Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg nu. Rätt friskt även i normal valuta . Såg några bilder som ville ge intryck av att Ed Sheeran och Ben Stiller har sådana... Ligger kanske i linje med priset.Jag har skrivit in det i posten om du rullar tillbaka lite
Jag sätter mitt huvud i pant på att de fått dem gratis. 'The secret life of Walter Mitty' spelades delvis in här på Island och Ed Sheeran var här och spelade bara för några veckor sedan.Såg nu. Rätt friskt även i normal valuta . Såg några bilder som ville ge intryck av att Ed Sheeran och Ben Stiller har sådana... Ligger kanske i linje med priset.
Tror jag med (därför jag skrev "har sådana" inte "har köpt sådana"). Kan tänka att många filmer skulle kunna nyttja den fantastiska naturen, unik...Jag sätter mitt huvud i pant på att de fått dem gratis. 'The secret life of Walter Mitty' spelades delvis in här på Island och Ed Sheeran var här och spelade bara för några veckor sedan.
Okej då, på allmän begäran @MortenH , här ser du hur den startade sitt liv:När du hade den var det ingen dålig färg heller, upp med bilden igen. Måste väl bli en bildserie där @MortenH ger nästa tillskott.. Ett litet album om en kär klockas resa från födsel till...
Go for itIngen som gått lös på att patinera en vostoc? Dom äldre och en del nyare är väl i mässing?
Lite oklart faktiskt, den följde med min Zodiac GMT Pepsi. Tror det är en noname am länk till 1675 mfl. Det är iaf att "riktiga" nitar. Tycker själv det blev riktigt snyggt även om det såklart inte är 100% passform på ändlänkarna.Var kommer länken ifrån? Coolt med old school looken.
Första bilden ger verkligen mersmak!Dags för lite paketöppning! Vissa här kan nog gissa genom texten på lådan vad det är för märke.
Jepp, en Nodus! Alltid lika trevligt med en liten låda och en klockrulle som man faktiskt har nytta av. Snygg är den också!
Vad blev det den här gången då? Jo, en Avalon! Jäklar vad bra den är, långt över förväntan.
Vilka härliga former det är på caset, som en blandning mellan Seiko Turtle och Sumo fast tunnare.
Baksidan var riktigt trist med bara en lasergravering men det spelar mindre roll när den sitter på handleden.
På tal om handlezen så bärs den riktigt bra för dina 43,5mm. På grund av formen och att den är så pass tunn sitter den mycket bättre och bekvämare än t.ex. Turtle. Bärs mer som en Doxa T300 tycker jag.
Lite mer detaljbilder för att det är kul!
Så, här är den med sin bror. Vilket team!
Väldigt trevlig den därBjussar på en kvällsbild på jobbet.
Ja jag gillar den skarpt. Funkar i dom flesta sammanhang .Väldigt trevlig den där
Riktigt fin boett! Grym klocka öht måste jag säga. Kanske för stor för mig men ser ut att sitta fantastiskt bra på armen. Tokfin design!Dags för lite paketöppning! Vissa här kan nog gissa genom texten på lådan vad det är för märke.
Jepp, en Nodus! Alltid lika trevligt med en liten låda och en klockrulle som man faktiskt har nytta av. Snygg är den också!
Vad blev det den här gången då? Jo, en Avalon! Jäklar vad bra den är, långt över förväntan.
Vilka härliga former det är på caset, som en blandning mellan Seiko Turtle och Sumo fast tunnare.
Baksidan var riktigt trist med bara en lasergravering men det spelar mindre roll när den sitter på handleden.
På tal om handlezen så bärs den riktigt bra för dina 43,5mm. På grund av formen och att den är så pass tunn sitter den mycket bättre och bekvämare än t.ex. Turtle. Bärs mer som en Doxa T300 tycker jag.
Lite mer detaljbilder för att det är kul!
Så, här är den med sin bror. Vilket team!
