Grymt, grattisTiotusen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt, grattisTiotusen.
Stort tackGrymt, grattis
Spinnaker watches ser riktigt trevliga ut! Var ifrån köpte du din?Funkar även utomlands men hemgång imorgon
Visste väl att du var ute och fiskade din fuling Stort grattis till 10k! Vad vore väl denna tråd utan digVad betyder det där tecknet nu igen ?
TackarVisste väl att du var ute och fiskade din fuling Stort grattis till 10k! Vad vore väl denna tråd utan dig
Stort grattis! Mycket starkt jobbat .Tiotusen.
Tiotusen.
Boom! GrattisTiotusen.
Missa inte årets hetaste släpp alla Micro lovers!Mikrotrådens gruppköp av Squale 1545 μ, LE 50 ex.
Det finns i skrivande stund 12 platser kvar för de som är intresserade av en specialutgåva av Squale 1545, framtagen av medlemmar i den här forumtråden i samarbete med Gnomon Watches och Squale. Specifikationerna och grov skiss är följande [Notera att skissen felaktigt visar runt datumfönster. Det kommer vara rektangulärt med vit ram]:
Custom logo specifications:
- Squale 1545 with 40mm case (non-GMT version)
- Oyster Bracelet
- Domed sapphire crystal without date magnifier (same as on e.g. the 1545 Militaire)
- Green bezel insert (same as on the 1545 Mint)
- Dial from the 1545 Classic (glossy black with applied indexes) with custom logo
- Hands from the 60 Atmos (same as on e.g. the 6045/BLU) with steel hour and seconds hand and orange minute hand.
- Date wheel with black background and white text
- Dial from the 1545 Classic (glossy black with applied indexes) as stated above.
- Remove "1545Y"
- Replace "20 ATM" with a μ (Greek lower case letter for mu / micro prefix).
Regler för gruppköpet:
Alla anmälningar är bindande utan undantag. Om du skulle vilja hoppa av är det okej ENDAST under förutsättning att du själv ordnar en ersättare. Olovliga avhopp kommer, förutom att göra livet surt och deppigt för de som drar i gruppköpet, leda till en svartlistning från framtida gruppköp.
Köpet sker via Gnomon Watches i Singapore och 25% moms plus avgifter som tillkommer är ditt ansvar som köpare och bör därmed räknas med i kalkylen.
Beräknat pris är $484 USD och 50 exemplar kommer tillverkas. Ett exemplar per person (tills annat anges). Betalning sker individuellt direkt till Gnomon Watches enligt instruktioner som kommuniceras ut till anmälda deltagare i gruppköpet.
Bindande anmälan görs genom att fylla i formuläret som länkas nedan. (Svaren kan bara ses av mig och kommer endast användas för att samordna med Gnomon (och givetvis inte delas med något annan part). Användarnamnet kommer användas för att sköta kommunikationen på klocksnack. ) De som fått plats läggs till i en seperat PM-konversation där framtida statusuppdateringar kommer ske.
Mycket grov tidsplan:
https://docs.google.com/forms/d/e/1...ORL-sActpxraKz5YYa9yELUw/viewform?usp=sf_link
- Anmälningar öppna tills 50 st.
- Betalning sker.
- Produktion börjar.
- Plågsam väntan x antal månader (I bästa fall december men kan mycket väl bli senare. Tidsplan kommer uppdateras så fort vi vet mer).
- Klockorna skeppas från Singapore.
- Momsbetalning och paketöppning x 50.
För priset så är den riktigt trevlig faktiskt, köpte min från seriouswatches.comSpinnaker watches ser riktigt trevliga ut! Var ifrån köpte du din?
Man är verkligen sugen. Synd att det inte finns en riktig modell att titta på. Är lite rädd att orange/grönt kommer ser ut som skogsarbetarfärger.Mikrotrådens gruppköp av Squale 1545 μ, LE 50 ex.
Det finns i skrivande stund 12 platser kvar för de som är intresserade av en specialutgåva av Squale 1545, framtagen av medlemmar i den här forumtråden i samarbete med Gnomon Watches och Squale. Specifikationerna och grov skiss är följande [Notera att skissen felaktigt visar runt datumfönster. Det kommer vara rektangulärt med vit ram]:
- Oyster Bracelet
- Domed sapphire crystal without date magnifier (same as on e.g. the 1545 Militaire)
- Dial from the 1545 Classic (glossy black with applied indexes) with custom logo
- Hands from the 60 Atmos (same as on e.g. the 6045/BLU) with steel hour and seconds hand and orange minute hand.
- Dial from the 1545 Classic (glossy black with applied indexes) as stated above.
- Remove "1545Y"
Regler för gruppköpet:
Alla anmälningar är bindande utan undantag. Om du skulle vilja hoppa av är det okej ENDAST under förutsättning att du själv ordnar en ersättare. Olovliga avhopp kommer, förutom att göra livet surt och deppigt för de som drar i gruppköpet, leda till en svartlistning från framtida gruppköp.
