• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Wotd. Denna får heller inte den armledstid den förtjänar.
IMG_20190929_140320_6.jpg
 
Satt ju riktigt bra!:)

Det gör det! Går se lite skillnad om en tittar nära men ytterst lite. Trodde dock jag skulle föredra integrerat mot boetten men vet i fasiken om jag inte gillar standard mer nu när jag provat. Samuraien tappar lite av sin karakteristiska kantiga form med sådant gummi :pompus:

Dock perfekt ha som extra, dessutom samma L2L på Hamtun och samurai så gummit sitter perfekt med viklås och allt :)
 
Det gör det! Går se lite skillnad om en tittar nära men ytterst lite. Trodde dock jag skulle föredra integrerat mot boetten men vet i fasiken om jag inte gillar standard mer nu när jag provat. Samuraien tappar lite av sin karakteristiska kantiga form med sådant gummi :pompus:

Dock perfekt ha som extra, dessutom samma L2L på Hamtun och samurai så gummit sitter perfekt med viklås och allt :)
Ja det är då absolut inget som skulle störa mig av bilden att döma snarare tvärt om! Lite lyxigt med viklås också ju, Måste fan inhandla något lämpligt till min srpb39 så kan man ju smyg använda den på vintern även om de e en riktig sommar dinka :)
 
Helt ok. För mej är det lite annorlunda. När det blir elektronik, elektromekanik, mekatronik och datorer är det egentligen inget svårt att göra dessa saker, ingen charm, inte imponerande. Antagligen en yrkesskada. Men när man kan åstadkomma dessa saker med ren mekanik är det imponerande för mej. Iofs är springdrive också lite imponerande...
Jag är beredd att hålla med dig här. Ren mekanik är något alldeles speciellt.

På samma sätt kan man resonera kring GPS-synkade klockor som t.ex. Seiko Astron. GPS är en häftig uppfinning med riktigt häftig teknik - extremt noggrann tidshållning och mottagning av extremt svaga signaler från multipla sändare långt uppe i rymden.

Men visst är det en annan känsla att dra upp ett handjagat verk med decennier på nacken jämfört med att byta ett batteri. :)

f84f38a4-6ae1-4d49-9be8-35a9b0b36ca0.jpg
jag_gillar_fika_55576c9ae087c35a97ce95e2.jpg
 
Stämmer bra det. Jag har bara en, Junis 38 som har utgått. En fin och bra klocka sett till priset. Möjligen är boetten lite väl enkelt utförd, hade varit kul med någon tvist. I övrigt känns den välbyggd.
IMG_20190929_085751919.jpg
IMG_20190929_085829180.jpg

Gillar att den ser ut som ett block från sidan, skön profil :cigar:

Inser det är en av dina gamla bilder på den jag har sparad i telefonen med :)
 
Tillbaka
Topp