• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Förstår helt klart prisaspekten, visste inte att det var någon skillnad mellan modellerna. Vet dock inte riktigt vad det har med det inlägget du citerade att göra.
Halvkass citerat av mig, var egentligen svar på ditt inlägg före det jag citerade. Tyvärr så skiljde det för mycket upp till den näst billigaste modellen som då var 1521 annars hade vi lätt kört på en sån. Utan tvekan en av de bästa boetterna som någonsin gjorts enligt mig. :)

På tal om det så tycker jag att de borde komma med en ny version av Squale Master (föregångaren till 1521) som var 40mm, hade den feta 100 Atmos-boetten och vridringsinlägg i plast. 60 Atmos är väl på sätt och vis en uppföljare till den men de kunde gott släppt den i 40mm.
20a3551b583afaf3c5aae7a7b0f65bc8cb4a18f9.jpg

51830_126_image1.jpg

squale-oceans-diver-blandford-03.jpg

squale-oceans-diver-blandford-04.jpg

squale-oceans-diver-blandford-08.jpg

Halvkass citerat av mig, var egentligen svar på ditt inlägg före det jag citerade. Tyvärr så skiljde det för mycket upp till den näst billigaste modellen som då var 1521 annars hade vi lätt kört på en sån. Utan tvekan en av de bästa boetterna som någonsin gjorts enligt mig. :)

På tal om det så tycker jag att de borde komma med en ny version av Squale Master (föregångaren till 1521) som var 40mm, hade den feta 100 Atmos-boetten och vridringsinlägg i plast. 60 Atmos är väl på sätt och vis en uppföljare till den men de kunde gott släppt den i 40mm.

51830_126_image1.jpg

Den blåa, nr 2, är en variant jag jagat lite tidigare. Riktigt grym men känner att jag nu iaf har en med rätt färg så lite ro i själen har infunnit sig.

Dagens boett är ju rejäl, lite väl stor för mig. Så en lite mindre/nättare i samma stuk hade suttit fint.

51830_126_image1.jpg

Hade signat upp mig på en sån. Fasen vad coola dom är. Lustigt att företaget inte är inne på forum eller liknande och tar intryck från kunder. Med den basen dom har så kunde dom gjort mycket roligt!

Den blåa, nr 2, är en variant jag jagat lite tidigare. Riktigt grym men känner att jag nu iaf har en med rätt färg så lite ro i själen har infunnit sig.

Dagens boett är ju rejäl, lite väl stor för mig. Så en lite mindre/nättare i samma stuk hade suttit fint.
Ja, den blåa är fantastiskt fin. Ligger en liknande med originallänk på eBay just nu men priset är lite väl högt på €2700. Jag förstår inte varför man valde att gå upp 2mm istället för ner när man släppte 60 Atmos men jag antar att det var det som var modernt för några år sen.
s-l1600.jpg

Jag hade gärna haft en med den här färgkombinationen, den tycker jag är riktigt härlig. De har släppt en 60 Atmos med liknande färgsättning som var ett av valen när jag skulle köpa min.
44.jpg

0cf200_df77059c81e84f2c853b7273939d529cmv2.jpg

Hade signat upp mig på en sån. Fasen vad coola dom är. Lustigt att företaget inte är inne på forum eller liknande och tar intryck från kunder. Med den basen dom har så kunde dom gjort mycket roligt!
Ja, man kan tycka det. De har ju hur mycket som helst att ta av så jag förstår inte varför man inte utnyttjar det.

Antar att dom inte tycker att dom ”behöver” det.
Sånt händer hela tiden bland såna som uppfattar sig som stor och bra.
Korkat kan jag tycka!
Nu vet jag inte hur det går för Squale som företag men med tanke på deras senaste släpp så är det nästan så man skäms. Jag gillade deras 60th anniverary tills det visade sig att de inte ens har tillverkat den original-Blancpain som de säger sig ha tillverkat och inspirerats av. De har aldrig gjort MC4-boetten åt BP... :shifty: Sen vet jag inte var de skulle var stora förutom i Asien men där är det mest 1545:an som säljs. De behöver nog se över sin självbild då. :confused:

Nu vet jag inte hur det går för Squale som företag men med tanke på deras senaste släpp så är det nästan så man skäms. Jag gillade deras 60th anniverary tills det visade sig att de inte ens har tillverkat den original-Blancpain som de säger sig ha tillverkat och inspirerats av. De har aldrig gjort MC4-boetten åt BP... :shifty: Sen vet jag inte var de skulle var stora förutom i Asien men där är det mest 1545:an som säljs. De behöver nog se över sin självbild då. :confused:

Vad fasen! Fick en känsla av att det är Gnomon som slog på den stora trumman med texterna, men det kanske då var Squale själva?

Vad fasen! Fick en känsla av att det är Gnomon som slog på den stora trumman med texterna, men det kanske då var Squale själva?
Det var Swiss Watch Passion som gjorde det från början och de har fortfarande kvar den här hemska saken på sin hemsida. Squale gjorde andra klockor till Blancpain men inte denna. Dessutom så är det så många fel på denna om man jämför med Squales designspråk så jag tror att den som bäst är franken.
asdasdasd.JPG

231515.JPG

Alla vet väl hur en Italienares självbild ser ut? Lagom fördomsfullt förstås men jag har vistats tillräckligt mycket i stövel-landet för att inse att Romartidens störst bäst och vackrast lever och frodas i folksjälen än idag ;)

Alla vet väl hur en Italienares självbild ser ut? Lagom fördomsfullt förstås men jag har vistats tillräckligt mycket i stövel-landet för att inse att Romartidens störst bäst och vackrast lever och frodas i folksjälen än idag ;)

Jepp, kan bekräfta det, haha. :D

Man kan förstås tolka det som charmigt om man vill haha, grazie mille

Jo, kan också bekräfta detta!
Har jobbat med ett antal kattdomare från alla möjliga länder. När jag assisterar italienska domare, jobbar jag helt plötsligt inte med utan åt dom...
Mycket märklig känsla!

Tillbaka
Topp