• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Credor Phoenix GCBP997. En av mina absoluta favoriter. Grand Seiko kvalitet på både finish och urverk för ca 15 000kr, måste väl anses som relativt prisvärt.
  • 40mm
  • Safirglas
  • 100m WR
  • 6s78 Automatiskt "column-wheel" verk (28 800bph) som delar samma arkitektur/grund med de mekaniska 9S från Grand Seiko. Sägs vara det bästa mekaniska kronografverket Seiko gjort.
F88lNfk.jpg
 
TC-9 Tropical Diver 40% rabatt i New Launch Special Offer £239, begränsat till 50 första ordrarna:

40 mm Solid Bronze and Titanium Case. Matt Bronze case with a solid Titanium Crown and Titanium Case back
48 mm lug to lug (length)
14 mm thick
20 mm strap width
2 piece dial with recessed numbers. Several applications of Green Super luminious paint that glows very brightly.
Seiko NH35a Movement. Automatic movement.
20 ATM (screw down crown)
Super high domed Sapphire Crystal. (TOP HAT OR BOX CRYTSAL) with Anti reflective coating. Crystal is 5 mm high and is of the highest quality.
Sapphire bezel insert. High domed insert made from solid Sapphire glass. An exteremely expensive bezel for a watch at this price range. Fully lumed insert
20 mm vintage style HORWEEN leather strap. Highest quality strap from the famous American Tannery. Solid Titanium buckle.
Sapphire glass Case Back.
Comes with highest quality TC-9 travel case

https://tc-9watches.mysimplestore.com/products/tc-9-tropical-diver-coming-soon#productTabs

rs=w_600,h_600 (1).jpeg
rs=w_600,h_600.jpeg
rs=w_600,h_600 (4).jpeg
rs=w_600,h_600 (3).jpeg
rs=w_600,h_600 (2).jpeg
 
Kan bli så :)
Ja den är sjukt fin.
Men hade gärna önskat 42mm dock är ju denna väldigt skön att bära.
Nu är ju klockbärande ett högst personlig upplevelse, och det skall ju kännas rätt för den som har klockan på hanleden osv. Men om jag får drista mig till att komma med en åsikt (åsikter, på ett klockforum, vad tänker jag?!) så, att döma av dina writshots som jag har kollat på så sitter klockan helt rätt! den ser absolut perfekt ut och en 42:a hade inte sett lika bra ut utan lite klumpig och inte alls så välbalanserad (i mitt tycke). Då kan du lägga till i ekvationen att detta kommer från någon som helt ärligt kikat på att knipa klockan från dig då jag är väldigt sugen på den modellen själv...
Så sträck på dig och bär den med ett leende! :)
 
Länken avplastad och monterad,herregud hur kunde jag ens tänka tanken att inte testa med länk:eek:
48C555F2-C199-4FAE-A68F-6A264435FDE5.jpeg
Och med detta kan vi då en gång för alltid avgöra att länk ALLTID är bäst! ;)
Den sitter som smäck på dig,så njut av klockan ett tag till. Du kan ju alltid flippa den lite längre fram!

Upplever du den mycket mindre än tex Squale pepsin eller NTH´n du hade ett tag?
 
:)
Och med detta kan vi då en gång för alltid avgöra att länk ALLTID är bäst! ;)
Den sitter som smäck på dig,så njut av klockan ett tag till. Du kan ju alltid flippa den lite längre fram!

Upplever du den mycket mindre än tex Squale pepsin eller NTH´n du hade ett tag?
Det ska jag göra :)
Inte mkt mindre,mina andra klockor jag är van vid är 42-45mm så är väl därför det känns pluttigt..
 
Nu är ju klockbärande ett högst personlig upplevelse, och det skall ju kännas rätt för den som har klockan på hanleden osv. Men om jag får drista mig till att komma med en åsikt (åsikter, på ett klockforum, vad tänker jag?!) så, att döma av dina writshots som jag har kollat på så sitter klockan helt rätt! den ser absolut perfekt ut och en 42:a hade inte sett lika bra ut utan lite klumpig och inte alls så välbalanserad (i mitt tycke). Då kan du lägga till i ekvationen att detta kommer från någon som helt ärligt kikat på att knipa klockan från dig då jag är väldigt sugen på den modellen själv...
Så sträck på dig och bär den med ett leende! :)
Lyfter på hatten och ett stort tack :)
 
Och med detta kan vi då en gång för alltid avgöra att länk ALLTID är bäst! ;)
Den sitter som smäck på dig,så njut av klockan ett tag till. Du kan ju alltid flippa den lite längre fram!

Upplever du den mycket mindre än tex Squale pepsin eller NTH´n du hade ett tag?
Svaret är JA! :) På moderna klockor i alla fall (och de inte är reissues och .... :p)
EDIT: eller länk är bra på gamla också... Vad tydlig jag är :D
 
Tillbaka
Topp