• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Orient ägs väl till stor del av Seiko numer har jag förstått?! Visar återigen på den svåra dragningen i definitionerna. Tror inte det är så viktigt att hitta gränserna, bra om det kan vara lite högt i tak så länge det kommer fram intressant info och kul bilder. Sen kan man väl välja lite själv efter omdöme. Jag har visat fram nån Glycine och nån Seiko Alpinist här fast det finns andra lämpliga trådar. Här är ju trevligt, intressant och lärande att vara och så länge det är så...
Här en bild på min GMT polaris, är detta för lite mikro och affordable? Inte så vanlig tror jag även om Orient är hyfsat stort och priset är/var klart överkomligt som ny.
IMG_20180809_114639_1.jpg
Herregud vad snygg!!! Ref?

Herregud vad snygg!!! Ref?
Kul att du tycker det, jag med. Ref FDJ05003W, köpt på SeriousWatches i okt-nov 2017, vill minnas att priset var runt 3500 kr inkl frakt (och moms då SW är inom EU). Lite data; urverk 40P51, diameter 42 mm, höjd 11,9 mm, bandhornsbredd 22 mm, l2l 47 mm, wr 5 atm. Youtube har en del reviewer:
. Visarna är läckra med nån sorts sunburst, blir riktigt blåa i rätt ljus. Använder den inte så mycket här på kusten då den bara har 5 atm, föredrar badbara, men i stan kommer den till nytta ofta.

Orient ägs väl till stor del av Seiko numer har jag förstått?! Visar återigen på den svåra dragningen i definitionerna. Tror inte det är så viktigt att hitta gränserna, bra om det kan vara lite högt i tak så länge det kommer fram intressant info och kul bilder. Sen kan man väl välja lite själv efter omdöme. Jag har visat fram nån Glycine och nån Seiko Alpinist här fast det finns andra lämpliga trådar. Här är ju trevligt, intressant och lärande att vara och så länge det är så...
Här en bild på min GMT polaris, är detta för lite mikro och affordable? Inte så vanlig tror jag även om Orient är hyfsat stort och priset är/var klart överkomligt som ny.
IMG_20180809_114639_1.jpg
Precis, jag definierade som sagt inte Orient som ett mikromärke. Men än dock affordable, vilket jag definierar klockor som är väldigt prisvärda och där man inte betalar någonting för märket utan bara den fysiska varan!
Din orient var också riktigt fin :)

Fan, den va ju intressant ju. En variant på en ouppnålig 5517 för 600 spänn typ.
Automatisk, 41mm.
Undrar hur den står sig mot Steinharts OVM.

Jag har både den och en Steinhart OVM 39. Finish, byggkvalité och detaljer är klart bättre på OVM:n, likaså verket. Men för en 1/3 av priset mot en ny OVM så blir den klart attraktiv.
Som ren beater betraktat är den ett kap.

Tillbaka
Topp