Härligt! Hur känns den? Hur är länken på dessa kvalitetsmässigt?Nu har den kommit....Tisell Hulk...the poor mans submarine
Fler bilder kommer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt! Hur känns den? Hur är länken på dessa kvalitetsmässigt?Nu har den kommit....Tisell Hulk...the poor mans submarine
Fler bilder kommer
Om det är samma som tisell vintage submersible så är den riktigt bra i senaste batchenHärligt! Hur känns den? Hur är länken på dessa kvalitetsmässigt?
Kan hända, om ni står ut med att alla band och länkar jag äger är i 20 mm, och den här drar 22...Ohh, kommer vi få se DH på camo-nato?
Jadå, alltid kul att få en uppfattning om vad som passar rent estetiskt/färgmässigKan hända, om ni står ut med att alla band och länkar jag äger är i 20 mm, och den här drar 22...
Jag anser nog att det funkar med 22mm, men tror att den varit ännu snyggare med 20mm.Ni som har eller har haft DH 1970. Det känns stort med 22 mm mellan luggarna på en 40 mm boett. Eller blir det bra i verkligheten? Jag har inte klämt på den utan enbart sett den på bilder.
Har en Dievas Meridian, inspirerad av den klassiska pilot klockan och i mitt tycke den snyggaste "flieger". Den är gjord i det mer vanliga 316L rostfria materialet, Dievas använder även det superhårda 6Steel eller titan till sina klockor. Detaljfinishen är i toppklass och ETA 2824-2 verket är moddat av Dievas och funkar utmärkt med bara någon sekunds avvikelse/ dygn.Någon som äger/ägt någon av Dievas klockor och kan berätta lite? @Jockinho hade du ägt en ?
Bronsaren är riktigt snyggGillar mikromärken pga hantverket och exklusiviteten (i den aspekten att de inte masstillverkas). Lägger upp en bild på de jag har i samlingen.
Uppifrån vänster: Evant Decodiver Fume Black, Evant Tropic Diver 300 Fume Blue, MKII Sea Fighter Ploungeur, Dievas Meridian, Evant Tropic Diver Bronze Fume Black
Bra samlingGillar mikromärken pga hantverket och exklusiviteten (i den aspekten att de inte masstillverkas). Lägger upp en bild på de jag har i samlingen.
Uppifrån vänster: Evant Decodiver Fume Black, Evant Tropic Diver 300 Fume Blue, MKII Sea Fighter Ploungeur, Dievas Meridian, Evant Tropic Diver Bronze Fume Black
Jävligt snygg. Tack för info! Och fin samling i övrigt!Har en Dievas Meridian, inspirerad av den klassiska pilot klockan och i mitt tycke den snyggaste "flieger". Den är gjord i det mer vanliga 316L rostfria materialet, Dievas använder även det superhårda 6Steel eller titan till sina klockor. Detaljfinishen är i toppklass och ETA 2824-2 verket är moddat av Dievas och funkar utmärkt med bara någon sekunds avvikelse/ dygn.
Återkommer med svar imorgon, hade tänkt att köra den hela dagen...men de lilla jag hade den kändes den bra!Härligt! Hur känns den? Hur är länken på dessa kvalitetsmässigt?
Ytterligare en glödhet dag (över 30 grader här) som bäst klaras av på och i sjön. Här i sällskap av en dykare från nuvarande favoritmärke. Och tänk, varken 24h eller gmt! Synd att det sunburst blå i tavlan är så svår att få på bild.
Har haft några såna där och de är riktigt trevliga men jag stör mig lite på kombinationen manuellt urverk och skruvad krona..Alpha på en stund. Funderar ibland på om jag skulle försöka byta denna mot en tisell ”sub” (en homage är jag villig att äga )...
Men vet inte
Har faktiskt en sån alpha på ingående nu, kunde inte hålla mig längreAlpha på en stund. Funderar ibland på om jag skulle försöka byta denna mot en tisell ”sub” (en homage är jag villig att äga )...
Men vet inte
Har haft några såna där och de är riktigt trevliga men jag stör mig lite på kombinationen manuellt urverk och skruvad krona..
Håller med om att den är riktigt grym på alla punkter och urverket i sig är det inget fel på heller. Det är bara någon tvångstanke jag har om att inte vilja skruva upp kronor i onödan. Givetvis är det inte onödigt på Alphan eftersom man måste vrida upp den, men du förstår nog vad jag menar.Ja lite konstigt men har ägt x antal genom åren med så vant mig Grejen med Alphan är ju att den är perfekt storlek, passar till mkt, på länk och läderband samt nato... samt även lyckats förlika mig med dess totala plankning av PN. Är ju ouppnåeligt ändå, snyggare än omegas försök med
Grattis. Den där är superfin och kommer hänga med länge !Knep den sista Tornadon Crepas hade kvar! Riktigt nöjd förutom att vridningen känns lite sådär, fler har uppmärksammat saken.. Köpte två ytterligare tavlor, en gul och en grå tavla som kommer provas eftersom. Lyckades även tjata till mig en röd sekundvisare som matchar den grå tavlan
Nytillskott och ny klocka direkt från tillverkaren. Slet upp paketet i bilen, så ingen paketöppning
TimeFactors PRS-82. Köptes i går morse, levererades i eftermiddags. Bra Service!
Jag har ägt en Speedbird och en PRS-18q tidigare och var imponerad av kvalitetskänslan på båda. Den nya lever upp till förväntningarna.
De skarpa luggarna, välvda glaset och coin edge vridringen ger en skön retrokänsla Boett, krona och vridring är mycket gedigna och känns betryggande att hantera. Jag gillar även färgen på lumen. Förmodligen för att jag inte gör en direkt koppling till fake patina.
Gummibandet var förvånansvärt bekvämt direkt ut lådan, men den hamnade snabbt på ett Royal Artillery regimental nato jag köpte till. Zigzagmönstret ger det en lite ”folk” stil och på minner om sena 80talets mönster.
Kommer så småningom köpa till en länk med raka ändlänkar. Bandhornens utformning gör att jag tror det kan lira bra. Frågan är oyster, jubilee eller kanske till och med beads of rice!?
Mycket tjusig!Nytillskott och ny klocka direkt från tillverkaren. Slet upp paketet i bilen, så ingen paketöppning
TimeFactors PRS-82. Köptes i går morse, levererades i eftermiddags. Bra Service!
Jag har ägt en Speedbird och en PRS-18q tidigare och var imponerad av kvalitetskänslan på båda. Den nya lever upp till förväntningarna.
De skarpa luggarna, välvda glaset och coin edge vridringen ger en skön retrokänsla Boett, krona och vridring är mycket gedigna och känns betryggande att hantera. Jag gillar även färgen på lumen. Förmodligen för att jag inte gör en direkt koppling till fake patina.
Gummibandet var förvånansvärt bekvämt direkt ut lådan, men den hamnade snabbt på ett Royal Artillery regimental nato jag köpte till. Zigzagmönstret ger det en lite ”folk” stil och på minner om sena 80talets mönster.
Kommer så småningom köpa till en länk med raka ändlänkar. Bandhornens utformning gör att jag tror det kan lira bra. Frågan är oyster, jubilee eller kanske till och med beads of rice!?