• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis! Grymt, nu är vi klocksvågrar :D

Tack! Verkligen kul att OB valde Gulf färgerna för omväxlings skull, det blev mycket lyckat enligt min mening :)
Detsamma!
Haha japp :)
Uppenbarligen har vi lika bra smak!

Edit: förresten @M26 , var inte länken oerhört lång?? Jag har 18cm handled och fick ta bort sex länkbitar. Har jag nog aldrig behövt förr

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: M26
Nån som är sugen på en Tisell? Varit på spa i Korea och fungerar felfritt.
Mycket klocka för lite pengar :)
20190716_163847.jpg
Blev det ordning på den till slut? Inte den som var nere och fick bristfällig service?

Kollade lite specs, den där verkar vara en riktigt bra dinka. Snudd på perfekta specs, 40mm i diameter, 11m tjock, 20mm luggar, safir m. ar, Miyota 9015... Hoppas den är lika bra i verkligheten som på pappret, färgkombon är ju grym också :D
Det är den! Har haft min andra seastar sedan i somras och det enda jag möjligtvis kan klaga lite på är en något "sladdrig" bezel action

Härliga måndag. FedEx kom på besök och lämnade en ny godbit, samt en länk till en tidigare godbit.
psGvKau.jpg
nOw6rT0.jpg
Oj, stor skillnad på den nya jämfört med den gamla. Tycker den gamla ser mycket dyrare och bättre ut. Vridringsinlägget blir platt och tavlan naken. Då tycker jag också att dem gamla var riktigt lyckad.

Kollade lite specs, den där verkar vara en riktigt bra dinka. Snudd på perfekta specs, 40mm i diameter, 11m tjock, 20mm luggar, safir m. ar, Miyota 9015... Hoppas den är lika bra i verkligheten som på pappret, färgkombon är ju grym också :D
Ja, färgerna blev full pott, storleken också. Bär mer som en 38-39mm. Om jag ska anmärka på något så är det väl länken och spännet som kan kännas lite grann som "tenn" typ :D

Det är den! Har haft min andra seastar sedan i somras och det enda jag möjligtvis kan klaga lite på är en något "sladdrig" bezel action
Min bezel känns riktigt tajt och fin utan något som helst spel, nästan lite för tajt :) En kul grej är att man kan mixa friskt mellan alla visare och tavlor som OB erbjuder utan extra tillägg, dvs. Man behöver inte ha exakt det som erbjuds direkt via sajten. Jag var nära att ta neongul minut- och sekundvisare men ändrade tillbaka till ordinarie konfiguration då jag var rädd att det skulle bli för avvikande :)

Oj, stor skillnad på den nya jämfört med den gamla. Tycker den gamla ser mycket dyrare och bättre ut. Vridringsinlägget blir platt och tavlan naken. Då tycker jag också att dem gamla var riktigt lyckad.
Tycker att de båda har sina fördelar. Jag gillar att de är så olika, då kan jag behålla båda med bättre samvete :) Tycker att safirbezel var rätt väg och gå med de blekta färgerna, istället för keramiskt. Gällande tavlan är jag nog böjd att hålla med om tavlan. Gillar texten mer än loggan i nuläget åtminstone

Ja, färgerna blev full pott, storleken också. Bär mer som en 38-39mm. Om jag ska anmärka på något så är det väl länken och spännet som kan kännas lite grann som "tenn" typ :D

Min bezel känns riktigt tajt och fin utan något som helst spel, nästan lite för tajt :) En kul grej är att man kan mixa friskt mellan alla visare och tavlor som OB erbjuder utan extra tillägg, dvs. Man behöver inte ha exakt det som erbjuds direkt via sajten. Jag var nära att ta neongul minut- och sekundvisare men ändrade tillbaka till ordinarie konfiguration då jag var rädd att det skulle bli för avvikande :)
Skönt! Min har en del "backplay". Både på denna och min tidigare

Trodde jag med men tydligen finns inte den möjligheten längre (?) :( Det gick dock på förra SeaStar60

Tycker att de båda har sina fördelar. Jag gillar att de är så olika, då kan jag behålla båda med bättre samvete :) Tycker att safirbezel var rätt väg och gå med de blekta färgerna, istället för keramiskt. Gällande tavlan är jag nog böjd att hålla med om tavlan. Gillar texten mer än loggan i nuläget åtminstone
Har du haft den typen av akrylinlägg där index är lysmassefyllda ihåligheter? Någon som gjort sådana i modern tid? Tycker de är riktigt läckra så när något bara är nästan så bra klarar jag inte riktigt av det.

Jag mejlade efter att jag lagt ordern och frågade om man kunde byta ut vissa delar och det var inga som helst problem enligt Justin, förutsatt att det var vad du syftade på :)
Japp det var det jag syftade på, tack då vet jag :) Vet att man kunde konfigurera lite som man ville direkt på sajten förut

• Like
Reactions: M26
Har du haft den typen av akrylinlägg där index är lysmassefyllda ihåligheter? Någon som gjort sådana i modern tid? Tycker de är riktigt läckra så när något bara är nästan så bra klarar jag inte riktigt av det.
Nej, aldrig haft. Kanske är tur då, att jag inte har ett sådant att jämföra med

Nu har Zelos släppt nya Hammerhead med vridringsinlägg i meteorit. Ser ju lagom kaxig ut! Finns även med alla de klassiska färgerna och vridringsinlägg i keramik också. :)

Edit: Lägger in en länk med. https://zeloswatches.com/collections/hammerhead2
zelos2.JPG

Jag tröttnade ganska fort på min, men kan tillägga till dom som är nya för modellen att den bärs som en Turtle. Med andra ord mycket mindre och fullt godkänt trots 44 mm.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp