kanske inte kan få allt? Tänkte beställa ett rally och prova det på
Spinnakern, nåt band till citizen då den e utan samt nåt gummi i 22mm
212EDE39-807A-4CBA-8D30-68B089BC0709.jpeg
 
Fick bli bandbyte till originalet för att prova på det, nån som har tips på bra hemsida för att beställa nåt band? Gärna brett utbud och inrikes men man kanske inte kan få allt? Tänkte beställa ett rally och prova det på
Spinnakern, nåt band till citizen då den e utan samt nåt gummi i 22mm
212EDE39-807A-4CBA-8D30-68B089BC0709.jpeg
Watchgecko har mycket fint med bra kvalitet och erbjuder fri frakt till Sverige om jag minns rätt :)
 
Fick bli bandbyte till originalet för att prova på det, nån som har tips på bra hemsida för att beställa nåt band? Gärna brett utbud och inrikes men man kanske inte kan få allt? Tänkte beställa ett rally och prova det på
Spinnakern, nåt band till citizen då den e utan samt nåt gummi i 22mm
212EDE39-807A-4CBA-8D30-68B089BC0709.jpeg

Watchgecko har mycket fint med bra kvalitet och erbjuder fri frakt till Sverige om jag minns rätt :)
Eller Royalstraps, de säljer samma varumärken men har inte riktigt samma utbud. Det är svenskt och de hänger på forumet. :)
 
Watchgecko har mycket fint med bra kvalitet och erbjuder fri frakt till Sverige om jag minns rätt :)
Eller Royalstraps, de säljer samma varumärken men har inte riktigt samma utbud. Det är svenskt och de hänger på forumet. :)
Tack grabbar ska kolla in bägge! Nu när jag ändå är i farten med frågorna haha... har ni något tips på vad som skulle passa bra på citizen?:)
 
Ja, det var en fin papplåda! Eller du menade kanske första bilden på klockan? ;) Skämt åsido, jag tycker att boettformen är en av de bästa jag sett på den typen av dykare. De enda som kommer i närheten är Doxa. Bandhornen viker ned en del men jag tror att den skulle sitta riktigt bra även på en större och plattare handled. Som du säger så blir den där man satte den eftersom den ligger så platt mot handleden.

Tydligen ska Nodus komma med en ny version av Avalon som även ska gå att få med datum om man nu gillar sånt. Ska bli kul att se om det är något mer de ändrar på. :)

Ja, boetten är riktigt grym. Hade man fått önska något så hade det kanske varit lite skarpare övergång från polerat till borstat men det är ändå mer än ok. Menar du att den är för stor för din smak eller för din handled? Den är väldigt låg så den sitter bra mot handleden och den är faktiskt inte större än en SKX lug-lug så den funkar även om man har smal handled! :)

Här är den in all its glory!
PSX_20190926_082347.jpg
Nämen egentligen mest att den är för stor för min smak. Det största jag har nu är en Aquaracer på 41 som jag tycker är lite för stor också. Beror nog mest på att de andra klockorna ligger mellan 36 o 39 så då blir det stor i jämförelse. Men den såg ut att följa armen fint så den skulle säkert sitta bra. Ruggigt snygg var den!
 
Fick bli bandbyte till originalet för att prova på det, nån som har tips på bra hemsida för att beställa nåt band? Gärna brett utbud och inrikes men man kanske inte kan få allt? Tänkte beställa ett rally och prova det på
Spinnakern, nåt band till citizen då den e utan samt nåt gummi i 22mm
212EDE39-807A-4CBA-8D30-68B089BC0709.jpeg
Royal Straps som är svenska återförsäljare åt Watchgecko, annars de senare då utbudet är mycket större där. Fri frukt till Svea med.
 
Nämen egentligen mest att den är för stor för min smak. Det största jag har nu är en Aquaracer på 41 som jag tycker är lite för stor också. Beror nog mest på att de andra klockorna ligger mellan 36 o 39 så då blir det stor i jämförelse. Men den såg ut att följa armen fint så den skulle säkert sitta bra. Ruggigt snygg var den!
Den bärs mindre än sina mått eftersom vridringen bara är 42mm. Sen tror jag visuellt att den ser något mindre ut med ett vridringsinlägg i metall också, man lurar ögat lite. Med det sagt så är det fortfarande en ganska stor klocka, det kommer man inte undan! :)
 
Alltså nu har jag fått förklaringen till att min Straton Legera har legat hos PostNord på Arlanda sedan i fredags. Fick ett brev från PN igår där dom skriver att försändelser från land utanför EU med ett värde över 10 lök eller med ett innehåll belagt med restriktioner kräver ett personnummer. Förutom klockan var det lite annat krafs som gör att värdet hamnar några tior över gränsen.

Nu tror jag innerst inne inte att PN skulle hitta på såna grejer men jag har letat på tullverkets webbsida och jag hittar verkligen ingen info alls om någon sån regel. Är det någon här som har koll på den regeln som PN hänvisar till i brevet?

Förövrigt så är det förstås som alltid med PN att dom rutinmässigt skyller på att dom har mycket att göra. "På grund av att vi ligger efter i hanteringen så håller vi kvar din försändelse
längre än det datum som står på brevet." skriver dom i autosvaret jag fick efter att jag mailade in mitt personnummer. Så jävla tröttsamt, den ursäkten har dom konstant kört med i typ två år nu.
 
Tillbaka
Topp