• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min första Zelos.
B6FDC890-8382-43D0-9BA2-A71783D5BE82.jpeg

Helt korrekt. Jag "litar" inte på bara pilarna utan dubbelkollar alltid vilken sida sprinten "delar" sig och trycker från motsatt sida.
vet ju att du inte är nån n00b men är du säker på att det är splitpins och inte gängat? anledningen till att jag nämner det är att jag själv blivit lurad mer än en gång...har dock ganska taskig syn :oldman: Annars lite 5-56 kanske?

vet ju att du inte är nån n00b men är du säker på att det är splitpins och inte gängat? anledningen till att jag nämner det är att jag själv blivit lurad mer än en gång...har dock ganska taskig syn :oldman: Annars lite 5-56 kanske?
Helt säker! Men jag satt själv i de tankarna en ganska bra stund och undersökte saken. Ska även sägas att sprintarna för att byta ändlänkar gick att få bort, och de var splitpins.

Edit: 5-56 skulle kunna vara något. Likaså @Aurum s förslag om att koka länken. Men tänker att jag ger Geckota en möjlighet att svara på mailet innan jag testar fler knep. Ska till mina föräldrar imorgon, och farsgubben har mycket verktyg, så om inte annat så borde jag kunna bli våldsam där :) I synnerhet efter några glas vin.

Edit 2: Våldsam mot länken alltså, inget annat :p

Helt säker! Men jag satt själv i de tankarna en ganska bra stund och undersökte saken. Ska även sägas att sprintarna för att byta ändlänkar gick att få bort, och de var splitpins.

Edit: 5-56 skulle kunna vara något. Likaså @Aurum s förslag om att koka länken. Men tänker att jag ger Geckota en möjlighet att svara på mailet innan jag testar fler knep. Ska till mina föräldrar imorgon, och farsgubben har mycket verktyg, så om inte annat så borde jag kunna bli våldsam där :) I synnerhet efter några glas vin.

Edit 2: Våldsam mot länken alltså, inget annat :p

Haha... Skön post!

Sett att några här i tråden äger/har erfarenhet av Christopher Ward. Funderar på att slå till och köpa min första nu när man har rabattkod och allt.
Men min fråga är om någon vet varför priset är flera hundra billigare om man väljer att betala i pund istället för euro? Beror det bara på valutakurs eller finns det någon annan anledning till prisskillnad? Vad tycker ni att man skall välja pund eller euro?

Ja, bekymret nu är att jag haft sönder allt jag hade hemma som kunde användas till ändamålet haha
Ja du kunde fått låna min men det är en sån där crappy blå för 30kr... låter ju som att det skulle kunna sitta limmat av nån anledning. Eller så har du 180 grader varmt i lgh och allt har svällt ;) In i ugnen 225grader och på med lite dijonsenap så löser det sig!

Ja du kunde fått låna min men det är en sån där crappy blå för 30kr... låter ju som att det skulle kunna sitta limmat av nån anledning. Eller så har du 180 grader varmt i lgh och allt har svällt ;) In i ugnen 225grader och på med lite dijonsenap så löser det sig!
En sån har jag redan haft sönder i processen, vill inte förstöra din också haha

Nybörjare på detta.

Den är skitsnygg. Vad är det för märke?
Tack! Japp en NTH som sagt, kul och ganska smalt amerikanskt märke. Just denna gjordes i väldigt liten upplaga och hade själv jäkligt svårt att hitta min.
SeriousWatches säljer i Europa vad jag vet. Finns några Barracuda och Näcken här i tråden som är väldigt trevliga :)

Sett att några här i tråden äger/har erfarenhet av Christopher Ward. Funderar på att slå till och köpa min första nu när man har rabattkod och allt.
Men min fråga är om någon vet varför priset är flera hundra billigare om man väljer att betala i pund istället för euro? Beror det bara på valutakurs eller finns det någon annan anledning till prisskillnad? Vad tycker ni att man skall välja pund eller euro?
Det billigaste, klocka, garantier och support är samma. Hittills har det alltid varit att handla i £. Vet inte varför det är/varit så stor skillnad...

Tillbaka
Topp