Ja, det var en fin papplåda! Eller du menade kanske första bilden på klockan? Skämt åsido, jag tycker att boettformen är en av de bästa jag sett på den typen av dykare. De enda som kommer i närheten är Doxa. Bandhornen viker ned en del men jag tror att den skulle sitta riktigt bra även på en större och plattare handled. Som du säger så blir den där man satte den eftersom den ligger så platt mot handleden.Första bilden ger verkligen mersmak!
Gillar boettformen stenhårt!
Visserligen har jag 18,5cm runt handleden och en platt ovansida, stora klockor sitter bra, den där boettformen måste göra att klockan ligger bekvämt och stilla på handleden!
Grattis till en jäkla fin klocka!
Ja, boetten är riktigt grym. Hade man fått önska något så hade det kanske varit lite skarpare övergång från polerat till borstat men det är ändå mer än ok. Menar du att den är för stor för din smak eller för din handled? Den är väldigt låg så den sitter bra mot handleden och den är faktiskt inte större än en SKX lug-lug så den funkar även om man har smal handled!Riktigt fin boett! Grym klocka öht måste jag säga. Kanske för stor för mig men ser ut att sitta fantastiskt bra på armen. Tokfin design!
Jag misstänker att det är min gamla, grym klocka på alla sätt och visJa, det var en fin papplåda! Eller du menade kanske första bilden på klockan? Skämt åsido, jag tycker att boettformen är en av de bästa jag sett på den typen av dykare. De enda som kommer i närheten är Doxa. Bandhornen viker ned en del men jag tror att den skulle sitta riktigt bra även på en större och plattare handled. Som du säger så blir den där man satte den eftersom den ligger så platt mot handleden.
Tydligen ska Nodus komma med en ny version av Avalon som även ska gå att få med datum om man nu gillar sånt. Ska bli kul att se om det är något mer de ändrar på.
Ja, boetten är riktigt grym. Hade man fått önska något så hade det kanske varit lite skarpare övergång från polerat till borstat men det är ändå mer än ok. Menar du att den är för stor för din smak eller för din handled? Den är väldigt låg så den sitter bra mot handleden och den är faktiskt inte större än en SKX lug-lug så den funkar även om man har smal handled!
Här är den in all its glory!
Stämmer bra det, jag tror bara att det finns en enda Avalon på forumet.Jag misstänker att det är min gamla, grym klocka på alla sätt och vis
Intressant att Adragan skulle ha lång leveranstid pga "ingen tillgång till miyotaverk" men de kan släppa en annan klocka med samma verk som levereras nästan omgåendeBorealis Scorpionfish är nu redo för preorder. Inte riktigt min kopp av te men den är rätt charmig ändå:
https://www.borealiswatch.com/store...ack-Red-sapphire-bezel-Miyota-9015-p150973662
Den tanken slog mig också Iofs har denna legat i pajpen ganska länge vad jag vetIntressant att Adragan skulle ha lång leveranstid pga "ingen tillgång till miyotaverk" men de kan släppa en annan klocka med samma verk som levereras nästan omgående
Här är vad som skall förbättras. Som värst när jag hade den.
Osså efter lite avborstning/tvättning. Det som sitter där sitter hårt...
Det kommer bli bättre i god omvård.
Okej då, på allmän begäran @MortenH , här ser du hur den startade sitt liv:
Edit: saknar tiden då jag mina mobilbilder hade skärpa.... Surt att skaffa ny telefon på ett forum som inte kan hantera högupplösta bilder.
Nej nu när jag tittar närmare ser patinan bäng ut.Finns i lager igen,blir lite sugen.
H
Mycket snygg!! Så synd att denna, ocean One vintage samt vintage GMT inte finns i 39mm. Eller tur för min plånbok kanske...
Denna blev jag mer sugen på än Squales vita. Ett slitet brunt läderband på denna hade suttit fint.Mycket snygg!! Så synd att denna, ocean One vintage samt vintage GMT inte finns i 39mm. Eller tur för min plånbok kanske...