• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Såg riktigt trevliga ut. Inte så farligt prissatta heller. Enl. hemsidan tillkommer ingen tull och moms inom EU.
Roue-Watch-CHR-Three.jpg

Nyligen lanserades ett nytt svenskt mikromärke, Carl Gustaf.

När man är lite intresserad av marknadsföring så kan tråden om detta inte läsas som annat än lite av en tågolycka. Klockan är nog egentligen inte alls riktad till oss här utan en helt annan målgrupp, jag gissar folk som är lite äldre, lite mindre klockintresserade och där denna klocka kostar mindre än kikarsiktet på deras jaktgevär eller vad deras Audi tappar i värde på några månader.

Nåväl, trots att vi kanske inte är målgruppen kan jag förstå att man också försöker göra lite PR på Sveriges största klockforum. Men frågan är om de inte borde ångra den tråden nu - kanske inte starten av den, men i alla fall hur man svarat på frågor i den. Jag tror inte man var beredd på varken kritiken av "storyn" eller på de tekniska frågorna.

Nånstans här tror jag det finns en läxa att dra. Det är ju några studenter som huserar här, ingen av er som pluggar marknadsföring? Här finns kanske ämne till en uppsats. :)

Nyligen lanserades ett nytt svenskt mikromärke, Carl Gustaf.

När man är lite intresserad av marknadsföring så kan tråden om detta inte läsas som annat än lite av en tågolycka. Klockan är nog egentligen inte alls riktad till oss här utan en helt annan målgrupp, jag gissar folk som är lite äldre, lite mindre klockintresserade och där denna klocka kostar mindre än kikarsiktet på deras jaktgevär eller vad deras Audi tappar i värde på några månader.

Nåväl, trots att vi kanske inte är målgruppen kan jag förstå att man också försöker göra lite PR på Sveriges största klockforum. Men frågan är om de inte borde ångra den tråden nu - kanske inte starten av den, men i alla fall hur man svarat på frågor i den. Jag tror inte man var beredd på varken kritiken av "storyn" eller på de tekniska frågorna.

Nånstans här tror jag det finns en läxa att dra. Det är ju några studenter som huserar här, ingen av er som pluggar marknadsföring? Här finns kanske ämne till en uppsats. :)
Förutom att mina ögon fick AIDS av alla syftnings- och meningsbyggnadsfel i texten till klockan ifråga, så borde en arabisk etta tillföras tavlan för att hamra in årtalet, alt ta bort 678-sifforna helt. Vet inte heller varför man inte ska köpa en Ball Fireman eller liknande istället:confused:

Har i princip bestämt mig för att fläska in en Traska Summiteer när den släpps. Dock har jag varit lite småsugen på Smiths Expedition sedan jag fick reda på den för några månader sedan. Att den kommer nu lirar inte riktigt med mina planer (eller mina finanser). Har 19 cm handleder och tror Smiths 36 mm blir lite för lite, vad säger panelen?

Har i princip bestämt mig för att fläska in en Traska Summiteer när den släpps. Dock har jag varit lite småsugen på Smiths Expedition sedan jag fick reda på den för några månader sedan. Att den kommer nu lirar inte riktigt med mina planer (eller mina finanser). Har 19 cm handleder och tror Smiths 36 mm blir lite för lite, vad säger panelen?
Tycker 36mm är en perfekt storlek för klockor av denna typ oavsett handled. Har själv ca 18cm handled och kör BB36 som "basklocka", sitter som den berömda smäcken :)

Senast ändrad:
Tycker 36mm är en perfekt storlek för klockor för av denna typ oavsett handled. Har själv ca 18cm handled och kör BB36 som "basklocka", sitter som den berömda smäcken :)
Hmm kan man få se en bild på det?
Har också 18cm och har funderat på om BB36 eller 41 är bäst. Vore kul att se hur det ser ut!

• Like
Reactions: v0n
Kan inte ens förklara hur perfekt den är. Klyschigt kanske, men den funkar verkligen till allt och lite till.
Provade 41an men den kändes väldigt blockig och satt inte alls bra även om jag är van vid större dykare och så

36:an är ju rent estetiskt mer tilltalande också. Kanske hugger om det poppar upp en på k&s...

• Like
Provade 41an men den kändes väldigt blockig och satt inte alls bra även om jag är van vid större dykare och så
Var sak har sin plats. Det är så klart en smaksak men jag tycker att dykare ska vara på minst 40mm, gärna större, men skulle inte få för mig att köpa någon annan typ av klocka i den storleken (möjligtvis flygare och G-shock). Samtidigt känns 36mm nästan lite litet för annat än rena dressklockor och jag hade gärna sett en BB i 38mm.

Jag förstår inte hur man tänkte när man lanserade den som 41mm och den verkar inte sälja så bra heller av naturliga skäl. Tror inte att jag har sett mer än ett enskilt ex till salu här på KS.

• Like
Var sak har sin plats. Det är så klart en smaksak men jag tycker att dykare ska vara på minst 40mm, gärna större, men skulle inte få för mig att köpa någon annan typ av klocka i den storleken (möjligtvis flygare och G-shock). Samtidigt känns 36mm nästan lite litet för annat än rena dressklockor och jag hade gärna sett en BB i 38mm.

Jag förstår inte hur man tänkte när man lanserade den som 41mm och den verkar inte sälja så bra heller av naturliga skäl. Tror inte att jag har sett mer än ett enskilt ex till salu här på KS.
Jo jag tycker du summerar det bra. Var lite tveksam till min 36a också innan jag väl fick den på armen.
Har lärt mig den hårda vägen att inte stirra mig blind på just storlek alla gånger, själva balansen och utformningen är minst lika viktigt för helhetsintrycket.

Tillbaka
Topp