Satans cool, men måste fråga. Färgen? Valde du den själv eller blev det tokigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satans cool, men måste fråga. Färgen? Valde du den själv eller blev det tokigt?
När kampanjen är slut så får alla backers en sk. "Survey", där man fyller i vilken modell/modeller man önskar, och om man betalt för extra band så får man välja vilka band man vill ha i den surveyn också. Så du har gott om tid att fundera över varianter etc.!
Oceantimern kommer standard med det svarta "croco"bandet. Trenchhuntern kommer som standard med Nylonbandet. Vill du ha extra band så är det bara att lägga till vad det bandet du gillar kostar, så ser vi det sen när kampanjen är över, och du väljer ditt extraband i surveyn. Hoppas det inte var ett för rörigt svar?OK, en fråga till - jag kanske läser dåligt, men är det fritt val av band till de olika modellerna eller är det något visst det är parat med? Tänker eftersom ni satt olika pris för läder och nato-ish-banden?
Ingen aning, jag har ingen erfarenhet av varken Monchards band eller Camille Fournets tillskillnad från dig som har full koll på båda.Du tycker det ser ut som infärgat nappaläder i de präglade banden? Tror det är troligt att de skulle vara bättre än Camille Fournets band?
Jag har så otroligt svårt för stillastående sekundvisare men Voituren är riktigt läcker. Den kanske får ta min kronografoskuld...
Banden har ett tunt lager skydd på ovansidan, men dom är vegetable tanned och genomfärgade, sedan pressade för att få fram mönstret. Grainet är full grain. Banden som vår vän specifikt syftade på var dom som vi kallar "Enginner", dock är det samma grain, men klart att behandlingprocesserna skiljer lite. Sen är det klart att CF's band för $255 är grymma, och det är svårt att mäta sig med det. Det han sa var att känslan på bandet var bättre än JLC's nya box calf. Kul att få ett sånt omdöme tyckte vi!Väldigt ovanligt med fullnarv då de tappar formen när de blir våta, de är inte lackade? Dvs om du lägger en vattendroppe på ovansidan sugs den in i skinnet?
Det är väl inte helt orimligt att någon ifrågasätter en person som påstar att ett band för 279kr kan mäta sig med eller till och med är bättre än ett som kostar tio gånger så mycket?Ingen aning, jag har ingen erfarenhet av varken Monchards band eller Camille Fournets tillskillnad från dig som har full koll på båda.
Ett tunt lager skydd låter inte som det man brukar kalla top grain. Att lägga ett plastlager på nappa är är rätt meningslöst då alla fördelarna med att ha skinnets naturliga yttre skyddslager då försvinner?Banden har ett tunt lager skydd på ovansidan, men dom är vegetable tanned och genomfärgade, sedan pressade för att få fram mönstret. Grainet är full grain. Banden som vår vän specifikt syftade på var dom som vi kallar "Enginner", dock är det samma grain, men klart att behandlingprocesserna skiljer lite. Sen är det klart att CF's band för $255 är grymma, och det är svårt att mäta sig med det. Det han sa var att känslan på bandet var bättre än JLC's nya box calf. Kul att få ett sånt omdöme tyckte vi!
Ett tunt lager skydd låter inte som det man brukar kalla top grain. Att lägga ett plastlager på nappa är är rätt meningslöst då alla fördelarna med att ha skinnets naturliga yttre skyddslager då försvinner?
Gillar verkligen det bandet ni kallar Engineer, skön retroflört.
Nej absolut inte, men tonen är lite tråkig och nu var det ju inte Monchard själva som påstod det utan ett omdöme om deras produkt som dem fått till sig. Det bör kanske mer ses som riktigt gott betyg framför en faktisk jämförelse. Sen tycker jag att det är lite osmakligt att någon hackar ner på allt som kommer i dennes väg, speciellt när man påstår att inget nytt tillkommit inom klockbranchen mellan AP Royal Oak och sin egen mikroklocka. Det är i min värld ett betydligt mer magstarkt påstående än jämförelsen mellan två band.Det är väl inte helt orimligt att någon ifrågasätter en person som påstar att ett band för 279kr kan mäta sig med eller till och med är bättre än ett som kostar tio gånger så mycket?
