Greve Carl-Magnus
Basic
Frukostbild
Den är så himla salt den där Helson.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frukostbild
Kör min Ocean7 mkt (jämnt) just nu, förutom att det är en homage (vilket inte känns 100% men vet originalet iof ska ägas när jag har råd även om det kommer ta lång tid) är den väldigt trevlig! Extremt skön att bära
Oj vad cool, den var. Var hittar man en sådan?
Var har du handlat dessa någonstans?Har nyligen köpt ett par Geckota pilotklockor
Kanonkvalité för lite pengar.
Här är en bilder på den ena.
Dom finns på: https://www.watchgecko.comVar har du handlat dessa någonstans?
Jag är också sugen på en scurfa för att testa! Var fick du tag på den?Får jag vara med i gänget nu också?
Införskaffade en Scurfa för att ha med mig på semestern för bad som jag inte behöver vara så rädd om.
Rätt mycket pang för pengen, Kupat AR behandlat safirglas, tät till 300M, schyst lume och keramisk vridning för ~1000lappen.
Via Tradera faktiskt. Funderar dock på att släppa min, då nytt är på G in. Original gummi + läder. PM om du är sugenJag är också sugen på en scurfa för att testa! Var fick du tag på den?
Fan vissa dagar är jag lite extra nöjd med min Undone.
Menar du att det inte är den åttonde idag?99 problem, 1 av dem är datum? Haha
Den där är fin. Är du nöjd? Recension?När vi ändå är igång Min Seals Model A
Nä datum är inte ett av 99 problem.99 problem, 1 av dem är datum? Haha
Det är vinkeln på bilden. Datumet sitter rakt och fint som det ska.Datumet sitter inte centralt. Kanske bild vinkel (+ texten på urtavle ang. 99 problem.
Invicta har väl aldrig varit direkt mikro ... och inte "Marina Militare" heller, som inte är "ett" märke utan en uppsjö olika tillverkare som frilansar efter vanliga klockbyggarjobbet typ. Definitionen är väl en få-mans-show, nära intill ett garage-jobb, med ett mindre antal modeller. Christopher Ward har passerat status som mikro sen ett tag tillbaka, men exempelvis Janis Trading / Lew & Huey / NTH (trots nu ganska många modeller) kan fortfarande räknas som det då Chris Vail driver hela konkarongen ensam i sin källare.Angående "mikromärke" vad anses som mikromärke?
Är Invicta / Marina militare mikromärke? Nu ägs Glycine av Invicta, räknas både som mikromärke?
Låter väldigt krystat. Så...hmm...hur ska vi bli unika. Ost? Nej redan gjort. Jag vet - rymdskrot!Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad
https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description
"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad
https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description
"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad
REC watches gör det med bilar.Jag tycker det verkar vara hur coolt som helst. Vad jag vet så har ingen annan tillverkare gjort likadant förut och det är kul att någon försöker hitta nya vägar.
Tycker dock att rymdraketer är lite coolare än bilar.REC watches gör det med bilar.
Låter väldigt krystat. Så...hmm...hur ska vi bli unika. Ost? Nej redan gjort. Jag vet - rymdskrot!
Men klockorna ser väl helt ok ut.