• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Precis det som föregående talare sagt + möjligheten att ha en klocka som endast 49 andra i världen har. Bara det är anledning nog.
Kom igen nu mikrotråden! Ta en öl och fyll i formuläret. Delad glädje är den bästa glädjen!
Detta är ett gruppköp det kommer talas om i generationer. Ni kommer berätta detta för era barnbarn. Var med och skapa historia..

Wotd
Har svårt för att bestämma mej om jag skall försöka byta mot en 40 mm likadan. Denna passar mej ju bra egentligen...
IMG_20191005_163942_5.jpg
Vilken size är det på denna 42mm?

Fy satan va bra. Jäkla tur att jag redan bokat LE:n annars hade jag nog gått på denna istället :p

Ni missade ju den absolut viktigaste punkten på klockan! Ser sjukt bra ut, gillar kombon scissorclasp med friktionslås i plåt. Tusen gånger smidigare än förut.
prs25exp-4.jpg

Om du inte hugger på den @MaBr skall du köpa länken? Man skulle ju få chansen att byta om man har en Gen1 :) Övertygad om att den skulle göra sig RIKTIGT bra...

EDIT: Hade jag köpt den hade jag utan tvekan gått på Expedition

Den där loggan är ju spot on! Längesen jag kände sånt habegär efter en klocka.

Jag behöver medicin eftersom att jag har bara 2 klockor kvar den ena fick jag för 20 årsedan och den andra är en G-Shock.
Sålde av alla klockor o skulle köp nya.
Saken är den att ingen klocka duger längre och fastnar inte direkt för någon?
Hjälp:confused:
Har fastnat lite för CW Trident 600 blå 40mm men den ligger bara i varukorgen och skräpar.
Bjuder på en bild från i somras när man va på topp.
6196D36C-944E-4012-AF57-658A376D473C.jpeg
Mycket fin klocka! Den ligger just nu och vilar i min klocklåda :) kan återigen bara rekommendera CW, otrolig kvalité för dem pengarna. Varför inte trådens LE klocka?

Fy satan va bra. Jäkla tur att jag redan bokat LE:n annars hade jag nog gått på denna istället :p

Ni missade ju den absolut viktigaste punkten på klockan! Ser sjukt bra ut, gillar kombon scissorclasp med friktionslås i plåt. Tusen gånger smidigare än förut.
prs25exp-4.jpg

Om du inte hugger på den @MaBr skall du köpa länken? Man skulle ju få chansen att byta om man har en Gen1 :) Övertygad om att den skulle göra sig RIKTIGT bra...

Hur lirar länken med denna klocka tycker du? Syftar på nitarna.

Mycket fin klocka! Den ligger just nu och vilar i min klocklåda :) kan återigen bara rekommendera CW, otrolig kvalité för dem pengarna. Varför inte trådens LE klocka?
Jag fastnade inte för den alls.
Kommer inte överens med grönt är mer blå eller svart,så känns tråkigt o lägga pengarna.
Dock är det en riktigt kul grej helt klart.

38. Passar mina tunna armar.. 40 mm ligger i min sweet spot också (38-40, 36 funkar och upp till 42 ibland). Har en till 38 mm CW c60 mk 2 så därför tänker jag att en 40 mm mk 3 vore kanske trevligt....
Ok!!
Jag har 17,4cm cirkus runt handleden.
Är själv sugen på en 40mm men tror du den kommer att kännas liten?
Jag va dock nöjd med Squale 40mm och NTH va nog 41 har jag för mig men va även nöjd med dek med.

Jag har 42 mm och skulle nog idag köpt en 40 för en perfekt fit men tycker inte heller att 42an upplevs för stor. Det kan vara om jag går från Nezumin till CW:n då känns den extra stor på grund av att Nezumin upplevs mindre än sina 40 mm, men oavsett så kommer du nog bli nöjd :)
Ok tack för info:)
8437kr blir summan med dagens pundkurs och rabattkod.
Men den känns värd pengarna och har så fina linjer på boett tycker jag.

Ok!!
Jag har 17,4cm cirkus runt handleden.
Är själv sugen på en 40mm men tror du den kommer att kännas liten?
Jag va dock nöjd med Squale 40mm och NTH va nog 41 har jag för mig men va även nöjd med dek med.
Har 16,5-17 cm handleder. Har CW c65 som är 41, den ligger perfekt an runt min handled, smäcker. Har haft c60 43 mm och den var definitivt för stor för mej. Även den som köpte den av mej tyckte den var för stor och sålde.
Skall jag gissa är 38 i minsta laget för dej kanske, 40 eller 42 sitter nog bägge bra, blir en smaksak.

