• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Liten uppdatering i mitt Tisell-ärende. Jag fick ju som bekant skicka tillbaka den för den inte var tät. Idag hämtade jag ut den efter Tisell hade "fixat" den.

Så här såg den ut idag när jag öppnade paketet.
20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Smuts på index kl 09, index 05 saknas helt och ligger löst i tavlan.
Diverse repor och mer smuts på tavlan än när jag skickade in den.

Haha, vilka klåpare. Undrar om dom gjort ett misstag och skickat en klocka som skulle slängas.
Shit, jag hoppas verkligen att det är ett misstag! Fan vad tråkigt

Liten uppdatering i mitt Tisell-ärende. Jag fick ju som bekant skicka tillbaka den för den inte var tät. Idag hämtade jag ut den efter Tisell hade "fixat" den.

20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Haha, vilka klåpare. Undrar om dom gjort ett misstag och skickat en klocka som skulle slängas.
Seriöst?!? Helt sjukt, får verkligen hoppas att det där var ett misstag och att du blir kompenserad. Skickade du till Korea eller Tjeckien?

20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Vilken chock att öppna paketet och se detta elände :eek:. Vill dom rädda sitt ansikte så bör dom kompensera detta ganska rejält och utan omsvep.
Kan bara beklaga och hoppas att det löser sig snabbt och smidigt.

Ja den är svårmotiverad. Jag skulle personligen tex hellre spara typ 6k och köpa en Damasko (finns vissa likheter tycker jag) som dessutom kommer på länk, har 10atm ist för 5, samt är 40mm ist... Eller köpa tex en Sinn för samma pengar.
Eller en Sjöö Sandström som kostar i princip lika mycket... eller 3st LE Squale :D

Edit: Mycket villhöverkänsla över Damasko. Hade nog t.o.m. valt en sådan över en Sinn i samma kategori.

Shit, jag hoppas verkligen att det är ett misstag! Fan vad tråkigt

Seriöst?!? Helt sjukt, får verkligen hoppas att det där var ett misstag och att du blir kompenserad. Skickade du till Korea eller Tjeckien?
Korea var det.

Vilken chock att öppna paketet och se detta elände :eek:. Vill dom rädda sitt ansikte så bör dom kompensera detta ganska rejält och utan omsvep.
Kan bara beklaga och hoppas att det löser sig snabbt och smidigt.
Ja vi får väl se vad dom säger. Förväntar mig en helt ny klocka, och den nya Explorern som plåster på såren :)

Senast ändrad:
Ifall någon missat den nya svensk/schweiziska mikroklockan... ingen som bor i Karlstad i tråden som skall gå och kika på vad det är för något? :)
E2574C65-777A-4D7B-B448-607B44173F9B.png

Känner mig kluven. Trevlig design. Konstig bakgrundshistoria, priset.

Namnet får mig att tänka på jakt ( ? ). Typ hagelgeväret i armvecket, pipa, vilda skogen men 50m wr ? Ej skruvad krona ?

20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Det där vinner man inte kundernas förtroende på!
Rekorduselt!

20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Fasen vad trött man blir. Hoppas att allt löser sig!

20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Sluta ha sådana krav... ;)

Herregud, sämsta jag sett :bag:

Upptäckte nyligen det svenska märket Raconteur via en kollega på jobbet som köpt en via kickstarter, någon som nosat på dessa? Verkar för tillfället bara ha en modell till försäljning men en kronograf påväg enligt deras insta (se bild). Automatiska (Miyota 821-urverk) för dryga 3k

raconteur krono.jpg

ser intressant ut letar för närvarande efter reverse panda alternativ

20191002_181014.jpg
20191002_180955.jpg
20191002_180931.jpg

Nu upptäckte jag en sak till, bezel-action är bra mycket sämre än vad den var när jag hade klockan första gången. Detta kan inte vara min klocka. Min hade distinkta klick och nästan ingen "play". Den här är som att dra 2 grova sandpapper mot varann. Samt backplay på mer än ett klick.

