• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hittade inte i tråden? Dela gärna här med - den är ju trots allt affordable! :)
0E6EDD34-31EF-44EF-84F7-154E9D22F6CC.jpeg
E51925C8-C47D-410D-8D70-AB558203E9D9.jpeg

Min är en 36a vilket är perfekt om man inte har hulkarmar. Den bär verkligen stort! För övrigt är den verkligen mycket bra. Perfekt finish på tavla, index och visare. (Med lupp alltså..) Riktigt fint dekorerat top grade verk som också verkar väldigt väl justerat. Går ca 1spd i snitt. Det enda jag möjligen kan anmärka på är väl AR som är sådär. Men eftersom tavlan är vit spelar det ingen roll. Tävlar med Monta om att vara den mest prisvärda klocka jag haft och en självklar keeper. Gillar man den på bild kommer man inte bli besviken!
Du gör mig köpgalen! Får överväga noga. ;)

Fastna mer och mer för denna:
https://what.ch/chronograph-lcf888/

Är helt såld på LCF888/01
70163263_488106328579848_1044531261793632256_n.jpg

Verkar som om projektet inte blir backat så kommer dom ändå se till att befintliga backare får klockorna - om jag tyder kommentarsektionen korrekt. Är en saftig peng men kanske kan vara värt...?

Jag förstår att du lockas. Jag lockas själv av både projektet som sådant och av modellen LCF888/05. Nu tror jag att jag bestämt mig för att inte - det är helt enkelt en klockstil jag inte riktigt ser mig själv bära. Det krävs nog nån som är yngre eller i alla fall sportigare än mig för det. Mycket kan man beskylla mig för, men "sportig" är det få som säger.

Images-Montres-Recadrées-05-02.jpg

Visst är det en del pengar, beroende på modell kan det ju närma sig tjugo loppor när den väl momsats in i Sverige. Kombinera med att det är en "tillverkare" som inte direkt har en självklar framtid (studentprojekt). Om varumärket faller i glömska kan nog andrahandsvärdet om ett par år vara lågt. Och om man nu ska behålla den - hur är det med service? Urverket är "mostly compatible with 7753"... vad skiljer? Kan det strula? På samma tema har jag en Panerai som är modifierad på ett vis som gör att auktoriserade Panerai-verkstäder vägrar ta i den. Men under skalet är det ett "mostly compatible" standardverk modell 6497 och jag är inte så orolig för det. Även om den skulle falla till nollvärde är det ju inte värre än om jag tappade den i sjön eller värdeminskningen på en ganska billig bil bil när första ägaren tar nyckeln i handen. Jag har hellre en gammal bil och fokuserar pengarna på annat.

I andra sidan - jag har bevakat en Panerai på säljesforumet som prissänktes från strax under hundra tusen ned till sjuttio tusen och fortfarande är osåld. Det spekuleras gång efter annan om priser på Patek och Rolex där folk är rädda för att förlora ännu fler tiotusenlappar. Då är en fin klocka som man verkligen gillar för under tjugo prisvärt. :)

Hallå,
Ganska ny på klockor, men intresset har ökat mer än jag tänkt efter köpet av en skx.
Vad har ni som har lite koll att rekommendera för klockor under 5k.
Hur brukar priserna bli vi jul alt efter jul?

Hallå,
Ganska ny på klockor, men intresset har ökat mer än jag tänkt efter köpet av en skx.
Det beror på vad du gillar och söker, det finns massor av fina klockor för under 5k och det enda som begränsar är dina egna preferenser. ;)
Det förekommer inte mellandagsrea i någon större utsträckning utan det är i så fall snarare black Friday som gäller men även där är det rätt tunt.

Borde kunna komma undan ganska billigt med ett Seagull-verk. Det hade varit coolt. :)
Det hade fungerat om man vill komma undan riktigt billigt. Finns också ett från Miyota och sen givetvis 2801 och Selittas motsvarighet. Tror inte ETA/Selitta borde vara allt för dyr att köpa in i bulk?

Hallå,

Som sagts tidgare så Black Friday/Cyber Monday är billigast. Om du köper från utanför EU som det kan bli så tänk på momsen som tillkommer med 25 % på hela beloppet inkl klocka, frakt, tull-sats så du inte förköper dig.

Yema superman BF-deal just nu
Armida har kampanj runt Lucia har jag för mig.

Senast ändrad:
Det hade fungerat om man vill komma undan riktigt billigt. Finns också ett från Miyota och sen givetvis 2801 och Selittas motsvarighet. Tror inte ETA/Selitta borde vara allt för dyr att köpa in i bulk?
ETA verkar vara väldigt svårt att få tag på. Säkert inte så dyrt men de går knappt inte att köpa längre. Miyota-verk finns i alla möjliga prisklasser men det är tydligen väldigt lång väntetid på dem också. :meh:

Tillbaka
Topp