Köpet sker via Gnomon Watches i Singapore och 25% moms plus avgifter som tillkommer är ditt ansvar som köpare och bör därmed räknas med i kalkylen.
Beräknat pris är $484 USD och 50 exemplar kommer tillverkas. Ett exemplar per person (tills annat anges). Betalning sker individuellt direkt till Gnomon Watches enligt instruktioner som kommuniceras ut till anmälda deltagare i gruppköpet.
Bindande anmälan görs genom att fylla i formuläret som länkas nedan. (Svaren kan bara ses av mig och kommer endast användas för att samordna med Gnomon (och givetvis inte delas med något annan part). Användarnamnet kommer användas för att sköta kommunikationen på klocksnack. ) De som fått plats läggs till i en seperat PM-konversation där framtida statusuppdateringar kommer ske.
Mycket grov tidsplan:
https://docs.google.com/forms/d/e/1...ORL-sActpxraKz5YYa9yELUw/viewform?usp=sf_link
- Betalning sker.
- Produktion börjar.
- Plågsam väntan x antal månader (I bästa fall december men kan mycket väl bli senare. Tidsplan kommer uppdateras så fort vi vet mer).
Blir det ett ETA2824-2?Mikrotrådens gruppköp av Squale 1545 μ, LE 50 ex.
- Oyster Bracelet
- Remove "1545Y"
Regler för gruppköpet:
Mycket grov tidsplan:
- Betalning sker.
- Produktion börjar.
@MaBr Har en moddad squale som är liknande som han säkert kan dela en bild på. Inte mycket skogshuggare över den tycker iaf jag.Man är verkligen sugen. Synd att det inte finns en riktig modell att titta på. Är lite rädd att orange/grönt kommer ser ut som skogsarbetarfärger.
Har jag tolkat det rätt @gdae - det är förhandsbetalning som gäller? Betalar man hela summan då eller enbart en del? Håller vi inne med någon del av betalningen? Känns lite riskfyllt att betala 24200 usd (484x50) utan någon säkerhet.
Förhoppningsvis blir det inte lika lång väntan som @Chuck hade vid beställning av Key West
Ja. Samma spec i grunden som en vanlig 1545.Blir det ett ETA2824-2?
@MaBr Har en moddad squale som är liknande som han säkert kan dela en bild på. Inte mycket skogshuggare över den tycker iaf jag.
Förhandsbetalning av hela beloppet ja. Förstår din oro men det var ett måste från Gnomon och Squale eftersom de inte vill producera 50 specialklockor utan säkrade köpare.
Ja. Samma spec i grunden som en vanlig 1545.
Den känner jag till och tycker den är sjukt lyckad Men har inte den svart bezel? (är färgblind)
Det stämmer, den är svart. Du får måla lite på skärmen så att den blir grön! Jag tror att det blir coolt med applicerade index och grönt vridringsinlägg i alla fall, det blir mer modernt.Den känner jag till och tycker den är sjukt lyckad Men har inte den svart bezel? (är färgblind)
Det jag i övrigt verkligen gillar med din mod är att det inte finns någon datumram och att index är printade
Vad är det där för Squale!? Jäklar vad bra den var, berätta mer!
Mikrotrådens BP-hyllning mk2Det stämmer, den är svart. Du får måla lite på skärmen så att den blir grön! Jag tror att det blir coolt med applicerade index och grönt vridringsinlägg i alla fall, det blir mer modernt.
Precis! Vi kan ju lägga in en bild på originalet för de som inte har sett den:Mikrotrådens BP-hyllning mk2
(Din är mk1)
Vet ej va någon i Squalegruppen på Facebook som postade.Vad är det där för Squale!? Jäklar vad bra den var, berätta mer!
Riktigt najs i alla fall, har aldrig sett en sån. Blanksvarta tavlor är så fina.Vet ej va någon i Squalegruppen på Facebook som postade.
Haha.. sant.. blev såhärDet stämmer, den är svart. Du får måla lite på skärmen så att den blir grön! Jag tror att det blir coolt med applicerade index och grönt vridringsinlägg i alla fall, det blir mer modernt.
Haha, snyggt!Haha.. sant.. blev såhär
Någon som sett gröna bezeln irl? Tycker den upplevs mycket ljusare på youtube video jag sett jmf med bilderna på GNOMONHaha, snyggt!
Edit: Helt fel grön färg bara, men ändå nära.
Säker på att det inte är den i aluminium du har sett på YouTube för den är mycket ljusare? Jag har inte sett den keramiska irl men det finns ganska mycket bilder på Instagram där man ser hur den ser ut.Någon som sett gröna bezeln irl? Tycker den upplevs mycket ljusare på youtube video jag sett jmf med bilderna på GNOMON