Vet du vad det osmakligaste är? Det är att du inte klarar bemöta något sakligt utan måste dra in min person hela tiden. Fundera på det.Nej absolut inte, men tonen är lite tråkig och nu var det ju inte Monchard själva som påstod det utan ett omdöme om deras produkt som dem fått till sig. Det bör kanske mer ses som riktigt gott betyg framför en faktisk jämförelse. Sen tycker jag att det är lite osmakligt att någon hackar ner på allt som kommer i dennes väg, speciellt när man påstår att inget nytt tillkommit inom klockbranchen mellan AP Royal Oak och sin egen mikroklocka. Det är i min värld ett betydligt mer magstarkt påstående än jämförelsen mellan två band.
Oceantimern kommer standard med det svarta "croco"bandet. Trenchhuntern kommer som standard med Nylonbandet. Vill du ha extra band så är det bara att lägga till vad det bandet du gillar kostar, så ser vi det sen när kampanjen är över, och du väljer ditt extraband i surveyn. Hoppas det inte var ett för rörigt svar?
Synd att det var ett trist svar... Vilken combo var du ute efter?Svaret var tydligt men lite trist eftersom kombinationen jag vill ha kräver extra pengar. Ingen stor skada dock eftersom jag har fler 20mm-band än vad som är rimligt i lådan...
Synd att det var ett trist svar... Vilken combo var du ute efter?
Min är en 36a vilket är perfekt om man inte har hulkarmar. Den bär verkligen stort! För övrigt är den verkligen mycket bra. Perfekt finish på tavla, index och visare. (Med lupp alltså..) Riktigt fint dekorerat top grade verk som också verkar väldigt väl justerat. Går ca 1spd i snitt. Det enda jag möjligen kan anmärka på är väl AR som är sådär. Men eftersom tavlan är vit spelar det ingen roll. Tävlar med Monta om att vara den mest prisvärda klocka jag haft och en självklar keeper. Gillar man den på bild kommer man inte bli besviken!Har haft den i varukorgen flera gånger! No-date, roman, display back och handjagad. Hur är den? Berätta gärna mer. Vilken storlek valde du?
Samma combo som "vandraren" i filmen alltså. Ja, det är en grym combo. Har du redan pledgat så blir iofs totalen ändå relativt låg sett till retail.Jag tror det som lockar mest är Trenchklockan + det mörkare Engineer-bandet.., men jag har nog inte funderat klart.
Project backed!Som några andra har skrivit redan så kommer vår Kickstarter dra igång idag, klockan 16:00 Svensk tid. Skulle vara jättekul om ni ville backa, eller bara sprida ordet om att klockorna ligger uppe till någon som skulle gilla en av dom.
Och tack till alla som skrivit fina ord om dom, vi är verkligen stolta över dessa modellerna och hoppas såklart dom ska bli uppskattade av så många som möjligt!
Gällade frågan om det är Quartz, så kan jag svara att det är det. Klockorna kommer säljas för 1995kr retail sen, och i det priset har vi lagt mkt krut på finish, urtalva och straps, så för priset är det ändå en bargain tycker vi. Sen är det ju förbannat najs att klockan alltid visar tiden korrket, även efter rotation, och en "gångreserv" som mäts i år istället för timmar är ju kanon!
Jag hoppas jag inte bryter som en drös regler nu, och jag hoppas ni vill kika på Kickstartern!
https://www.kickstarter.com/projects/1055135467/oceantimer-and-trenchhunter-vintage-inspired-watches
Hej! Wb!Hej tråden.
Heeeeej Eqb!Hej tråden.
Kommer man kunna byta ut standardbandet på Oceantimern, om man så önskar?Oceantimern kommer standard med det svarta "croco"bandet. Trenchhuntern kommer som standard med Nylonbandet. Vill du ha extra band så är det bara att lägga till vad det bandet du gillar kostar, så ser vi det sen när kampanjen är över, och du väljer ditt extraband i surveyn. Hoppas det inte var ett för rörigt svar?
Tror jag kan bli kanoon. Har ett på en av airmanen, riktigt trevligt. Testa.Håller helt och fullt med, lite sugen på en med blåa sömmar till Steinyn
Välkommen tillbaka broder, du har varit saknad...Hej tråden.
Bra info! Jag var inne på deras sida i torsdags eller fredags och dessa priser var igång redan då. Verkar vara mestadels ”garagerensning”. Denna var rätt schysstDet kanske har nämnts men Spinnaker har redan dragit igång sin black friday-rea: https://www.spinnaker-watches.com/collections/black-friday
Köpte Quartz-versionen av Gentleman förra veckan. Både den och automataren finns på display hos Stjärnurmakarna Mall of Scandinavia. Riktigt nöjd efter en vecka, körde på den blåa urtavlan. Finns en bild i Quartz-tråden.Shit, inte inne i ett bra stim....