• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Var har du köpt lådan? Letar efter något liknande..
Jag är också nyfiken. Lådan jag köpte var förvisso billig, men också under all kritik. Man kanske skulle ge vad man förväntade sig att en bra låda skulle kosta istället :banghead:

IMG_20191104_214225.jpg

Jag är också nyfiken. Lådan jag köpte var förvisso billig, men också under all kritik. Man kanske skulle ge vad man förväntade sig att en bra låda skulle kosta istället :banghead:

IMG_20191104_214225.jpg

Svårt med låda, jag vill helst ha två. En svart för sportiga och brun för vintage/dress :D Har en svart just nu, bra kvalite fick av förra jobbet som avskedsgåva när jag bytte jobb.

Trevligt se en prs-200 till höger, en klocka jag är nyfiken på numera :)

Svårt med låda, jag vill helst ha två. En svart för sportiga och brun för vintage/dress :D Har en svart just nu, bra kvalite fick av förra jobbet som avskedsgåva när jag bytte jobb.

Trevligt se en prs-200 till höger, en klocka jag är nyfiken på numera :)
Det är min konfirmationsklocka! Jag satte i ett sprajlans nytt urverk i den i våras, så nu håller den 20 år till :)

Var har du köpt lådan? Letar efter något liknande..

IMG_20191104_214225.jpg

Kanske inte jättebilligt men ändå hyfsad tycker jag, köpte en SAFE klockbox för fem år sedan. Håller bra och ganska okej finish om än inte top-notch. Såg att dem fortfarande säljer den fast den har gått upp 400kr sen jag köpte min och kostar nu 1750kr. 12 fack har den iallafall och är numer i min bättre hälfts ägo sen jag ”uppgraderade” till 54 fack :)
D1CD9909-D1BD-4793-9BB7-7A5CB62C08DA.jpeg

Senast ändrad:
Tack för tipset :) Alltid skoj att lyssna på Ozzy, känns nästan som man vore 15år igen med Ozzy ylandes på sin Sony Walkman med näsan i gräsmattan kl4 på morgonen utanför en Shellmack ...

Fasen vad jag kan relatera till den texten, blir lite nostalgisk. Vilka minnen :)

Nu har jag lyssnat, vem spelar gitarr ? Är det månne Zakk ?
Hyfsat bra låt, och vem kunde tro att han ännu besitter de röstresurserna :)

Var skeptisk till släppet, men som du säger- det låter faktiskt rätt OK! Farbror kan fortfarande... :)

Kanske inte jättebilligt men ändå hyfsad tycker jag, köpte ev SAFE klockbox för fem år sedan. Håller bra och ganska okej finish om inte top-notch. Såg att dem fortfarande säljer den fast den har gått upp 400kr sen jag köpte min och kostar nu 1750kr. 12 fack har den iallafall och är numer i min bättre hälfts ägo sen jag ”uppgraderade” till 54 fack :)
D1CD9909-D1BD-4793-9BB7-7A5CB62C08DA.jpeg
Köpte du Saab klockan jag tipsade dig om ?

Alltså jag må vara gammal, men är det inga i tråden som kan erkänna att de diggar hårdrock ??
@Nilas du har tu fri.

Jag gillar hårdrock. :)

Höjdpunkten av mina tonår musikaliskt var när jag som 16-åring fick en rom & cola av Lemmy. Eller smutta lite på en i alla fall.

Nånstans kring 30 års ålder så jag en annan idol, Ronnie James Dio, spela i min hemstad på en liten sentida Monsters of Rock-turné. Det var så bra som jag hoppats på.

Nu ligger de begravda på samma kyrkogård om jag fattat rätt. Tarvar nog ett besök om jag tar mig till Los Angeles nån mer gång.

Jag såg Robert Plant live i somras, han hyyyyylar inte helt som förr i tiden men det var ändå trevligt. På detta släpp verkar ju Ozzy ha all kraft kvar i pipan :)
Avis på Plant! Men erkänner känslan att inte gubbarna håller live; Sist jag såg både Alice Cooper och Slayer så tycker jag tyvärr inte dom var lika bra som dom en gång varit. Även om Tom Arya är jävligt cool fortfarande. Sista helgen i November ska jag se Volbeat för 3e gången, tycka vad man vill om musiken men live levererar dom alltid :)

Avis på Plant! Men erkänner känslan att inte gubbarna håller live; Sist jag såg både Alice Cooper och Slayer så tycker jag tyvärr inte dom var lika bra som dom en gång varit. Även om Tom Arya är jävligt cool fortfarande. Sista helgen i November ska jag se Volbeat för 3e gången, tycka vad man vill om musiken men live levererar dom alltid :)
Känner inte till gruppen men jag älskar att se musik live :)

Tillbaka
Topp