• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Som siste man ut i Dan Henry-PA:n så har turen då kommit till mig. Nyss öppnat paketet och iklätt mig klockan. Bra storlek och en skön förstakänsla. Mjukt band som verkar riktigt bra. Gillar verkligen supercompressor-looken. Kanske lite plastig känsla i den roterande bezeln.
image.jpg

image.jpg

Kemmner? Är inte det den där jobbiga tysken som är sjukt svår att få tag på och rätt kass på att faktiskt leverera ut sin klockor..? Letade runt ett tag efter en specifik model men gav upp... Lättare att få tag på en Hulk till list än en Kemmner :p
Om man mejlar honom och ber att bli uppsatt på hans mejlinglista så får man utskick när han har något att sälja.

Hur är kvalitén på länkarna från Steinhart?
Tycker det är bra kvalitet, framför allt för sitt pris. Liksom urverken är klassen bättre, elaboré, verkar det mesta hålla lite bättre kvalitet. Länkarna är t.ex. skruvade, relativt tunga och gedigna. Spännena är väl normalstandard skulle jag kalla dem. Sen har Steinhart mesh armband med minijustering som tillbehör, också av bra kvalitet tycker jag alltså.

Okej! Jag fattar hinten! ;) Övervägde först om jag skulle posta seikon här eller inte. Men eftersom jag känner mig mest hemma häe gjorde jag det, men håller med om att vi inte ska posta massa Seikos och annat bara för det är billigt.

Slänger in en bild på min före detta Hammerhead som nu vandrat vidare som kompensation :D

IMG_20171017_145308_955.jpg

Det handlar inte om din Seiko, @Hjelm ;)
Men det som var en fin avgränsning med diskussioner om mikromärken från små entusiastföretag blev urvattnat med klockor som redan har flera andra trådar kring sig och som kommer från enorma tillverkare. Enligt mig då.

Det handlar inte om din Seiko, @Hjelm ;)
Men det som var en fin avgränsning med diskussioner om mikromärken från små entusiastföretag blev urvattnat med klockor som redan har flera andra trådar kring sig och som kommer från enorma tillverkare. Enligt mig då.

Tråden kanske borde heta "Mikromärken och mindre kända affordables" alternativt "Mikromärken och mindre omtalade affordables".

Vet inte om Orient är något mikromärke, men de är iallafall affordable!
Är riktig nöjd med denna Orient Ray 2 med annan bezel och strapcode länk :)
223BD6E7-1781-48B3-B25D-FF180B0A999B.jpeg
Orient ägs väl till stor del av Seiko numer har jag förstått?! Visar återigen på den svåra dragningen i definitionerna. Tror inte det är så viktigt att hitta gränserna, bra om det kan vara lite högt i tak så länge det kommer fram intressant info och kul bilder. Sen kan man väl välja lite själv efter omdöme. Jag har visat fram nån Glycine och nån Seiko Alpinist här fast det finns andra lämpliga trådar. Här är ju trevligt, intressant och lärande att vara och så länge det är så...
Här en bild på min GMT polaris, är detta för lite mikro och affordable? Inte så vanlig tror jag även om Orient är hyfsat stort och priset är/var klart överkomligt som ny.
IMG_20180809_114639_1.jpg

Gårdagens affordable. Alla borde haft en skx007/013 i sin samling någon gång?
IMG_20180808_194933_746.jpg
Har kommit och gått några såna. Blir inte vän med att vara utan manuellt uppdrag tyvärr, samt att jag upplever dem som ganska "bulliga" tack vare korta l2l (har iofs enbart haft 007). Ruskigt fin bild dock, vad fotar du med?

Tillbaka
Topp