• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kanske bara rendern som är dålig?
Ja, måste ju va redern. För mig så faller det på icke-keramisk ring samt att jag inte riktigt tycker att Sandwich passar på klockan.
En kan alltid hoppas. Tyvärr tycker jag att många tillverkare misslyckas på denna punkt. Ser helst att de skulle skippa datumförstoringen, men om de ändå försöker så kan de åtminstone se till att få det rätt. Ser fördj-vligt ut med en datumförstoring som inte förstorar...

AR, men framgår inte vilken/vilka sidor
Safirglas
Double domed
Låter som ett bra val. Double domed gömmer ju en del av tjockleken på klockan. Har du haft double domed förr? Annars kan kanten/fasningen på glaset påverka? En sista faktor som jag inte riktigt vet hur den fungerar är att man ibland ser glaspackningen väldigt tydligt

Låter som ett bra val. Double domed gömmer ju en del av tjockleken på klockan. Har du haft double domed förr? Annars kan kanten/fasningen på glaset påverka? En sista faktor som jag inte riktigt vet hur den fungerar är att man ibland ser glaspackningen väldigt tydligt
Nix, första. Efter att ha funderat en stund tror jag inte längre det har med glaskvalitet att göra, utan snarare en olycklig kombo av att ljusspeglingar från fasningen träffar sifferindex och att index-vitt har en lite väl stark artsyfartsy toning mot gulgrått som sänker kontrastvärdet mellan tavelgrått och indexvitt till en nivå som inte klarar ljusspeglingarna så bra.

Tio poäng till mig för världens längsta mening :)

I help moderate a watch enthusiast Facebook group called "Kickstarter Watches & Horology Microbrands".
Right now we're running a give-away contest for a prototype Straton Speciale watch from Straton Watch Co.
https://www.facebook.com/groups/kickstarter.watches/
38509677_2040095162985958_2815072173121601536_n.jpg

All are welcome to participate in the give-away contest by being a member of the group and adding three other people to the group and tagging them in the contest's thread.
If you're interested to participate and have a chance to win a free prototype watch you're welcome to join and enter the contest.

We don't allow any posts or advertisements from watch brands and marketers so there is a lot less "spam" than in many other Facebook watch groups, similar to here . :)
Here is a link to the group https://www.facebook.com/groups/kickstarter.watches/

I help moderate a watch enthusiast Facebook group called "Kickstarter Watches & Horology Microbrands".
Right now we're running a give-away contest for a prototype Straton Speciale watch from Straton Watch Co.
https://www.facebook.com/groups/kickstarter.watches/
38509677_2040095162985958_2815072173121601536_n.jpg

All are welcome to participate in the give-away contest by being a member of the group and adding three other people to the group and tagging them in the contest's thread.
If you're interested to participate and have a chance to win a free prototype watch you're welcome to join and enter the contest.

We don't allow any posts or advertisements from watch brands and marketers so there is a lot less "spam" than in many other Facebook watch groups, similar to here . :)
Here is a link to the group https://www.facebook.com/groups/kickstarter.watches/
Joined!

Någon som äger en Filippo Loreti? En liten crowd-funded tillverkare som mecka ihop "exklusiva" klockor för billig peng?
Du gör nog rätt i att skriva "exklusiva". Min erfarenhet är att de (precis som DW tex) är väldigt duktiga på marknadsföring och att du inte får i närheten av vad du betalar för kvalitetsmässigt. Jag skulle kolla åt ett annat håll

Min första micro dykare, vid första anblick och känsla är jag väldigt nöjd. Känns som att detta var ingången till någonting mycket större. Redan sugen på en tisell, CW60, Steinhart etc. Vilket gift!
_20180807_200449.JPG
Mycket snygg klocka! Jag har en själv och är väldigt nöjd. Stilig men samtidigt känslan av att den är ett verktyg.

Min första micro dykare, vid första anblick och känsla är jag väldigt nöjd. Känns som att detta var ingången till någonting mycket större. Redan sugen på en tisell, CW60, Steinhart etc. Vilket gift!
_20180807_200449.JPG

Har du lust och dela lite tankar kring klockan i tråden. Den ser välgjord ut. Saknas något tycker du ?

