• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Första erfarenheten av ett mikromärke började bra, men slutade sämre. FedEx kom idag med en Zelos Swordfish med ett Seiko NH35 i.
DSC_0964.JPG

Första intrycket var bra. Det enda jag kunde anmärka på var spännet, som känns lite sladdrigt och inte lika välgjort som resten av klockan. Men vad kan man förvänta sig för 3500 kr.

Så jag tog och skruvade upp den en 20 varv, satte tiden och gick ut på promenad. När jag kom hem märkte jag att den hade stannat halvvägs. Ruskade till den och den hoppade igång igen. Sen lyckades jag få den att stanna några gånger till genom att svänga snabbt med armen. Så vissa rörelser gör tydligen att den hakar upp sig på nåt sätt. Om man har någorlunda fungerande armar så är den således inget bra val...

Nån som hört talas om liknande konstigheter och vad det kan bero på? Får se om man får svar från Zelos vad man ska ta sig till med denna. Skicka tillbaks till Singapore antar jag. Krångligt värre.

Förvänta dig top notch service av Elshan! Det är därför många av oss här har testat Zelos. Jag har haft fyra olika modeller. Trisst så klart när man väntat men det fixar han fort för dig.

Ni som kan Obris Morgan, fanns det inte custommöjlighet för en liten extra slant på SeaStar innan? Kan icke finna nåt sånt alternativ längre.
Hade ju vart perfekt med orange visare på pepsin

Ja, vist är dom bra! För bra! Kan inte bestämma mig vilken jag gillar bäst, blå eller svart. Jag kanske är tråkig, men i längden tror jag svart vinner. Ofta brukar klockor med blå tavla flippas först, iaf hos mig :)
Ja, jag har svårt med att bestämma nig. Kan tänka mig att blå kanske blir svår.. och vill ha en svart GMT. Funderar på squales men den är 42mm vilket är aningen för stort. Räcker med Tropic!

Lite åt samma håll här! Min frus bästa kompis är frisör, och innan så hade jag en gäng billigare maskiner som höll ca ett år... Så sa hon köp en får trimmer (Oster), lite dyrare, men den håller hur länge som helst! Inne på mitt 8:år nu... Kanske dags för service?
Kan berätta, eftersom jag bl.a säljer typ alla klippmaskiner som finns, är att Oster numera är kassa och går sönder efter ett år. De gamla modellerna däremot håller hur länge som helst. Om ni ska köpa någor bra idag för att klippa hår/ skägg köp Wahl. Bara ett tips..:)

Oj, finöl! Vadå, en G-shock som...gått sönder? Hur:D
Ja, men den var inte särskilt god tyvärr. :sorry: Köpte med mig den (och trettio andra) lokala öl från Gotland när jag var där tidigare i år. :) G-shocken gick sönder för att jag tryckte på en knapp! Den slutade ticka och sluta visa värden från sensorerna. Det enda som funkade var dag/datum, stoppur och tidvisning på den lilla displayen. Resulterade i ny modul/urverk och en ny sensor. :confused: Gick som tur var på garantin och det verkar som att det varit fel på någon batch för det är fler än jag som haft samma problem.

Japp, men på vissa bilder ser den blå riktigt mörk ut.
Ja det är ju ingen skarp blå färg men visst syns det att den är blå och inte svart. Vet inte om denna bilden är då bra, både ljuset och fotografen är kassa, men ändå...
IMG_20191011_220226_1.jpg

EDIT: Men vilka klockor det är :eek::). Lär få stanna ett tag.... om jag nu inte behöver byta den där 38 mot en 40.... Suck

Senast ändrad:
Ja, men den var inte särskilt god tyvärr. :sorry: Köpte med mig den (och trettio andra) lokala öl från Gotland när jag var där tidigare i år. :) G-shocken gick sönder för att jag tryckte på en knapp! Den slutade ticka och sluta visa värden från sensorerna. Det enda som funkade var dag/datum, stoppur och tidvisning på den lilla displayen. Resulterade i ny modul/urverk och en ny sensor. :confused: Gick som tur var på garantin och det verkar som att det varit fel på någon batch för det är fler än jag som haft samma problem.
Åh fasen, första gången jag hört något liknande om en G-shock faktiskt haha! Den ska ju ändå tåla att tappas 10.m rakt ner i asfalt liksom.

Åh fasen, första gången jag hört något liknande om en G-shock faktiskt haha! Den ska ju ändå tåla att tappas 10.m rakt ner i asfalt liksom.
Ja, lär ha varit något fel på modulen eller sensorn från fabrik. Hade hunnit använda den mindre än en vecka när den gick sönder. Jag är glad över att den är tillbaka i alla fall, så jäkla grym klocka! :D

Människor gör fel och maskiner går sönder. Det enda vi är säkra på är att Rolex alltid går upp i pris, att klockor tickar samt att termodynamikens lagar gäller. Och att Lagavulin är gott. Allt annat är upp till ödet, Inshallah.

Ja det är ju ingen skarp blå färg men visst syns det att den är blå och inte svart. Vet inte om denna bilden är då bra, både ljuset och fotografen är kassa, men ändå...
IMG_20191011_220226_1.jpg

EDIT: Men vilka klockor det är :eek::). Lär få stanna ett tag.... om jag nu inte behöver byta den där 38 mot en 40.... Suck
Dom är ju bara för bra! Kan du inte bomba på med bilder på den blå? :)

Människor gör fel och maskiner går sönder. Det enda vi är säkra på är att Rolex alltid går upp i pris, att klockor tickar samt att termodynamikens lagar gäller. Och att Lagavulin är gott. Allt annat är upp till ödet, Inshallah.
Nja, vänta nu, hur är det, gäller termodynamiken inom kvantfysiken? Och är verkligen Lagavulin gott (nääää, tycker inte jag men jag är bara en sån gammal mesig gubbe)? :D Resten verkar riktigt.... :)

Nja, vänta nu, hur är det, gäller termodynamiken inom kvantfysiken?

Dags att citera en gammal klok gubbe: Gud spelar inte tärning med universum.

Däremot så gillar gud microbrands. "Ty den som har en microbrandklocka åt honom skall varda givet fler armbandsur" står det nånstans i den heliga skrift, tätt följt av "Men den som icke har får stå i väntelista på Rob och Nymans".

Tillbaka
Topp