• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Wotd. Hittade denna imorse inpackad i sin låda för att säljas. Nu fick den användas istället, är ju faktiskt ganska trevlig...
IMG_20191108_160748_6.jpg

Senast ändrad:
Och jag säger det nu med engång, ALLT är dyrt på Island, och då menar jag verkligen dyrt så In i h'vete.
Det har jag också hört tidigare, men trodde det normaliserats efter finanskrisen, då man fick det så dåligt ekonomiskt. Men kanske är för att man nödgas importera i stort sett allt? Btw: häftigt med Island! Aldrig varit där. Tänker mest på Bondfilmen Die Another Day. ;)

Sett att några här i tråden äger/har erfarenhet av Christopher Ward. Funderar på att slå till och köpa min första nu när man har rabattkod och allt.
Men min fråga är om någon vet varför priset är flera hundra billigare om man väljer att betala i pund istället för euro? Beror det bara på valutakurs eller finns det någon annan anledning till prisskillnad? Vad tycker ni att man skall välja pund eller euro?

Det billigaste, klocka, garantier och support är samma. Hittills har det alltid varit att handla i £. Vet inte varför det är/varit så stor skillnad...
Det har så vitt jag vet alltid varit billigare i pund än andra valutor oavsett växelkurs. Min teori är att de vill gynna de inhemska kunderna och tänker att övriga inte märker att de får betala ett högre pris då de automatiskt omdirigeras till eu/com/etc beroende på var man befinner sig.

Kört min Sternglas i ett par dagar nu. Gillar den mer och mer! Skön som fasen att bära! Biran riktigt affordable och smakar helt ok. Glaset dyrt som fan. Köpt hos Mikkeller på Torvehallerna i Köpenhamn.

Ping @MaBr glaset ska tydligen vara till Stout, men funkar lika bra till fulöl! Är det godkänt?

IMG_20191108_181322.jpg

Kört min Sternglas i ett par dagar nu. Gillar den mer och mer! Skön som fasen att bära! Biran riktigt affordable och smakar helt ok. Glaset dyrt som fan. Köpt hos Mikkeller på Torvehallerna i Köpenhamn.

Ping @MaBr glaset ska tydligen vara till Stout, men funkar lika bra till fulöl! Är det godkänt?

IMG_20191108_181322.jpg
Tycker allt det ser lite snobbigt ut men här dömer vi ingen :angel: Skål på dig!

Tillbaka
Topp