FOQ
Guld
Härliga måndag. FedEx kom på besök och lämnade en ny godbit, samt en länk till en tidigare godbit.
Satfläsk vad snygg IRL!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härliga måndag. FedEx kom på besök och lämnade en ny godbit, samt en länk till en tidigare godbit.
Får ta en kik på fliegersen också när det väl blir dags!Coolt! Klar du ska. Kan rekommendera deras fliegers i brons också!
Kommande från Venturo som bygger på "R" ref. 3139
Venturo Field Watch #2
- 42mm case, 48.5mm lug to lug, 13mm height
- Lug width 22mm
- Alternating surface finishing
- Old radium colored Super-LumiNova
- Matte and sunburst dials available
- Seiko SII NH35 movement
- Box-shaped sapphire crystal
- Solid caseback
- Water resistant to 200m
$399.
As you may know, Venturo is Gruppo Gamma’s spin-off and its focus is on more affordable movements.
Venturo’s first model, the Field Watch #1, was based on the design of GG’s Chrononaut and inherited GG’s distinguishing features.
Venturo’s second model, likewise, embodies GG’s design principles - and cues - but has its own flair.
Its resemblance to the Field Watch #1 is clear and it has to be... they’re both Venturo! But you’ll also see how it so resembles GG’s Peacemaker and Vanguard, and if you have a very keen eye you’ll also notice how it took cues from the Divemaster.
But you’ll also see why we created this. We reimagine vintage designs, and this is based on the elusive Rolex Ref 3139 and reimagined to deliver the wrist presence of a.. ehem.. Panerai.
Inte ännu men lär komma snart. Håller med om tjockleken och hade gärna sett att den är något lägre men om man ska tro Naoki som står bakom Gruppo Gamma och Venturo så är tanken med höjden att den ska ha "wrist presence" av en Panerai; om det verkligen är så eller om det beror på produktionsbegränsningar har jag ingen aning om. Cool är den i alla fall!Cool klocka! Är det pre-order på den? Ser lite tjock ut, men det kanske är personen på bilderna som inte bör upp riktigt.
Inte ännu men lär komma snart. Håller med om tjockleken och hade gärna sett att den är något lägre men om man ska tro Naoki som står bakom Gruppo Gamma och Venturo så är tanken med höjden att den ska ha "wrist presence" av en Panerai; om det verkligen är så eller om det beror på produktionsbegränsningar har jag ingen aning om. Cool är den i alla fall!
Zelos Hammerhead Steel MeteroiteVilka har du?
Nja, det räcker med en
Här har du länken där man kan konfigureraJapp det var det jag syftade på, tack då vet jag Vet att man kunde konfigurera lite som man ville direkt på sajten förut
Zelos Hammerhead Steel Meteroite
Zelos Swordfish Cobalt Blue
Zelos Swordfish Teal
Var inte så förtjust i utseendet på ver1 men tavlan på ver2 ser ju dock galet lovande ut. Jobbigt nu. Ska först bara intala mig själv att jag inte behöver en till Hammerhead.Snyggt! Makon är lätt en av de bästa jag ägt!
Ser riktigt trevlig ut! Gärna fler bilder. Min vita har inte dykt upp ännu, hoppas att den kommer inom kort.Då är den äntligen hemma! Tycker den ser schysst ut än så länge. Ska fixa länken och lite sånt sen blir det nog lite mer bilder.
Stör mig dock lite på att Lumen är i olika nyans på visarna och tavlan, har kanske med tjocklek att göra?
Anyways, här kommer första bilden från mig. Ber om ursäkt för kass mobilbild.
Grattis! Mycket fin den där..Nu har min vita dykt upp. Trevlig sak som är galet skön att ha på armen. Känns knappt att den är där.
Såg det där förut, mycket intressant måste jag säga.
Blir spännandeSåg det där förut, mycket intressant måste jag säga.
Jag gillar ju som bekant min NTH och har höga förväntningar på denna.
Oj, såg ut att passa mig. Finns det mer info/bilder någonstans?
Ser mycket spännande ut.
Riktigt cool. Jag har aldrig sett någon annan variant än 450 tidigare men den här var mycket tuffare! Långt ifrån affordable gissar jag?Det var ett tag sedan de här fick handledstid
Finns det några Alpha Daytona här i tråden? Har haft ett par förut men blivit sugen på en med silvertavla nu. Funderar dock på om man vill ha svart eller silverfärgad glasring?
Grattis. Ser bra ut!Nu har min vita dykt upp. Trevlig sak som är galet skön att ha på armen. Känns knappt att den är där.
Jag har den här:
tycker faktiskt den var mycket bättre än väntat.
Nu har min vita dykt upp. Trevlig sak som är galet skön att ha på armen. Känns knappt att den är där.
Tänk om den vore 39 mm, tyvärr är den väl 43 som de andra ocean2orna. Annars...Från Steinhart:
Good morning guys, we wish you all a great start into the week and hope you are all looking forward for Black Friday
We will start with selling our new limited edition on Thursday the 28th at 12 CET until the 30th at 12 CET with a discount of 30%
Have a nice week