Ok tack för info:)
8437kr blir summan med dagens pundkurs och rabattkod.
Men den känns värd pengarna och har så fina linjer på boett tycker jag.
Jag köpte ju min 2018 med gmt funktion, tror den landade på strax över 12’ och tycker fortfarande att den är värd det! Den kommer definitivt vara en keeper då det också var min första klocka över 10.000:- strecket :)

Dags att kolla läget i patineringsglaset efter 10 dagar.
Har @kjesul magiska patineringsvatten börja göra nytta?
Vattnet i sig är nu snyggt grönt och grumligt.

xzO0DcDye20M1XaIiHsg00iXgEeGmnaD6AyvYbBc4pr-kBtG_J_4UIiH9e9Q1e5hw7Tp_BkZYcsXEKRzv31z4Bib2opb9Oo9XR3A5Jgu_i3zyQvbB3L9JORgjBg5alpijLciRKD76qfBPrjSKdv_BrSZVyPv5g7YaxgbAwtHMXMbszfi1mevhgGBdEHFZwuuWO9HfPKsn4v4KC9KhBy-rEo6O8nhsndpw7DONhl9W0kBxzYiAUUcH3MqOsUmsjkTvC9zvXmLHRkCSwe3oDLh6Pa9MPiCTsKAV3BGFJg6vZ5IKYx-hNlaIT6-SwrSrJZUa-15bbwg-gAeQOI9Y5xTwPtmmHdxI-Frr-iTi_dzIGsHc8b3_IY5yQ4e-RLsGnOEArv33oX3cwKKyxqArndvMOAG22tegKckhqUGWbOh0ULBBeWke5yVrpcOKpTL8sz5t0nLnP8C3DPDFkBEMXo-KGoWOuXgqhQjn_IZPs2xoGgG_D2Z29TTvrKoV8evglWasoHIfEQvRI-TjyQHq8zCwZRjfJXtynDBZtji10lsrtYpkOTMkzpudmsZqJdwH-GCKSpeexxoqmaHcB7tn6gZWxyI3nD4XTwj7bU6ijrUJoX5FiRt-zmz1BX_t8GNBnfMnLLgeQ9Ck8vImG5UijKX9HRgt57KINI2-i2afFqz0Ac6ZtDRNLvjqZo=w1305-h903-no

Beläggning lite överallt, också på glaset.
Inga större mängder slem så den mikrobiologiska aktiviteten har varit försumbar :)
4rCBG7m4JX5DU08ZKqZOGM7m6eaBJOwX0HITdFxgQUjd1UAUcvEiklpK7OoU80jLxPXXZ1mkzbKRiLhtinkq8p0KAKuD5Yqe0w2TbfBdDv2DnK2_uBpEg7vOKV9YBhLwDf-UXyPMK8EjPgOFKruzfMIIUBwwpqm60_lh6Aaf34n63Ah2_3-41fo9oy7H6lJasMH5A-3Qinbnohp24RkcypmIeoDvWb1z7_zuHkIt7DVJ65r-06l2hX9h0MKbfHd4xDKm-b2_aAWcxGoERLBqVGQBdy4Ok1ynbAGUkvzoVkMDHsspg_2oZA7jEUjni7c963LRxVHg_Meyn898SrnK__c1zzUYiJmMUJRRDb59q1yk6iObLNtFMQh4cPknocY2aiPyU9ixzymy-S48WmVEKL8cW1o5phFiVOjCUUaPsuBdv1NKDZKB0RQlvcykC8SFe1NojlGXIRXQRDW7O96grGb_0AEgRwcaGxzxn4-iHnWBNCbTE2pebI1dDR8eGO740sHL5zLOKZEP99qHxXM0r5j_VC_7UXMmLGALfvLH2VFkInDbPub1nxAVeJNqEq8Lh6-qbCjz3ZEu7H5xdywz9DfzqxGGT3tyUxzjPUcNKeOYx6rsdfw80SQj63-rN0b9kmREJW_JR-QRp2KAH1h5u8Qs1PVpe7n00VPN7wm1oxEOrXbEgzutPHI=w1205-h903-no

Resultatet så långt.
Skönt att vridning och krona fortfarande snurrar som normalt.
Använda den som den är eller köra en vecka eller två till?
20191005_173451.jpg
20191005_173330.jpg
20191005_171932.jpg
Låt den vara. Helt perfekt nu.

prs25exp-4.jpg

Hur menar du byta? Skicka in den andra länken och få den nya? Eller man får bara köpa den löst? :)

Tillbaka
Topp