FOQ
Guld
Den här färgkombon gillade jag.
Snygga färger men är det en officiell produktbild eller prototyp? Ganska dålig finish och kolla mellanrummet på länken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Prototyp skulle jag gissa. De levereras i maj.Snygga färger men är det en officiell produktbild eller prototyp? Ganska dålig finish och kolla mellanrummet på länken
Vilket jag är tacksam för, det är verkligen en perfekt storlek för mig.Trevlig, och snygg struktur på tavlan.
40 mm är perfekt storlek.
Verkar som många tillverkare modererad sig lite med tanke på stora klockar.
Tycker mycket var 42 och uppåt tidigare men nu verkar 40 vara standardstorleken på många nya släpp
De kostar i och för sig $195 så man kanske inte ska ha superhöga förväntningar på finish osv.Snygga färger men är det en officiell produktbild eller prototyp? Ganska dålig finish och kolla mellanrummet på länken
Större klockor går lättare hem bland den stora massan och det kan kanske vara så att många börjat med 42mm för att locka en större publik och att de senare gått ner till 40mm eller mindre när märket har blivit mer etablerat och de kan/vill rikta sig mer till entusiaster som oftast föredrar den storleken.Trevlig, och snygg struktur på tavlan.
40 mm är perfekt storlek.
Verkar som många tillverkare modererad sig lite med tanke på stora klockar.
Tycker mycket var 42 och uppåt tidigare men nu verkar 40 vara standardstorleken på många nya släpp
+195$ när de levereras. Men de brukar ha en väldigt bra slutprodukt.De kostar i och för sig $195 så man kanske inte ska ha superhöga förväntningar på finish osv.
Större klockor går lättare hem bland den stora massan och det kan kanske vara så att många börjat med 42mm för att locka en större publik och att de senare gått ner till 40mm eller mindre när märket har blivit mer etablerat och de kan/vill rikta sig mer till entusiaster som oftast föredrar den storleken.
Bara en gissning men en kul tanke som spontant låter rätt rimlig men det gör väl å andra sidan allting som man själv säger...
Ah, jag såg bara $195 på hemsidan. $390 är visserligen dubbelt så mycket men fortfarande relativt lågt och jag tycker ändå att den såg helt OK till det priset baserat på bilden, ungefär som andra micros i samma prisklass.+195$ när de levereras. Men de brukar ha en väldigt bra slutprodukt.
Sen är det den klassiska "Borealis momsen" på det som man inte skrattar bort.Ah, jag såg bara $195 på hemsidan. $390 är visserligen dubbelt så mycket men fortfarande relativt lågt och jag tycker ändå att den såg helt OK till det priset baserat på bilden, ungefär som andra micros i samma prisklass.
Det beror på vad man jämför med men det är klart att Certina och andra större märken kan erbjuda betydligt bättre finish till samma pris men de har också lite andra förutsättningar när de kränger flera hundra tusen eller till och med miljontals klockor on året.
Fler än jag som tänker på Leif GW Persson när man ser Casio GW modeller till salu på köp/sälj ?
De kostar i och för sig $195 så man kanske inte ska ha superhöga förväntningar på finish osv.
Större klockor går lättare hem bland den stora massan och det kan kanske vara så att många börjat med 42mm för att locka en större publik och att de senare gått ner till 40mm eller mindre när märket har blivit mer etablerat och de kan/vill rikta sig mer till entusiaster som oftast föredrar den storleken.
Bara en gissning men en kul tanke som spontant låter rätt rimlig men det gör väl å andra sidan allting som man själv säger...
Mycket möjligt Karln är ju stormrik.
Brukar inte GW ha på sig en sån där blå Datejust som du har?
Haft en! Riktigt trevlig för pengarna!Blev lite sugen på denna 42mm
Vad tycker panelen?
Borealis är bra grejer, varit supernöjd med mina. Och hade den vita funnits med SS bezel hade jag klippt den utan den tvekan. Guldindex mot vit tavla alá IWC Ingenieur är mummaDen här färgkombon gillade jag.
Har inte haft just den modellen, men har haft en pepsi variant av Aquatico och den höll måttet helt klart. Så bara att kööööööööpaBlev lite sugen på denna 42mm
Vad tycker panelen?
Grymt inget att klaga på?Haft en! Riktigt trevlig för pengarna!
Borealis är bra grejer, varit supernöjd med mina. Och hade den vita funnits med SS bezel hade jag klippt den utan den tvekan. Guldindex mot vit tavla alá IWC Ingenieur är mumma
Så grymt med denna tråd där man kan få info från många brothers from other mothers
Har inte haft just den modellen, men har haft en pepsi variant av Aquatico och den höll måttet helt klart. Så bara att kööööööööpa
Nej faktiskt inte tyckte den höll väldigt bra kvalite, finishen håller hög standard. Kronan lite stor för mitt tycke dock...Grymt inget att klaga på?
Ja, vid två tillfällen och riktigt bra i min mening men fick släppa båda gångerna till förmån för dyrare inköpNån i tråden som provat denna ?
Ah, jag förstår Den verkar oförskämt trevlig på bild iallafall.Ja, vid två tillfällen och riktigt bra i min mening men fick släppa båda gångerna till förmån för dyrare inköp
Mycket bra och upplevs i verkligheten ungefär som på bild om inte bättre, du lär inte bli besvikenAh, jag förstår Den verkar oförskämt trevlig på bild iallafall.
Har alla de nödvändigaste komplikationerna IMO.
Timex är ett märke jag lärt mig uppskatta.
https://www.hodinkee.com/articles/q-timex
Lite väl lös tvåvägs friktionsring som på Vostok och lite lågt vattenskydd annars är Timex Q närmast perfekt enligt min ödmjuka mening.Hur är vridringen @M26
Klickande eller glidande à la Vostoks Scubadude ?
Tack tackMycket bra och upplevs i verkligheten ungefär som på bild om inte bättre, du lär inte bli besviken
Lite väl lös tvåvägs friktionsring som på Vostok och lite lågt vattenskydd annars är Timex Q närmast perfekt enligt min ödmjuka mening.
Undrar hur många vi är i tråden som hoppat på?Jag längtar så sjukt mycket efter att få hem Traskan nu och det är ett helt kvartal kvar...