Det är just Sverigeanknytningen jag är nyfiken på, jag vill veta hur Svensk den är :D Knugen har personligen inget emot men sälja klockor med hjälp av vapen känns lite smaklöst. Hade varit skoj med knugens input med tanke på loggan och namnet också :D Just my 2 cents.
Knugen bör inte ha några problem om han inte råkar läsa fel på f:et och missta det för ett v ;) men det finns ändå en poäng med det du säger.

Suttit en stund och funderat över vad jag ska göra med mitt 2000e inlägg. Flera "trådprofiler" har ju nyligen klivit över en eller annan 1000-talsgräns och gjort långa, härliga inlägg om deras klockresa, packat med grymma bilder och bra text.
Jag väljer att göra det väldigt enkelt för mig, istället för att försöka uppfinna hjulet igen.
Det är ett av mina största nöjen dagligen att läsa allt som skrivs i den här tråden. Japp, allt! Har läst alla inlägg som skrivits sedan tråden startades och har inte för avsikt att sluta. Av mina nu 2000 inlägg är jag tämligen säker på att ca 95% är i just denna tråd.
TACK alla för att ni varje dag gör min dag betydligt bättre!
Lovar att bjuda på en bild vid 3000 ;)
Grattis till 2000 poster. Tack för allt du bidrar med i den här tråden. Uppskattas! Jag hänger kvar i tråden och påminner dig om du missar bilden i 3000 inlägget. ;):D

Det är just Sverigeanknytningen jag är nyfiken på, jag vill veta hur Svensk den är :D Knugen har personligen inget emot men sälja klockor med hjälp av vapen känns lite smaklöst. Hade varit skoj med knugens input med tanke på loggan och namnet också :D Just my 2 cents.

Det är väl bra att byta namn på en klocka från Carl Gustaf till Schwerer Gustav om man vill ha ett kanontema. :)

Suttit en stund och funderat över vad jag ska göra med mitt 2000e inlägg. Flera "trådprofiler" har ju nyligen klivit över en eller annan 1000-talsgräns och gjort långa, härliga inlägg om deras klockresa, packat med grymma bilder och bra text.
Jag väljer att göra det väldigt enkelt för mig, istället för att försöka uppfinna hjulet igen.
Det är ett av mina största nöjen dagligen att läsa allt som skrivs i den här tråden. Japp, allt! Har läst alla inlägg som skrivits sedan tråden startades och har inte för avsikt att sluta. Av mina nu 2000 inlägg är jag tämligen säker på att ca 95% är i just denna tråd.
Grattis! Alltid lika kul när du levererar bilder och entusiasm och kunskap! Plus att jag haft äran att snacka klockor med dig över en kaffe :)

Onej den stannar än så länge ska höja priset igen och dra tillbaka men valet av klocka känns givet imorgon, kommer dessutom vara på AW när klockan hits 21:00 :D

Oj, risky :-O Bäst att du kör varannan vatten och ser till att MKII är ordentligt uppvriden så du inte missar något viktigt :angel:

Känner mig kluven. Trevlig design. Konstig bakgrundshistoria, priset.

Namnet får mig att tänka på jakt ( ? ). Typ hagelgeväret i armvecket, pipa, vilda skogen men 50m wr ? Ej skruvad krona ?

Skjuta hagelbrakare med en automatare på armen vet jag inte heller om det är en bra matchning :)

Blir nog en hit i USA där man inte vet skillnaden på Sweden and Switzerland :cool::D

De kan ju hoppas iallafall :)

Knugen bör inte ha några problem om han inte råkar läsa fel på f:et och missta det för ett v ;) men det finns ändå en poäng med det du säger.

Det är ju bara en klädsam omskrivning för att slippa problem ;) Loggan påminner ju lite om knugens vapen också, jag tänkte på en gammal enkrona när jag såg den.

Det är väl bra att byta namn på en klocka från Carl Gustaf till Schwerer Gustav om man vill ha ett kanontema. :)

Hade passat betydligt bättre :)

TACK själv, dina fantastiska inlägg med wrist-shot, grönärg, härliga mikro klockor och mycket annat. Du bidrar stort själv....

Tillbaka
Topp