• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vart inhandlades denna? Förstått det rätt att man kan välja mellan 19 och 21 tryckt på tavlan? Tycker dom ser riktigt trevliga ut! :)
Ja dom är lite kul. Bra vintage känsla. Köpte den på watchunique.com och dom kör med 21 på tavlan. Finns en tysk sida, som jag inte kommer ihåg vad den heter, som har 19 på sina tavlor...om jag inte missminner mig.

Har hört rykten om det.
Selitta kanske vore ett bra alternativ. Något bättre tillgänglighet på dem skulle jag gissa.
Ja, det kanske vore något. Jag vet inte hur de ligger rent prismässigt jämfört med ETA men borde vara ganska likvärdigt.

Hoppas på mer seagull, behövs lite variation istället för samma verk överallt :)
Ja, Seagull hade varit kul, speciellt med en glasbaksida. Column wheel och svanhals går inte av för hackor! :D

Ja, det kanske vore något. Jag vet inte hur de ligger rent prismässigt jämfört med ETA men borde vara ganska likvärdigt.

Ja, Seagull hade varit kul, speciellt med en glasbaksida. Column wheel och svanhals går inte av för hackor! :D
Sea gull känns rent spontant väldigt prisvärda. Snygg finish, bra features osv till ett bra pris. Hur bra går dem?

När man börjar längta för mycket efter micro-klockan så får denna åka på. :)
DJPwkbg.jpg

Sea gull känns rent spontant väldigt prisvärda. Snygg finish, bra features osv till ett bra pris. Hur bra går dem?
Tex ST19 är i grunden ett mycket trevligt verk (Venus) . Har dock hört att det finns vissa kvalitetsproblem med just Seagullverken. De går oftast riktigt bra när de väl fungerar. Men variansen är nog lite för hög mellan verken för att fler tillverkare ska våga använda dem. Riktigt prisvärda dock :)

Jag tror sveiattan (isländskt 'fult' ord) att kameran i min iPhone har -3.4 megapixlar :hungover:
Jag hade (har) en iPhone 5 och min Nokia har 2mpix :D Kollade på ny fån till min sambo, kikade på Nokia, 48mpix i en telefon, så utvecklingen går framåt :)

15mpix i en kompaktkamera är snudd på antikt idag, men så är kameran 7år gammal också. Det skojiga är att den har tre sensorer på vardera 15mpix. En sensor för rött, en för blått och en för grönt som den sen trollar ihop till en bildfil (på 50mb!). Man får väldigt mycket detaljer då :D

Jag hade (har) en iPhone 5 och min Nokia har 2mpix :D Kollade på ny fån till min sambo, kikade på Nokia, 48mpix i en telefon, så utvecklingen går framåt :)

15mpix i en kompaktkamera är snudd på antikt idag, men så är kameran 7år gammal också. Det skojiga är att den har tre sensorer på vardera 15mpix. En sensor för rött, en för blått och en för grönt som den sen trollar ihop till en bildfil (på 50mb!). Man får väldigt mycket detaljer då :D
Jag är gammaldags av mig haha, i kombination med sparsam på gränsen till snål genereras stagnation deluxe :)

Vem bryr sig om många megapixlar? 11,8Mpixel represents! :D
z4ukFGR.jpg

6j3Gh4P.jpg

N3ANp0t.jpg

Qu4cNd8.jpg

eRjpnmX.jpg

d8tWXvd.jpg

d2bN9ZY.jpg

Den där kameran är en riktigt udda fågel. Me like. :happyhappy:
Tackar :) Är barnsligt förtjust i udda kameror. Köpte den i ren frustration efter att ha missat en DP3 på fotosidan men jag tänkte att en DP2 säkert kunde ersätta min 10år gamla GXR A12 som primär klockfotokamera. Det kan den inte :p Båda två är APSc kompakter med 30ish mm fast brännvidd men närgränsen gör att DP2 får användas i något annat syfte :) GXR:en är ju nästan en lika udda fågel som DP2:an... och jag har två :D
DFAEC451-AC1F-44B0-93A4-5F38AD6A1055.jpeg

Tillbaka
Topp