• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chumba

Rolex
@FreakyLeo @Chumba im blue dabadidabada.
C2A41F77-63F4-448B-A74C-28228FB4D544.jpeg
Blått är flott.. :cool:
 

Jungelbobo

Cartier
Beslutat att min Spinnaker får lämna klocklådan och vandra vidare till ny ägare! :)
(Läggs ut till försäljning här på forumet!)
 

Bilagor

  • IMG_20191026_180113_843.jpg
    IMG_20191026_180113_843.jpg
    640.1 KB · Visningar: 0

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Grymma bilder ändå! Lume wars är bra namn!

Tack tack :)

:D


@FreakyLeo missade jag nått här? Hade du bilder utan lume? :cool: Molnija.. har ärvt två-tre av Morfars fickur i samma märke.

Nepp, tyvärr. Den sitter ju på armen men jag är ju inte begåvad med en sånna dära smarttelefon med kamera :D Kommer säkert upp några vad det lider, ligger en bild i rysstråden annars ;) Så här ser den ut på Poljot24 iallafall, finns i ip-svart eller blästrad stål. 299€ i vanliga fall, nu 239€-249€ på sale.
5105asneuc.jpg
5105amneu2eckig.jpg



Vilken var den sista kraken? Lumen var lika stark som lågan på ett flämtande värmeljus :( Coola bilder var det iallafall :hungry:

Det var @vons fd. Grovana Coral Reef, snudd på stendöd och omöjlig att fotografera :D


*noterar på villhöverlistan*
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Bronsdinka idag, Borealis Navale. Passar bra i rusket vi har till väder. Hoppas Bore kommer åter snart. Är redo med Hakkapeliitta och 4wd på bilen så jag kan rejsa ifrån @Lindellc
1C446A7E-03F5-4657-B644-AA0118412E04.jpeg

285011FD-C41A-461B-9B65-6A2C10E45162.jpeg
C279D319-9B8A-4307-AB1B-F744010955BF.jpeg
010D0AA0-98B5-4BB4-9D8A-C76665F98BDA.jpeg
Just nu vinner du garanterat! Madames batteri har gett upp. Men inom kort ska hon åter spinna. 118hk (1987 iaf), framhjulsdrift och friktionsdäck är svårslaget, så du får en riktig match!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Är det nån som har koll på CW´s 60/60 retur-policy? Hur nitiska är dom, jag har ju kortat länken och burit klockan ett par gånger. Så plast är ju borttaget, men den är ju i nyskick utan märken.
Dessutom så ska ju returen inte påverkas av kortad länk enligt deras sida.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Är det nån som har koll på CW´s 60/60 retur-policy? Hur nitiska är dom, jag har ju kortat länken och burit klockan ett par gånger. Så plast är ju borttaget, men den är ju i nyskick utan märken.
Dessutom så ska ju returen inte påverkas av kortad länk enligt deras sida.
Skadar ju inte att prova, säg att du är grundare av Sveriges största tråd för microbrandentusiaster så löser dem säkert det ;)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Är det nån som har koll på CW´s 60/60 retur-policy? Hur nitiska är dom, jag har ju kortat länken och burit klockan ett par gånger. Så plast är ju borttaget, men den är ju i nyskick utan märken.
Dessutom så ska ju returen inte påverkas av kortad länk enligt deras sida.
Finns märken efter kortandet av länken? Sätt dit länkbitarna igen annars? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är det nån som har koll på CW´s 60/60 retur-policy? Hur nitiska är dom, jag har ju kortat länken och burit klockan ett par gånger. Så plast är ju borttaget, men den är ju i nyskick utan märken.
Dessutom så ska ju returen inte påverkas av kortad länk enligt deras sida.
Även om det skulle gå tycker jag det är en ren principsak, man returnerar inte använda varor om det inte framgår att man får göra det.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Även om det skulle gå tycker jag det är en ren principsak, man returnerar inte använda varor om det inte framgår att man får göra det.
Nej, men deras policy verkar vara ganska snäll. De har ju tex en sektion på sidan där de säljer "nearly new" och skriver att produkterna kan ha spår av användning. Det tolkar jag som att produkterna faktiskt får användas (till viss grad) innan retur
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, men deras policy verkar vara ganska snäll. De har ju tex en sektion på sidan där de säljer "nearly new" och skriver att produkterna kan ha spår av användning. Det tolkar jag som att produkterna faktiskt får användas (till viss grad) innan retur
En returnerad vara är nästan aldrig ny när den säljs igen, betyder dock inte att den är använd mer än att den är testad på armen. Förmodar du inte läst någon text där det står att man får returnera en använd klocka? Det andra du läser in verkar vara din egen tolkning. Jag hade frågat kundtjänst om jag hade funderat på att skicka tillbaka en använd klocka. Kan man returnera använda klockor är det en rätt generös tjänst som kostar dem en hel del pengar.
 
Topp