• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tjiho, äntligen min tur att få ett litet paket :D
7BC9C480-AD4D-4F6A-B201-2DC4CB74C3B7.jpeg
3A2A6C1B-18CC-4F27-A5D0-644100B59CE9.jpeg

Haha, svårt att se proportionerna utan referenspunkt, trodde nästan att första bilden föreställde en machete :eek: Ser ut att kunna vara en Vostok med tanke på kexen? :)
Min lilla klockpaketsöppnarkniv menar du? :hilarious:

Näh, ingen Vostok denna gången, men det blir nog en snart. Molnija TMP var det i lådan, tänkte knåpa ihop en recension om ett tag men verkar inte helt lätt att hitta info :p
DC5DCBD1-95DB-4533-A88C-8AA2542A9895.jpeg

Så jäkla snygg den där! Den får stanna framför CWn alltså?
Både ja och nej, det är en BB58 jag måste finna likvida medel till lite snabbt. Så NTH´n får stanna för stunden, bara för att jag gillar den väldigt mycket. Tänkte isåfall göra en jämförelse mellan dessa två (om jag får sålt på CW´n, vilket verkar gå trögt :) )

Både ja och nej, det är en BB58 jag måste finna likvida medel till lite snabbt. Så NTH´n får stanna för stunden, bara för att jag gillar den väldigt mycket. Tänkte isåfall göra en jämförelse mellan dessa två (om jag får sålt på CW´n, vilket verkar gå trögt :) )
BB58 står högst på min lista också, försten dit! Har du testat den på armen än?

BB58 står högst på min lista också, försten dit! Har du testat den på armen än?
Ja, jag har testat den. Fantastisk liten pjäs, jag provade den när jag hade den vanliga BB´n på armen och tyckte nog att den kändes lite liten först. Men efter det har jag mer eller mindre bytt ut alla mina dykare på 41-42mm till 40mm eller mindre och måste säga att jag trivs bra runt 40mm :)

Men det här står och faller med CW´n nu känns det som, den är nog en av dom bättre klockor jag haft under 20k. Och chansen är stor att jag köper en igen någon gång. Men just nu måste den lämna :)

• Like
Reactions: v0n
Bra val! Hade inte du en TT BB? Tröttnat på güld?

Ja, jag har testat den. Fantastisk liten pjäs, jag provade den när jag hade den vanliga BB´n på armen och tyckte nog att den kändes lite liten först. Men efter det har jag mer eller mindre bytt ut alla mina dykare på 41-42mm till 40mm eller mindre och måste säga att jag trivs bra runt 40mm :)

Men det här står och faller med CW´n nu känns det som, den är nog en av dom bättre klockor jag haft under 20k. Och chansen är stor att jag köper en igen någon gång. Men just nu måste den lämna :)
Helt underbar liten sak. Storleken är klappad och klar för min del. Dock osäker på om jag kan kombinera BB36 o 58 samtidigt, stor risk att någon hamnar i lådan så det får nog bli antingen eller för min del.
Hårda bud i Mellerud, tur det finns micros medans man funderar på livets svåra frågor :D

BB58 finns bara i 39mm mig veterligen :)
Helt rätt, my bad. Har inte stenkoll på Tudor och trodde att BB58an bara var en uppdaterad och mindre variant på samma klocka men som @Birchgrove säger så är bezelinlägget guld/gilt istället för vit på 58an, i övrigt tror jag att de är likadana?

Struntsamma, det är i alla fall en riktigt läcker klocka och jag kan verkligen förstå dess popularitet. Den är även någorlunda affordable jämfört med mycket annat.

Tillbaka
Topp