Du har förärats med ett recensionsexemplar?Monchard's nya Oceantimer är riktigt trevlig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har förärats med ett recensionsexemplar?Monchard's nya Oceantimer är riktigt trevlig!
Snygg! Lite lik AVI-8:as modeller som jag spammas med på fejjan ibland. De har jag dock bara hört dåligt om (kvaliteten).Spam. Men haha, den är så bra.
Har haft den i varukorgen flera gånger! No-date, roman, display back och handjagad. Hur är den? Berätta gärna mer. Vilken storlek valde du?Wotw... Stowa...Sjukt nöjd med denna! I brist på en Reverso (som ju iofs inte är så lik) så ger denna på något underligt sätt samma känsla. Fantastisk nivå på finish, rekommenderas skarpt!
Stämmer bra det!Du har förärats med ett recensionsexemplar?
Jättefina båda varianterna. Jag ska gå in kl. 16 och kolla på erbjudandet. Kan bli en backning.Stämmer bra det!
Kul att de vågade låna ut denna prototyp.
Snygg! Lite lik AVI-8:as modeller som jag spammas med på fejjan ibland. De har jag dock bara hört dåligt om (kvaliteten).
Som några andra har skrivit redan så kommer vår Kickstarter dra igång idag, klockan 16:00 Svensk tid. Skulle vara jättekul om ni ville backa, eller bara sprida ordet om att klockorna ligger uppe till någon som skulle gilla en av dom.
Och tack till alla som skrivit fina ord om dom, vi är verkligen stolta över dessa modellerna och hoppas såklart dom ska bli uppskattade av så många som möjligt!
Gällade frågan om det är Quartz, så kan jag svara att det är det. Klockorna kommer säljas för 1995kr retail sen, och i det priset har vi lagt mkt krut på finish, urtalva och straps, så för priset är det ändå en bargain tycker vi. Sen är det ju förbannat najs att klockan alltid visar tiden korrket, även efter rotation, och en "gångreserv" som mäts i år istället för timmar är ju kanon!
Jag hoppas jag inte bryter som en drös regler nu, och jag hoppas ni vill kika på Kickstartern!
https://www.kickstarter.com/projects/1055135467/oceantimer-and-trenchhunter-vintage-inspired-watches
Stort tack! Så snällt sagt!Oceantimern i den färgkombo på bilden här är nog något av det snyggaste jag sett på länge!
38mm är inget för mig men ändå, otroligt fin dressklocka!
Bra jobbat
Håller med! Quartz är för mig inte jätteintressant men den vita tavlan tilltala mig!Oceantimern i den färgkombo på bilden här är nog något av det snyggaste jag sett på länge!
38mm är inget för mig men ändå, otroligt fin dressklocka!
Bra jobbat
Stort tack! Så snällt sagt!
Bara av nyfikenhet, är det för att den är för liten för dig eller kanske för stor? Bara nyfiken som sagt!
Tack än en gång!
Som några andra har skrivit redan så kommer vår Kickstarter dra igång idag, klockan 16:00 Svensk tid. Skulle vara jättekul om ni ville backa, eller bara sprida ordet om att klockorna ligger uppe till någon som skulle gilla en av dom.
Och tack till alla som skrivit fina ord om dom, vi är verkligen stolta över dessa modellerna och hoppas såklart dom ska bli uppskattade av så många som möjligt!
Gällade frågan om det är Quartz, så kan jag svara att det är det. Klockorna kommer säljas för 1995kr retail sen, och i det priset har vi lagt mkt krut på finish, urtalva och straps, så för priset är det ändå en bargain tycker vi. Sen är det ju förbannat najs att klockan alltid visar tiden korrket, även efter rotation, och en "gångreserv" som mäts i år istället för timmar är ju kanon!
Jag hoppas jag inte bryter som en drös regler nu, och jag hoppas ni vill kika på Kickstartern!
https://www.kickstarter.com/projects/1055135467/oceantimer-and-trenchhunter-vintage-inspired-watches
38mm är för litet för mig, jag har en sweetspot 4-5mm över det
Kaaanske att jag hade vågat mig på den om den varit 40mm bara för att den är så snygg!
Dock är 38 helt rätt för den stora skaran köpare av denna typ av klocka så bry er inte om mig
Quartz kan jag tycka är trevligt ibland när man bara vill kasta på sig en klocka och dra!
HAQ är något som lockar för tillfället, spännande med termokompenserat, ultratunt osv.
En värld jag aldrig satt min fot i men vem vet, när ni kommit dit kanske jag är redo
Jag lär nog backa faktiskt.Bra ni kör på Quartz, för lite roliga klockor med det i vettigt format! Lycka till ska läsa på lite mer sen ser iaf trevliga ut
Visst är det så!Låter ju klyschigt men oftast en vanesak, jag har kört allt mellan 48mm dykare till 26mm rektangulär dressklocka
Vad roligt att du kanske backar! Stort tack!Jag lär nog backa faktiskt.
@JohnMonchard när levereras dessa?
Visst är det så!
Jag väljer numera bort dykare över 43mm och stora G-shocks, det funkar bara inte.
Tyvärr är det lika illa åt andra hållet.
Har försökt med dykare på 40mm men det gick inte...
Kaaanske vågar testa en dressare på 40mm om det dyker upp någonting jag gillar. (Vilket är ytterst sällan dock)
Jag tipsade en polare som rockar den storleken, hoppas han nappar ”trots” quartz, hade gärna klämt på en av dessa skönheter!Jag lär nog backa faktiskt.
@JohnMonchard när levereras dessa?
Vi ska se om vi kan få till en sk. "passaround" sen efter vi tagit leverans. Ska bara lära mig hur det funkar osv.Jag tipsade en polare som rockar den storleken, hoppas han nappar ”trots” quartz, hade gärna klämt på en av dessa skönheter!
Hade önskat att jag klickade med klockor 40mm och under, ser grejer i den här tråden typ dagligen som lockar men väl på armen... noop, not for meDenna storlekshysteri... dykare på 39-40 mm och dressare på 35-38 mm verkar vara min sweetspot.. För stunden. Men jag har klockor i andra storlekar med. Det är ju helheten som ska funka.
Varför sålde jag den? Borde jag reda på en blå sådan nångång! 43mm och svepande sekundvisare, rena drömmen
Som Moncharden ovan, stilren med blå visare utan sekund och de subtila matchande strecken på tavlan.Jag har alltid sagt jag gillar små klockor. Men min absoluta favorit just nu är en Panerai Luminor på 44mm. Dessutom handjagad och utan sekundvisare. Man blir lugn av den klockan.
Då är vi live.
Backat!Då är vi live.
Japp. Klockorna skickas från Sverige. Frakt och moms är inräknat. Priset du ser är det du betalar.Moms är inräknad i priserna?