• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
BB58 finns bara i 39mm mig veterligen :)
Helt rätt, my bad. Har inte stenkoll på Tudor och trodde att BB58an bara var en uppdaterad och mindre variant på samma klocka men som @Birchgrove säger så är bezelinlägget guld/gilt istället för vit på 58an, i övrigt tror jag att de är likadana?

Struntsamma, det är i alla fall en riktigt läcker klocka och jag kan verkligen förstå dess popularitet. Den är även någorlunda affordable jämfört med mycket annat.
 

levman

Cartier
Utan tvekan, men tänk om jag skulle gilla NTH´n mer! Vilken fest det skulle va :) Sälja BB´n till fördel för en klocka som kostar ca en femtedel av BB´n :D

BB58 är underbar. Slår givetvis NTH på fingrarna men frågan är om du kan motivera premiumkostnaden..

Här är min:
A9E31958-11F1-4445-8120-C7ADB0AFE83A.jpeg
 

levman

Cartier
Ah, visste inte att de hade olika storlek. Jag vet att BB58 finns i både 39 och 41mm men TT kanske bara finns som 41? Grymt bra val i alla fall, om jag någon gång skulle bli OWG skulle jag absolut kunna tänka mig en 39mm BB58. :)

BB58 har en tjocklek på runt 11-12mm. 41an har närmare 15mm vilket är för mycket för mina taniga handleder. BB58 är enligt mig perfekt i storleksavseenden :)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Oh my, hjärtat mitt stannar varje gång jag ser den där haha. Hur känner du för den nitade länken?
Passar på att svara vad jag tycker om den nitade länken. Inget jag lägger märke till på handleden. Ett ickeproblem i min värld.
Se till att köpa den på länk och komplettera med något skönt läder (passar ju till denna vintage inspirerade pjäs) samt kanske ett MN-strap? #justmythoughts
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Passar på att svara vad jag tycker om den nitade länken. Inget jag lägger märke till på handleden. Ett ickeproblem i min värld.
Se till att köpa den på länk och komplettera med något skönt läder (passar ju till denna vintage inspirerade pjäs) samt kanske ett MN-strap? #justmythoughts
Bra, tycker spontant likadant. Har förstått att det varit en vattendelare men fattar inte riktigt kritiken. Passar på att fråga ytterligare en fråga...är det såna där keramiska skruvar/kulor i spännet? Fullständigt älskar såna där nördiga och fiffiga detaljer :)
 

FOQ

Audemars
Senast ändrad:
Topp