• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag surfar jag bara M.A.T watches som en besatt. Passar bra med en Fortis Spacematic och Microklockan som motar köptvånget.

ABAA3847-7C06-48F3-BE12-052B202960E6.jpeg

Såg tråden men är personligen noll intresserad av den där som dessutom ligger uppemot 20k(!?) Luktar fisk
Näh, nog svårt att hitta kunder här. Antingen en Carl Gustaf m1867 med ett ETA2824 och 42mm i diameter eller en Sjöö Sandström Royal Steel, nog en svår sell här på KS.

Hade dock varit kul att se om finishen matchar priset och höra hur de presenterar klockan. Jag tror inte att den är Swiss Made, men dem påstår ju det.

Hade varit skoj om dem gjorde ett gemensamt event med sin m1867 tillsammans med Triwa och deras humaniumklocka :D

Näh, nog svårt att hitta kunder här. Antingen en Carl Gustaf m1867 med ett ETA2824 och 42mm i diameter eller en Sjöö Sandström Royal Steel, nog en svår sell här på KS.

Hade dock varit kul att se om finishen matchar priset och höra hur de presenterar klockan. Jag tror inte att den är Swiss Made, men dem påstår ju det.
Jo det hade vart kul att att höra den säljpitchen. Knugen och vapen har motsatt effekt på mig, jag blir bara irriterad haha. jaja lycka till får vi väl säga, kul med "svenskt"

Jo det hade vart kul att att höra den säljpitchen. Knugen och vapen har motsatt effekt på mig, jag blir bara irriterad haha. jaja lycka till får vi väl säga, kul med "svenskt"
Det är just Sverigeanknytningen jag är nyfiken på, jag vill veta hur Svensk den är :D Knugen har personligen inget emot men sälja klockor med hjälp av vapen känns lite smaklöst. Hade varit skoj med knugens input med tanke på loggan och namnet också :D Just my 2 cents.

Suttit en stund och funderat över vad jag ska göra med mitt 2000e inlägg. Flera "trådprofiler" har ju nyligen klivit över en eller annan 1000-talsgräns och gjort långa, härliga inlägg om deras klockresa, packat med grymma bilder och bra text.
Jag väljer att göra det väldigt enkelt för mig, istället för att försöka uppfinna hjulet igen.
Det är ett av mina största nöjen dagligen att läsa allt som skrivs i den här tråden. Japp, allt! Har läst alla inlägg som skrivits sedan tråden startades och har inte för avsikt att sluta. Av mina nu 2000 inlägg är jag tämligen säker på att ca 95% är i just denna tråd.
TACK alla för att ni varje dag gör min dag betydligt bättre!
Lovar att bjuda på en bild vid 3000 ;)

Suttit en stund och funderat över vad jag ska göra med mitt 2000e inlägg. Flera "trådprofiler" har ju nyligen klivit över en eller annan 1000-talsgräns och gjort långa, härliga inlägg om deras klockresa, packat med grymma bilder och bra text.
Jag väljer att göra det väldigt enkelt för mig, istället för att försöka uppfinna hjulet igen.
Det är ett av mina största nöjen dagligen att läsa allt som skrivs i den här tråden. Japp, allt! Har läst alla inlägg som skrivits sedan tråden startades och har inte för avsikt att sluta. Av mina nu 2000 inlägg är jag tämligen säker på att ca 95% är i just denna tråd.
Stort grattis till 2000 och till en mycket stabil insats i tråden :).

Stort grattis :D

Grattis! Och tack själv för allt du bidrar med :)

Liten uppdatering i mitt Tisell-ärende. Jag fick ju som bekant skicka tillbaka den för den inte var tät. Idag hämtade jag ut den efter Tisell hade "fixat" den.

Så här såg den ut idag när jag öppnade paketet.
20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Smuts på index kl 09, index 05 saknas helt och ligger löst i tavlan.
Diverse repor och mer smuts på tavlan än när jag skickade in den.

Haha, vilka klåpare. Undrar om dom gjort ett misstag och skickat en klocka som skulle slängas.

Tillbaka
Topp