• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nyinkommet, väger ett kvarts kilo, WR500m. Var tvungen att testa när det var tjuvstart på black friday! Dock ingen som vågar bada på djupt vatten med denna då risken att sjunka till botten med den på armen är överhängande :p
B9F7202D-FBA4-4677-9BCA-74A1BF15FA3F.jpeg
555AA4A3-D119-42CC-AB53-D94C86F2B8BF.jpeg
9995684C-2F13-4FE9-BE92-853561D860C2.jpeg
27CFC68E-D7FE-4D39-BAA8-E1BFB0B5308E.jpeg

Trevligt bojsänke! Var själv lite sugen. Var det två insert med eller ett? :)

Senast ändrad:
Kört min Sternglas i ett par dagar nu. Gillar den mer och mer! Skön som fasen att bära! Biran riktigt affordable och smakar helt ok. Glaset dyrt som fan. Köpt hos Mikkeller på Torvehallerna i Köpenhamn.

Ping @MaBr glaset ska tydligen vara till Stout, men funkar lika bra till fulöl! Är det godkänt?

IMG_20191108_181322.jpg

Innehållet är det viktiga, det vet ju alla...sen måste du det ju diskas och annat trist. Snobbarna har väl iofs RUTade betjänter för såna sysslor :rolleyes:

Haha, typ @MaBr eller!? Han är ju den största promotorn för glas! :cool:
Klart att det är godkänt men håller med @Von om att det är innehållet som är det viktiga. :D Men vadå RUT, ni vet det här med diskmaskin är rätt okej ändå, ni behöver inte vara rädda för ny teknik... :p Hade iofs druckit ur glas även om jag var tvungen att diska dem själv! På tal om det, nu är det dags för efterrätt i ett glas och jag fortsätter min fredagstradition med bok och öl i läsfåtöljen. :bookworm: Så jäkla gött!

Ledsen för inte affordable men har fått hem en passaround-klocka som ska testas. Väldigt trevlig måste jag säga! :)

Skål på er nu och skål @TerryTee! :happyhappy:

PSX_20191108_200705.jpg

Klart att det är godkänt men håller med @Von om att det är innehållet som är det viktiga. :D Men vadå RUT, ni vet det här med diskmaskin är rätt okej ändå, ni behöver inte vara rädda för ny teknik... :p Hade iofs druckit ur glas även om jag var tvungen att diska dem själv! På tal om det, nu är det dags för efterrätt i ett glas och jag fortsätter min fredagstradition med bok och öl i läsfåtöljen. :bookworm: Så jäkla gött!

Ledsen för inte affordable men har fått hem en passaround-klocka som ska testas. Väldigt trevlig måste jag säga! :)

PSX_20191108_200705.jpg

Dugges är bra grejer!

PSX_20191108_200705.jpg
Jag är den som mest dricker vanlig öl typ Norrlands mmmm Norrlands :hungry:
Men stout får jag nog testa någon gång.

Dugges är bra grejer!
Ja, de gör bra skit tycker jag. Den här smakar Banana Skids! :p

Jag är den som mest dricker vanlig öl typ Norrlands mmmm Norrlands :hungry:
Men stout får jag nog testa någon gång.
Nu får man väl inte yttra det i den här tråden men Norrlands är inte riktigt min typ av öl... Klart att du ska testa stout, finns ju tusen olika varianter! :)

PSX_20191108_200705.jpg
Grymt bra val av bärs, säkert en butler som hällt upp den åt dig :p Du vet att jag bara tramsar omkring som vanligt, skål på dig!
Oris Big Crown va?

Grymt bra val av bärs, säkert en butler som hällt upp den åt dig :p Du vet att jag bara tramsar omkring som vanligt, skål på dig!
Oris Big Crown va?
Ja, den är riktigt najs. :D Vadå trams, vem tror du att jag är? Klart att jag har en butler! :pompus:

Stämmer bra det, 36mm i brons med en jäkligt schysst grön tavla. Hade inte haft något emot att ha en sån i samlingen.

Ja, den är riktigt najs. :D Vadå trams, vem tror du att jag är? Klart att jag har en butler! :pompus:

Stämmer bra det, 36mm i brons med en jäkligt schysst grön tavla. Hade inte haft något emot att ha en sån i samlingen.
Ahh en sån som Oris presenterar som dammodell då, så jäkla fjantigt :shifty: vad är det för L2L på den?

PSX_20191108_200705.jpg
Men hur kunde jag glömma! Nåväl, själv tog jag mig även två stycken klassiker i korgen idag. Givetvis dricks de ur glas:p
AHUBXUL.jpg

Ahh en sån som Oris presenterar som dammodell då, så jäkla fjantigt :shifty: vad är det för L2L på den?
Är det inte bara armbandet som är specificerat för damer? Hur som helst så sitter den som en smäck och jag tycker att det är gött och härligt klassiskt att armbandet smalnar av så mycket. Jag vet inte vad det är för lug L2L men skulle gissa på runt 45mm. :)

• Like
Reactions: v0n
Vi kan inte redan nu avbryta en nyfunnen tradition ju! Bra att du styrde upp det där! Vad gillar du ölen, är den väldigt söt?
Damaskon är fantastisk, vilket hantverk alltså!:wideyed:
Nä, det har du rätt i, vi måste hålla liv i den. :cigar: Minst sagt, är som godis men jag tycker att den är riktigt bra. Smakar som Banana Skids så man får fina flashbacks från mellanstadietdiskoteket! :D
Har aldrig sett en Damasko på riktigt men de ser väldigt bra ut. Hade varit kul att ha en sån någon gång. :)

• Like
Reactions: M26
Sett att några här i tråden äger/har erfarenhet av Christopher Ward. Funderar på att slå till och köpa min första nu när man har rabattkod och allt.
Men min fråga är om någon vet varför priset är flera hundra billigare om man väljer att betala i pund istället för euro? Beror det bara på valutakurs eller finns det någon annan anledning till prisskillnad? Vad tycker ni att man skall välja pund eller euro?

Det billigaste, klocka, garantier och support är samma. Hittills har det alltid varit att handla i £. Vet inte varför det är/varit så stor skillnad...

Det har så vitt jag vet alltid varit billigare i pund än andra valutor oavsett växelkurs. Min teori är att de vill gynna de inhemska kunderna och tänker att övriga inte märker att de får betala ett högre pris då de automatiskt omdirigeras till eu/com/etc beroende på var man befinner sig.
@Gonzo_ Köp! I Pund. @HSKs teori är nog inte orimlig.

Nä, det har du rätt i, vi måste hålla liv i den. :cigar: Minst sagt, är som godis men jag tycker att den är riktigt bra. Smakar som Banana Skids så man får fina flashbacks från mellanstadietdiskoteket! :D
Har aldrig sett en Damasko på riktigt men de ser väldigt bra ut. Hade varit kul att ha en sån någon gång. :)
Åh, det är nog inte för mig isf! Hojta till om du är i krokarna så kan du testa den, helt klart bästa boetten jag personligen haft i min ägo

Tillbaka
Topp