Har du lust och dela lite tankar kring klockan i tråden. Den ser välgjord ut. Saknas något tycker du ?
Har som sagt haft den en halv dag så kan inte säga något angående funktionen. Men utifrån sett är den väl exakt det jag vill ha. Clean dykare men med sunburst blir den otroligt häftig i solljus. Länken mer solid än vad jag hört folk säga, tyngden i den förvånade mig. Tror den skulle kännas lätt på armen men en robust klocka för sitt pris. Kanske saknar datum men känns så stilren utan att det är nog det bästa trots allt.
Ska fota lite fina bilder under morgondagen och hålla lite koll på hur urverket jobbar.
Men som sagt hittills väldigt nöjd över klockan, mycket klocka för pengarna. :)

Såg lite nyheter från oceantime.

Davosa har släppt en rad nya varianter av "Ternos" i svart, svart/stål och two-tone roseguld bland annat en begränsad upplaga i brons.
DAVOSA Argonautic Automatic BRONZE BLUE.jpg

DAVOSA Ternos Pro BLACK SUIT 05.jpg

DAVOSA Ternos Pro BLACK SUIT 07.jpg

Produktbild_Ternos rose.jpg

Nja beror väl på vad som menas med behandlad. Jag har "tvingat" fram mer patina om det är det du söker? Kommer jämnas ut de närmsta dagarna vid användande också
Vet faktiskt inte hur man gör med klockor men oftast vill kan inte att de är fläckiga när kunden får dem. Andra typer av varor kan ha lite skyddande olja på sig tex. Men om du har skyndat på processen så lär det vara huvudanledningen.

Har som sagt haft den en halv dag så kan inte säga något angående funktionen. Men utifrån sett är den väl exakt det jag vill ha. Clean dykare men med sunburst blir den otroligt häftig i solljus. Länken mer solid än vad jag hört folk säga, tyngden i den förvånade mig. Tror den skulle kännas lätt på armen men en robust klocka för sitt pris. Kanske saknar datum men känns så stilren utan att det är nog det bästa trots allt.
Ska fota lite fina bilder under morgondagen och hålla lite koll på hur urverket jobbar.
Men som sagt hittills väldigt nöjd över klockan, mycket klocka för pengarna. :)

Vi väntar med spänning på massa bilder ;P typ alla vinklar :)

Vet faktiskt inte hur man gör med klockor men oftast vill kan inte att de är fläckiga när kunden får dem. Andra typer av varor kan ha lite skyddande olja på sig tex. Men om du har skyndat på processen så lär det vara huvudanledningen.
Jag tror att tillverkare skickar dem utan beläggning eller liknande, bara rengjorda eller vad man kan kalla det. Vet det inte säkert men baserar det på att flera tillverkare skriver att klockorna börjar patineras så fort de packas (gissar att det är för att friskriva sig från kunder som inte vet hur brons/mässing reagerar). Fotot på min togs direkt efter min lilla behandling och således finns vissa fläckar som inte sitter så hårt fast och därför kommer jämnas ut. Men det återstår såklart att se. Tjusningen med patina på tex brons är ju att man bara kan börja om vid ett ickeönskat resultat :)

Aquatico är vattendelare precis som Davosa men med snowflake istället.

Hittat nya källor for reviews av micromärken på youtube.
  • Watch Addiction Watch Reviews
  • Just One More Watch
  • Watch on

De bland går bland annat igenom:
  • Richard Legrand
  • Aquatico Sea star 300
ssaa.jpg

AQUATICO Sea Star BRONZE for HK DIVERs.jpg

Senast ändrad:
Aquatico är vattendelare precis som Davosa men med snowflake istället.

Hittat nya källor for reviews av micromärken på youtube.
  • Watch Addiction Watch Reviews
  • Just One More Watch
  • Watch on

De bland går bland annat igenom:
  • Richard Legrand
  • Aquatico Sea star 300
ssaa.jpg

AQUATICO Sea Star BRONZE for HK DIVERs.jpg
Just One More Watch är grymt bra! Min favoritkanal på YT.

Tillbaka
Topp