TheRedDevil
Basic
Jag är sugen på att borsta dem polerade länkbitarna i mitt CW band, någon som vet ett bra sätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Einstein känner jag till men det andra citatet associerar jag till att "när fan blir gammal blir han religiös". Undrar var kyrkan för min just upptäckta religion ligger... ahh visst klocklådan...Dags att citera en gammal klok gubbe: Gud spelar inte tärning med universum.
Däremot så gillar gud microbrands. "Ty den som har en microbrandklocka åt honom skall varda givet fler armbandsur" står det nånstans i den heliga skrift, tätt följt av "Men den som icke har får stå i väntelista på Rob och Nymans".
Känner igen honom, tror att han bor i en grotta ungefär här
Vad är det som inte klickar? Är det bara länken du inte gillar?Nope.. funkar inte. Är det nån som är sugen. Skicka PM.
Den där är så fin. Funderade ett tag på att byta min mot en pepsi... argggg nu vaknade den tanken igen...Igår fick jag äntligen hämta ett paket.
Snygg trälåda!
Sen gick det väldigt fort!
2 olika karaktärer - älskar båda!
Dessvärre har jag inget länkverktyg hemma och bilhandlarhänget är för stort. Får vänta med att använda den.
Vid första anblick är jag mycket imponerad av Christopher Ward C65 Trident GMT! Overall känns det som att något högre prislapp än t.ex. Squale är rättfärdigat då helhetskänslan helt klart är bättre. Får se om jag fortfarande tycker samma sak efter ett tags användning av klockan.
Storleken med 41 mm och 47 mm L2L känns väldigt bra. Tavlan är väldigt fin där indexen ser målade ut, men vid en närmare titt ser man att de är applicerade. Visarna är tydliga och jag gillar verkligen GMT-visaren. Glaset är riktigt fint med sina böjda kanter och påminner en hel del om min Halios.
Bezelns färger är trevliga och action när man vrider är grym (obs att den har dykarsjuka vilket enligt instruktionsboken är ”meningen”).
Länken känns och har quick release så att man ska kunna byta snabbt till något annat - riktigt coolt! Dessutom har den en mycket smidig micro-adjustment i claspen som inte kräver några verktyg.
Får återkomma med mer synpunkter på just länken när den väl har kortats.
Försök nummer två ser ju onekligen bättre ut.
Igår fick jag äntligen hämta ett paket.
Snygg trälåda!
Dessvärre har jag inget länkverktyg hemma och bilhandlarhänget är för stort. Får vänta med att använda den.
Vid första anblick är jag mycket imponerad av Christopher Ward C65 Trident GMT! Overall känns det som att något högre prislapp än t.ex. Squale är rättfärdigat då helhetskänslan helt klart är bättre. Får se om jag fortfarande tycker samma sak efter ett tags användning av klockan.
Storleken med 41 mm och 47 mm L2L känns väldigt bra. Tavlan är väldigt fin där indexen ser målade ut, men vid en närmare titt ser man att de är applicerade. Visarna är tydliga och jag gillar verkligen GMT-visaren. Glaset är riktigt fint med sina böjda kanter och påminner en hel del om min Halios.
Bezelns färger är trevliga och action när man vrider är grym (obs att den har dykarsjuka vilket enligt instruktionsboken är ”meningen”).
Länken känns och har quick release så att man ska kunna byta snabbt till något annat - riktigt coolt! Dessutom har den en mycket smidig micro-adjustment i claspen som inte kräver några verktyg.
Snygg trälåda!
Nej nej, det skall vara...Människor gör fel och maskiner går sönder. Det enda vi är säkra på är att Rolex alltid går upp i pris, att klockor tickar samt att termodynamikens lagar gäller. Och att Lagavulin är gott. Allt annat är upp till ödet, Inshallah.
Jag är nära på den svarta 40mm GMT. Kronan är ju dock svag nu så är cirka 11k för denna - anser du den är värd det?Här är några gamla i en vristvridning... Får väl sätta på mej den imorgon (gärna, har en tendens att bli så ofta nu tillsammans med några Zelos) och se om jag kan få några bilder i bättre ljus (då bara fotografen är kass, skulle ju skaffa en kamera också ).
