• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Om det fanns länkar att tillgå hade jag köpt den direkt :)
Om jag förstå det rätt så kanske det finns? Eller iallfall inom snar framtid:)
Screenshot_20191128_230600_com.android.chrome.jpg
 
Credor Phoenix GCBP997. En av mina absoluta favoriter. Grand Seiko kvalitet på både finish och urverk för ca 15 000kr, måste väl anses som relativt prisvärt.
  • 40mm
  • Safirglas
  • 100m WR
  • 6s78 Automatiskt "column-wheel" verk (28 800bph) som delar samma arkitektur/grund med de mekaniska 9S från Grand Seiko. Sägs vara det bästa mekaniska kronografverket Seiko gjort.
F88lNfk.jpg


Tack för tipset! Bra video också (antar att det är du som har gjort den :)?).
 
36mm Black & white.
Ville mest visa upp bb36:an som @Von fick mig att köpa, men lika bra att slänga in en mikro också så att det inte tar hus i helvete i tråden. :D

IMG_20191129_111942.jpg
Nämen va roligt att jag lyckats hetsa till köp, stort grattis :D Hoppas du blir lika nöjd som jag är. Finns inte nog med superlativ att beskriva hur bra den är
 
Tack. :)
Supernöjd! Övriga klockor i lådan känner sig lite bortglömda dock...
Om det nu är en nackdel så är det samma här. Tycker inte det finns en mångsidigare klocka på hela marknaden, oavsett prisklass. Kanske Aqua Terra eller Explorer men dessa tilltalar inte mig rent estetiskt. Tja, det skulle väl vara en COSC-certifierad BB36 då ;)
 
Tillbaka
Topp