• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

I mitt tycke är Explorer ettan den ultimata Rolexen, stenhårt utseende och utstrålning. Inga valmöjligheter alls, inget tjafs. Inte är den snuskdyr heller. Skulle gneta och spara ihop deg om jag vore du :)

Äsch... där blev det ju fel. Jag har inte provat just den modellen, men jag har provat några andra kineser i samma prisklass genom åren. De känns i allmänhet så billiga att man inte borde lägga pengarna på dem. Nånting för 1000 spänn här på KS ger dig mycket mer för pengarna.

Troligen är väl exakt samma klocka men med en Rolex-logga det som säljs på nattmarkanden i Thailand också...

Alldeles för mycket kopia för att passera som tänkbart köp.

Tack, klockbröder! Lite som jag misstänkte. Känns som den ultimata Rolexen för mig. Jag får spara till den! Och/eller överväga att sälja de lite dyrare klockor jag har idag. Skulle nog ha råd då. Men man vill väl ha några olika att välja på, eller? ;)

IMG_7581.JPG

There can be only one.
Det där är funkis sprit. Minns mina tidiga studentår när jag o ett par polare som gärna åkte skidor ofta hade stroh på lager. Vi hade alltid med oss en gemensam fickplunta på studentfesterna och bara dom som tog supen ren fick smaka!

Tack, klockbröder! Lite som jag misstänkte. Känns som den ultimata Rolexen för mig. Jag får spara till den! Och/eller överväga att sälja de lite dyrare klockor jag har idag. Skulle nog ha råd då. Men man vill väl ha några olika att välja på, eller? ;)
En liten tanke här.....Ta dig en ordentlig titt på OP 36 i vitt. Den är för jäkla fin, kostar mindre o var väl istort sett den typ som sir Edmund knatade upp på Everest med.

Själv tilltalas jag av minimalism och vara OWG. Men jag kan ju inte välja vilken det skulle vara i så fall.

Kan inte låta bli att tipsa om https://klocksnack.se/threads/zeno-...016-homage-prisbump-2-11.122128/#post-3071382 också. Fortfarande en oblyg ripoff utseendemässigt men ett klart snäpp över den lägsta kinakvaliteten.

Själv tilltalas jag av minimalism och vara OWG. Men jag kan ju inte välja vilken det skulle vara i så fall.

Kan inte låta bli att tipsa om https://klocksnack.se/threads/zeno-...016-homage-prisbump-2-11.122128/#post-3071382 också. Fortfarande en oblyg ripoff utseendemässigt men ett klart snäpp över den lägsta kinakvaliteten.
Jag försöker alltid minska till så litet antal klockor som möjligt, men ... (sätt in valfri ursäkt för att alltid ha 10+ klockor).

Jag ska noga överväga den du länkade till. Den har gått mig förbi!

Tillbaka
Topp