Snygg trälåda!
Gucci tiger diver,,,
Galen
Vad är det som inte klickar? Är det bara länken du inte gillar?
Återkommer i morgon!Det kan jag tänka mig, drygt när den drar snett! Jag mäter allt i PSI så jag har ingen aning om vad det blir i kg. Kör 17 PSI fram och 21 PSI bak på MTBn, 90PSI på vägcykeln och 60PSI på de vanliga.
Går det att få tag på en sån där med batteri? Har ju inget eluttag i cykelgaraget.
God morgon.Jag är nära på den svarta 40mm GMT. Kronan är ju dock svag nu så är cirka 11k för denna - anser du den är värd det?
Nja varken eller, Oban, Glen Morangie eller varför inte en riktigt prisvärd Paddy.... Finns mycket att välja på.Nej nej, det skall vara...
Tack så mycket @kjesulDen där är så fin. Funderade ett tag på att byta min mot en pepsi... argggg nu vaknade den tanken igen...
EDIT: Grattis skall jag säga också, tror du kommer bli nöjd, länk och spänne är riktigt bra, gillar mycket hur smäckert spännet är trors att det har justeringen i.
Tack ska du ha @MortenHGrattis, mycket trevlig klocka.
Börjar bli några stycken vintage GMT på forumet nu.
Stort tack @FOQ! Bara köp.Grattis till en mycket fin klocka! Fan om man inte borde slå till på en sån.
Nä, de är väl röda?Helt OT. Är det boxarna som ligger i samma byggnad som Edison?
Tråkig start! Men precis som @FOQ säger så är jag helt säker på att Zelos löser detta åt dig. Klockan ser iaf riktigt fin ut, så grattis! Lägg gärna en post när du fått svar från Elshan på vad det kan vara för fel.Första erfarenheten av ett mikromärke började bra, men slutade sämre. FedEx kom idag med en Zelos Swordfish med ett Seiko NH35 i.
Första intrycket var bra. Det enda jag kunde anmärka på var spännet, som känns lite sladdrigt och inte lika välgjort som resten av klockan. Men vad kan man förvänta sig för 3500 kr.
Så jag tog och skruvade upp den en 20 varv, satte tiden och gick ut på promenad. När jag kom hem märkte jag att den hade stannat halvvägs. Ruskade till den och den hoppade igång igen. Sen lyckades jag få den att stanna några gånger till genom att svänga snabbt med armen. Så vissa rörelser gör tydligen att den hakar upp sig på nåt sätt. Om man har någorlunda fungerande armar så är den således inget bra val...
Nån som hört talas om liknande konstigheter och vad det kan bero på? Får se om man får svar från Zelos vad man ska ta sig till med denna. Skicka tillbaks till Singapore antar jag. Krångligt värre.
Ok, gött då kontaktar jag dig när det är dagsKan berätta, eftersom jag bl.a säljer typ alla klippmaskiner som finns, är att Oster numera är kassa och går sönder efter ett år. De gamla modellerna däremot håller hur länge som helst. Om ni ska köpa någor bra idag för att klippa hår/ skägg köp Wahl. Bara ett tips..
Jag har ju haft ett par CW och just en svart mk3. Jag har även haft aquaracer, Oris Aquis o en Monta Triumph. Av dom är Montan klart bäst så deras Ocean King är nog en höjdare. Men den är ju också dyrare. Av de andra är CWn den som faktiskt totalt sett kändes bäst om man även värderar de smarta lönkfunktionerna. Så visst är det väl fortsatt värd sina pengar. Fast om du köper med kupong och pund borde du väl komma undan billigare. (Nu svajar ju pundet hit o dit iofs)Jag är nära på den svarta 40mm GMT. Kronan är ju dock svag nu så är cirka 11k för denna - anser du den är värd det?
Special price for you my friend...Ok, gött då kontaktar jag dig när det är dags